KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Volgens de www van Cera kan je alleen je aandelen verkopen via KBC.
Ik citeer:
Vanaf 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kunnen digitale klanten van KBC, CBC en KBC Brussels een verzoek tot uittreden indienen via de KBC Touch of KBC Mobile applicatie. Ga hiervoor naar de rubriek 'Sparen & Beleggen' en kies vervolgens 'Coöperatieve aandelen'. Klik je dan op de tegel per aandelensoort (B, D, E), dan kun je een verzoek aanvragen. Van 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kun je jouw verzoek laten registreren via de bankkantoren.
Blijkbaar ben je gebonden aan KBC als je Cera aandelen hebt of niet?
Ik citeer:
Vanaf 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kunnen digitale klanten van KBC, CBC en KBC Brussels een verzoek tot uittreden indienen via de KBC Touch of KBC Mobile applicatie. Ga hiervoor naar de rubriek 'Sparen & Beleggen' en kies vervolgens 'Coöperatieve aandelen'. Klik je dan op de tegel per aandelensoort (B, D, E), dan kun je een verzoek aanvragen. Van 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kun je jouw verzoek laten registreren via de bankkantoren.
Blijkbaar ben je gebonden aan KBC als je Cera aandelen hebt of niet?
Je kan ze aankopen zonder klant te zijn van kbc.
Ik ga er van uit dat je ze dan ook kan verkopen zonder klant te zijn.
"Waar intekenen?
Alle intekeningen verlopen via de loketten van KBC, KBC Brussels of CBC, via KBC Live (bankkantoor op afstand) of via de online toepassingen van KBC.*
Je hoeft echter geen klant te zijn of te worden!"
https://www.cera.coop/nl/particulieren/ ... daliteiten
De kaart zelf is gratis, bedoelde ik. Het is normaal dat ze een kost aanrekenen bij currency omzetting, De wisselkoersen dat ze gebruiken zijn de intrabancaire en altijd lager dan wat een Visa of MC gebruiken, laat staan de banken. Ik heb voor mijn reis naar NY een redelijk bedrag ineens omgezet, en ter plaatse steeds in USD betaald, fyi.
De enige bron dat ik heb zijn mijn maandelijkse mails, waarin de cashback aangegeven wordt op mijn (kleine) saldo op de rekening. Wise is voor mij een travelcard-rekening, geen dagdagelijkse dus staat er just peanuts op tot ik terug op reis ga buiten de €-zone.
Er staat nochtans enkel:
Vanaf 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kunnen digitale klanten van KBC, CBC en KBC Brussels een verzoek tot uittreden indienen via de KBC Touch of KBC Mobile applicatie
Andere banken worden niet vernoemd.
Vanaf 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kunnen digitale klanten van KBC, CBC en KBC Brussels een verzoek tot uittreden indienen via de KBC Touch of KBC Mobile applicatie
Andere banken worden niet vernoemd.
Die moeten via het kbc kantoor.
Zie ook jouw 1e bericht: "Van 2 januari tot en met 30 juni of de voorgaande werkdag kun je jouw verzoek laten registreren via de bankkantoren."
Of het nu nog kan weet ik niet, maar ik heb mijn vroegere Cera cooperatieve aandelen nog blijven behouden tot lang nadat ik bij KBC alles opgezegd had.
Vooraf had ik mij daarover via e-mail geinformeerd bij Cera zelf en het bleek dat het houden van een KBC rekening niet vereist was: niet voor uitkering van mijn dividenden en niet voor het verkopen van de aandelen.
Alles is vlotjes online verlopen via Keytrade.
Vooraf had ik mij daarover via e-mail geinformeerd bij Cera zelf en het bleek dat het houden van een KBC rekening niet vereist was: niet voor uitkering van mijn dividenden en niet voor het verkopen van de aandelen.
Alles is vlotjes online verlopen via Keytrade.
Ik heb dat verzoek ingediend en kreeg als antwoord dat ik een afspraak moet maken op het kantoor. Digitalization?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik ben bij verschillende banken klant. Argenta is mijn hoofdband. Keytrade voor de maandelijkse boodschappen, daar krijg je 5 cent per betaling, kleine moeite om 1 malig aan te maken, en daarna telkens ongeveer 2 euro betaald worden! Handig.
Dan nog enkele internetbanken voor mijn spaargeld
KBC ben ik ook klant omdat ik bij Bolero ben en dan is die instant overschrijving wel handig. Ik heb ook enkele verzekeringen bij KBC en dat is dan wel fijn om die ook in de app te kunnen bekijken.
