Holdings
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Holdings
Ik zie geen tekenen van mismanagement. De 2 opvolgers zijn al jaren betrokken bij de investeringsbeslissingen.
Wat is uw bron trouwens voor die zogezegde premie van 50%?
50% premie??? Buffett deelt nooit een NAV mee en andere kunnen dit dan wel berekenen. Bij 50% premie ga ik direct short .
50% premie??? Buffett deelt nooit een NAV mee en andere kunnen dit dan wel berekenen. Bij 50% premie ga ik direct short .
Helaas nog altijd geen antwoord op mijn vraag, ik blijf er dus van af.
Ivm met de 50% premie, ik zie een P/B van 1,60 in Q1 die nu rond de 1,50 zou liggen? Dan stop ik al met verder te kijken. Als aandeelhouders kunnen jullie ongetwijfeld een betere uitleg geven.Zou iemand met gezond verstand mij kunnen uitleggen waarom je nog Berkshire zou kopen?
Je betaald voor deze holding een serieuze premie op de NAV die bijna voor de helft cash&bonds is?
Charlie Munger is overleden en Warren Buffett gaat richting 100 kaarsjes, wat is het track record dan nog waard?
Niet eenvoudig samen te vatten, hier een korte poging:
- de enige holding die op dergelijke lange termijn de S&P500 (toch niet de minste referentie) outperformed heeft.
- de compensatie-structuur die best bijzonder genoemd mag worden
- het actieve management waarvan we nu opnieuw een demonstratie zien: itt een index kan Buffett in volledige vrijheid kiezen om aandelen om te zetten naar cash en vice versa zonder dat ik mij daar als belegger zorgen over hoef te maken.
- de ethiek van de onderneming
- de onderliggende holdings zelf, waarvan niet allen beursgenoteerd zijn
Een holding kopen of verkopen op basis van de decote is zowat het meest idiote dat je kan doen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Je mag niet naar de price/book kijken. Wendel noteert ook met een price/book boven de 1 maar heeft wel een korting op de intrinsieke waarde van +-50%. Vraag me niet hoe het exact in elkaar zit maar niet alle waardevolle activa is te zoeken in het eigen vermogen gedeelte op de balans...Bae1 schreef: ↑5 augustus 2024, 07:16 Helaas nog altijd geen antwoord op mijn vraag, ik blijf er dus van af.
Ivm met de 50% premie, ik zie een P/B van 1,60 in Q1 die nu rond de 1,50 zou liggen? Dan stop ik al met verder te kijken. Als aandeelhouders kunnen jullie ongetwijfeld een betere uitleg geven.Zou iemand met gezond verstand mij kunnen uitleggen waarom je nog Berkshire zou kopen?
Je betaald voor deze holding een serieuze premie op de NAV die bijna voor de helft cash&bonds is?
Charlie Munger is overleden en Warren Buffett gaat richting 100 kaarsjes, wat is het track record dan nog waard?
Hier ben ik het niet volledig mee eens, is een van Buffett's uitspraken niet "Never overpay"?
Zie bvb hoe snel Sofina van een 30% premie naar 30% discount is gegaan.
Énkel op basis van decote? Nee, natuurlijk niet.
De NAV van een holding is niet gelijk aan de book value. Hoe je ze bij Berkshire precies berekent weet ik niet (ik denk niet dat je dat kan, analisten schatten ze altijd). Maar ik ben er wel vrij zeker van dat er geen premie van 50% op kleeft.
Over de afgelopen 10 jaar was de P/B trouwens gemiddeld 1.43.
https://www.morningstar.com/markets/aft ... y-valued-2
Ik heb zo het gevoel dat hij dit jaar de markt weer gaat verslaan…
Hier een poging tot uitleg waarom Berkshire meer waard is dan de book value
https://www.fool.com/investing/2017/08/ ... -book.aspx
Over de afgelopen 10 jaar was de P/B trouwens gemiddeld 1.43.
https://www.morningstar.com/markets/aft ... y-valued-2
Ik heb zo het gevoel dat hij dit jaar de markt weer gaat verslaan…
Hier een poging tot uitleg waarom Berkshire meer waard is dan de book value
https://www.fool.com/investing/2017/08/ ... -book.aspx
Dat was wat ik bedoelde. De redenering van "de holding noteert met een korting die hoger is dan het historische gemiddelde, dus kopen maar" volg ik niet. Daaruit mag m.i. geen outperformance in de toekomst geconcludeerd worden.
En gisteren van de solden geprofiteerd?
Pakketjes HAL, Wendel, Italmobiliare, Compagnie du bois sauvage, Sofina en Jardine Matheson (vandaag) werden gekocht.
Pakketjes HAL, Wendel, Italmobiliare, Compagnie du bois sauvage, Sofina en Jardine Matheson (vandaag) werden gekocht.
Ik noem het nog geen solden. Ik heb wel, tegen mijn principes in een aandeel gekocht: ASML, en ik was blijkbaar niet alleen.
Sofina net geen 8% daling gisteren intraday voor een holding dat de hemel wordt en werd in geprezen. Dat noem ik al serieuze korting hoor.