De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Ik ga rustig naar de sauna, laat maar zakken, cash genoeg, niks verkocht...
Ja bijvoorbeeld idd. Ik ga er niet van wakker liggen als ik de bodem niet perfect zou timen, denk dat ik wellicht iedere week op een willekeurige dag wat bij ga kopen. 4x augustus, 4x in september.JOKER247 schreef: ↑5 augustus 2024, 14:48Even wachten tot 26 aug. (Jackson Hole)bryanv schreef: ↑5 augustus 2024, 14:28
Ik poste onlang nog in het draadje YTD dat ik in juli m'n cashpositie had vergroot door aandelen te verkopen en ik ergens wel verwachtte dat we naar beneden zouden gaan. Ik laat het even rusten en kijk een beetje de kat uit de boom nu. Op zich denk ik wel dat augustus en september goede maanden zijn om bij te kopen.
Cashpositie 40%
Dit zijn toch geen multiples waaraan ik zou kopen:
De FCF-verwachtingen van analisten zullen wellicht ook geen rekening houden met een recessie.
De consensus estimates heb ik verminderd met uitgaven à la 'Payments for taxes related to net share settlement of equity awards' uit de kasstroomtabellen van het voorbije boekjaar.
bron FCF consensus estimates: S&P Capital IQ
De FCF-verwachtingen van analisten zullen wellicht ook geen rekening houden met een recessie.
De consensus estimates heb ik verminderd met uitgaven à la 'Payments for taxes related to net share settlement of equity awards' uit de kasstroomtabellen van het voorbije boekjaar.
bron FCF consensus estimates: S&P Capital IQ
Laatst gewijzigd door gpv1 op 5 augustus 2024, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Goud is een slechte investering want het produceert niets. Het enige wat in het voordeel van goud spreekt is de reputatie van veilige haven. Maar eerlijk gezegd: ik zie geen veilige havens. Goud profiteert niet echt, bitcoin valt als een baksteen en obligaties (overheids- noch bedrijfs) lijken ook niet te profiteren. Ook vastgoed krijgt een klap...
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik vertrek straks op vakantie en ik neem geen laptop mee. GSM wel, maar daar staat geen bank-app op.
- Vincent2018
- Full Member
"Recession Triggered"
The Everything Bubble pops as jobs collapse and the dreaded Sahm Rule triggers.
Japan's implosion is icing on the cake.
Morgan and Citi are now predicting a full point of rate cuts in the next 2 meetings -- that qualifies as panic in Central Banking.
The Everything Bubble pops as jobs collapse and the dreaded Sahm Rule triggers.
Japan's implosion is icing on the cake.
Morgan and Citi are now predicting a full point of rate cuts in the next 2 meetings -- that qualifies as panic in Central Banking.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn Duitse en Amerikaanse staatsobligaties doen het uitstekend. En wacht tot de margin calls afgehandeld zijn. Dan ga je snel een herstel zien van de goudprijs. Goud is inderdaad niet de beste investering. Het is dan ook niet echt een investering. Het is eerder een verzekering, die op lange termijn wel de inflatie bijhoudt.Gudrun schreef: ↑5 augustus 2024, 15:02Goud is een slechte investering want het produceert niets. Het enige wat in het voordeel van goud spreekt is de reputatie van veilige haven. Maar eerlijk gezegd: ik zie geen veilige havens. Goud profiteert niet echt, bitcoin valt als een baksteen en obligaties (overheids- noch bedrijfs) lijken ook niet te profiteren. Ook vastgoed krijgt een klap...
Laatst gewijzigd door Barryke op 5 augustus 2024, 15:23, 3 keer totaal gewijzigd.
- Vincent2018
- Full Member
Japanic Monday: Japanese Bonds, Stocks Halted After Plunging Into Bear Market As Everything Crashes Everywhere https://www.zerohedge.com/markets/japan ... ng-crashes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Vincent in zijn nopjes vandaag
Goud een slechte investering????Gudrun schreef: ↑5 augustus 2024, 15:02Goud is een slechte investering want het produceert niets. Het enige wat in het voordeel van goud spreekt is de reputatie van veilige haven. Maar eerlijk gezegd: ik zie geen veilige havens. Goud profiteert niet echt, bitcoin valt als een baksteen en obligaties (overheids- noch bedrijfs) lijken ook niet te profiteren. Ook vastgoed krijgt een klap...
Ik heb al heel veel verdiend aan goud.
Bekijk de jaargrafiek van goud eerst maar eens over de laatste 15 jaar of langer.
Een verzekering produceert ook niets. Dus je huis auto, ziekte etc. ook maar niet verzekeren?!
Een steak frites produceert ook niets, maar ik kan hem wel opeten.JOKER247 schreef: ↑5 augustus 2024, 15:21Goud een slechte investering????Gudrun schreef: ↑5 augustus 2024, 15:02
Goud is een slechte investering want het produceert niets. Het enige wat in het voordeel van goud spreekt is de reputatie van veilige haven. Maar eerlijk gezegd: ik zie geen veilige havens. Goud profiteert niet echt, bitcoin valt als een baksteen en obligaties (overheids- noch bedrijfs) lijken ook niet te profiteren. Ook vastgoed krijgt een klap...
Ik heb al heel veel verdiend aan goud.
Bekijk de jaargrafiek van goud eerst maar eens over de laatste 15 jaar of langer.
Een verzekering produceert ook niets. Dus je huis auto, ziekte etc. ook maar niet verzekeren?!
Wen verzekering is geen belegging, een verzekering is een omzetting van een groot risico naar een klein risico in ruil voor een premie.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
En dat is juist het mooie aan goud, het is ook een verzekering, en je krijgt veel meer terug.
Gecorrigeerd voor inflatie vind ik dat nu toch geen goeie investering hoor....
Haa, maar een verzekering is geen investering. Een verzekering is een verzekering.