Maar ik ga nu dus toch mijn KBC rekening opzeggen. Ik ga geen 2 euro per maand betalen hiervoor. Dan maar via een andere bank een tegenrekening aanduiden voor mijn Bolero account
Met KBC gebeld om basisrekening op te zeggen, omdat ik deze enkel voor pensioensparen gebruikte.
Zeer goed en vriendelijk geholpen. Rekening onmiddellijk afgesloten en nieuwe instructies gekregen om in de toekomst aan pensioensparen te doen.
Zeer goed en vriendelijk geholpen. Rekening onmiddellijk afgesloten en nieuwe instructies gekregen om in de toekomst aan pensioensparen te doen.
Mail gekregen van Bolero ivm effectentransfer KBC naar Bolero:
"Een effectentransfert is gratis, er worden daarvoor géén kosten aangerekend".
Mij is het dan nog steeds niet duidelijk of KBC dan kosten aanrekent.
Heeft iemand deze transfer al eens gemaakt, en waren er effectief geen kosten vanwege KBC?
"Een effectentransfert is gratis, er worden daarvoor géén kosten aangerekend".
Mij is het dan nog steeds niet duidelijk of KBC dan kosten aanrekent.
Heeft iemand deze transfer al eens gemaakt, en waren er effectief geen kosten vanwege KBC?
Persoonlijk ben ik beter af met N26 You, wegens gratis geldafhalingen (buiten kosten aangrekend door de ATM-beheerder), geen wisselkosten, en vooral de medische kostenverzekering én burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering.Ruthy schreef: ↑13 januari 2024, 15:25De kaart zelf is gratis, bedoelde ik. Het is normaal dat ze een kost aanrekenen bij currency omzetting, De wisselkoersen dat ze gebruiken zijn de intrabancaire en altijd lager dan wat een Visa of MC gebruiken, laat staan de banken. Ik heb voor mijn reis naar NY een redelijk bedrag ineens omgezet, en ter plaatse steeds in USD betaald, fyi.
De enige bron dat ik heb zijn mijn maandelijkse mails, waarin de cashback aangegeven wordt op mijn (kleine) saldo op de rekening. Wise is voor mij een travelcard-rekening, geen dagdagelijkse dus staat er just peanuts op tot ik terug op reis ga buiten de €-zone.
Probleem met N26 (en Revolut) is dan weer dat ze crypto-munten promoten, wat een vorm van misbruik van mensen met Duning-Krugersyndroom (te dom zijn om te beseffen dat je onvoldoende kennis hebt om iets goed te kunnen inschatten) is. Ik ben normaal geen super-ethisch persoon, maar bij crypto-munten trek ik wel een harde grens. Moest ik het niet doen voor de verzekeringen bij N26, dan zou ik liever de relatief lage wisselkosten van Wise betalen i.p.v. met crypto-promotors in zee te gaan.
Of nu ook via KBC Mobile/Touch en KBC Live, zie https://www.cera.coop/nl/particulieren/ ... f_dividend
De Raad van Bestuur besliste om, net zoals de vorige jaren, de verzoeken tot vrijwillige uittreding opnieuw in twee stappen te laten verlopen. Tussen 1 januari en 30 juni 2024 kunnen alle verzoeken tot vrijwillige uittreding geregistreerd worden via de bankkantoren of digitale kanalen (Mobile en Touch) van KBC Bank, KBC Brussels en CBC Banque of via KBC Live.
In een tweede stap, op 30 juni 2024, zullen de uittredingsverzoeken worden behandeld.
In 2023 opteerden zo’n 3100 vennoten ervoor om vrijwillig uit te treden, dit zijn er een kleine 200 minder dan vorig jaar. Spijtig genoeg overleden er ook 3900 vennoten.
Begin mei heb ik een bankoverstap aangevraagd van KBC naar Keytrade. Iedere paar weken telefoneerde ik naar Keytrade omdat het nog niet in orde was. Keytrade nam dan contact op met KBC die altijd een smoes hadden: "aanvraagformulier verloren" etc.
Vandaag is de bankoverstap nog altijd niet in orde & nu zie ik dat de KBC-bankrovers vorige maand 2,50 euro van mijn KBC zichtrekenig hebben gehaald, hoewel volgens hun site:
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... penen.html
het maar twee euro zou zijn. Is dit een nieuwe tariefverhoging?
Vandaag is de bankoverstap nog altijd niet in orde & nu zie ik dat de KBC-bankrovers vorige maand 2,50 euro van mijn KBC zichtrekenig hebben gehaald, hoewel volgens hun site:
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... penen.html
het maar twee euro zou zijn. Is dit een nieuwe tariefverhoging?
Jammer dat ik er een beetje aan gebonden ben door lening en bijhorende verplichte brandverzekering, anders was ik ook weg.