Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik heb ontdekt wat Rise is vergeten te vertellen over Alphabet:
https://trends.knack.be/nieuws/google-v ... an-zoeken/
Tja, geen wonder dat de waardering zo laag staat, meer dan logisch
Best case hebben ze een groot probleem, wordt case een enorm...
Nu nog zien wat hij vergat te vertellen over Paypal
Er zal ook wel zoiets zijn
https://trends.knack.be/nieuws/google-v ... an-zoeken/
Tja, geen wonder dat de waardering zo laag staat, meer dan logisch
Best case hebben ze een groot probleem, wordt case een enorm...
Nu nog zien wat hij vergat te vertellen over Paypal
Er zal ook wel zoiets zijn
Google gaat 100% zeker in beroep, huidige procedure heeft al 4 jaar geduurd. Geldt daarnaast enkel in de VS en het gaat vooral over Apple-toestellen. Wereldwijd market share Apple/Android al eens bekeken? Er is nog niet eens een strafmaat bepaald Worst case mogen ze dus geen $20 miljard meer betalen aan Apple (wat dus rechtstreeks in de FCF terechtkomt). Ohnee drama. Ga gerust eens terugkijken naar de rechtszaken die Meta al te verduren heeft gehad en hoe dat bedrijf/aandeel het doet.
Weet je wat de twee meestgezochte termen zijn via Bing? "Google" & "YouTube". Weet je hoeveel marktaandeel Search nog steeds heeft? >90%. Toonden de laatste resultaten niet duidelijk above-market groei aan above-market marges met below-market waardering? Maar ik weet dat cijfers op dit forum heel moeilijk zijn voor de meesten.
Sure, die rechtsuitspraak zal vast de reden zijn, Mr. "De trend van megacaps is voorbij" Aerolla. Koop gerust nog wat Intuitive aan 70x earnings lol. See you eind dit jaar met GOOGL @ $200
Weet je wat de twee meestgezochte termen zijn via Bing? "Google" & "YouTube". Weet je hoeveel marktaandeel Search nog steeds heeft? >90%. Toonden de laatste resultaten niet duidelijk above-market groei aan above-market marges met below-market waardering? Maar ik weet dat cijfers op dit forum heel moeilijk zijn voor de meesten.
Sure, die rechtsuitspraak zal vast de reden zijn, Mr. "De trend van megacaps is voorbij" Aerolla. Koop gerust nog wat Intuitive aan 70x earnings lol. See you eind dit jaar met GOOGL @ $200
- Het argument van Apple vs Android marktaandeel vind ik geen goed tegenargument van Rise. Hierin zit namelijk net het probleem: er zijn slechts 2 spelers, waarvan er 1, namelijk Google, een dominante positie heeft. En daar willen regulatoren iets aan doen.
- Maar... over die rechtszaak maak ik me ook geen zorgen. Er was een zeer vergelijkbare case met MSFT in de jaren 90, en daarvoor zelfs nog met GM. Er gebeurde uiteindelijk niets, het bedrijf betaalt een boete en past zijn policies wat aan, maar tegen dan is dat eigenlijk al niet meer relevant in de snel veranderende wereld van de technologie.
- Maar... over die rechtszaak maak ik me ook geen zorgen. Er was een zeer vergelijkbare case met MSFT in de jaren 90, en daarvoor zelfs nog met GM. Er gebeurde uiteindelijk niets, het bedrijf betaalt een boete en past zijn policies wat aan, maar tegen dan is dat eigenlijk al niet meer relevant in de snel veranderende wereld van de technologie.
Het gaat niet eens over Android... Het gaat over de monopolistische positie van Google Search en daarbijhorende onderlinge prijsafspraken om de ZOEKMACHINE als standaard in te stellen op devices.
Heeft niks met Android market share te maken en al helemaal niet met desktops (waar MSFT trouwens Edge & Bing als standaard instelt, maar MSFT is een topaandeel dus daar is er geen probleem mee hé).
Stel dat nieuwe telefoons straks een pop up tonen met de vraag "welke zoekmachine wil je" en dan een keuzemenu. Plots gaat dan iedereen stoppen met Google te kiezen? (again: nr. 1 search opdracht in Bing is 'Google')
Ga gerust short hoor
Heeft niks met Android market share te maken en al helemaal niet met desktops (waar MSFT trouwens Edge & Bing als standaard instelt, maar MSFT is een topaandeel dus daar is er geen probleem mee hé).
Stel dat nieuwe telefoons straks een pop up tonen met de vraag "welke zoekmachine wil je" en dan een keuzemenu. Plots gaat dan iedereen stoppen met Google te kiezen? (again: nr. 1 search opdracht in Bing is 'Google')
Ga gerust short hoor
Mja, ISRG staat al op +35% YTD, tegenover de +16% van Alphabet.
We hebben in de voorbije dagen ook gezien hoe risicovol beide aandelen zijn...
Bij het ene betaal je voor robots van een paar miljoen € en een acyclische monopolist, bij het andere voor wat virtuele advertenties van minder dan een eurocent, en een hele pak hoop en cycliciteit.
Bovendien is de langetermijnschuld van ISRG heel gemakkelijk vanbuiten te leren: 0,0.
Dat met een cash-reserve van 4,8 Miljard $...
Dat kan je van veel andere (lees: quasi elk aandeel) niet zeggen, you pay for the quality (en een gorilla kost nu eenmaal wat geld)
De vergelijking maken is eigenlijk niet zo fair tegenover google, maar bon
PS: dat de trend van de megacaps voorbij is, dat kan je ondertussen echt niet meer ontkennen
En hoeveel lange termijnschuld heeft Google? Over cashreserve gesproken, die van Google is even groot als 2/3 vd market cap van Intuitive. Verder geen commentaar meer.
Heeft iemand een gefundeerde mening over Air France -KLM?
Het is rommel lijkt me, maar zelfs in rommel kan verborgen waarde zitten..
Het begint te kriebelen om te kopen, om mijn olie-aandelen mee te compenseren.
En het lijkt zo heerlijk contrair...
PS: Rise, 14,62M$ is de schuld van google. ( indien je het zelf niet kan opzoeken) Maar 0 is beter, just saying
Het is rommel lijkt me, maar zelfs in rommel kan verborgen waarde zitten..
Het begint te kriebelen om te kopen, om mijn olie-aandelen mee te compenseren.
En het lijkt zo heerlijk contrair...
PS: Rise, 14,62M$ is de schuld van google. ( indien je het zelf niet kan opzoeken) Maar 0 is beter, just saying
Misplaatst uit de hoogte tegen de Dark Knight van Spaargids. De kaspositie van Google is veelvouden sterker dan die van Intuitive. Met de cash en 3 kwartalen FCF kunnen ze Intuitive kopen aan de huidige (zwaar inflated) marktwaarde. Wat zit je nu te mekkeren?
Ook jij, met je diepe kennis en unieke toekomstinzichten, reduceert Google tot een cyclisch advertentiebedrijfje. Negeert totaal dat het ook een sterk groeiende clouddivisie heeft met de wind vol in de rug, inclusief cybersecurity en eigen TPU's; bijna het enige alternatief voor Nvidia (oa Apple & Meta gebruikt die). YouTube en Waymo future value zijn miljardbedrijven op zichzelf. Vervolgens (ondanks diepe inzichten in rechtspraak en finance, getuige je Burford-positie) haal je die uitspraak aan als rechtvaardiging voor lage waardering en insinueer je dat hun inkomsten in gevaar zijn, terwijl de rechter net officieel bevestigt heeft dat ze een onbreekbaar monopolie op Search hebben Die $20 miljard aan Apple extra in de FCF en potentieel 0 impact op de userbase is fucking bullish. Grootste concurrent is Bing en de meest gezochte termen daar zijn Google & YouTube. Alle andere alternatieven worden quasi niet gebruikt. LLM-powered Search queries kosten 5-7x zoveel energie, het elektriciteitsnet kan nu al amper volgen door elektrische auto's & warmtepompen. ChatGPT is géén bedreiging voor de bulk van Google Search traffic, Jens_dev heeft daar eens een mooie post van gedeeld, als je dat zelf kan opzoeken Er kan nog massa's bespaard worden op personeel en SBC om de FCF uit de citroen te persen op termijn. Bij terminal growth binnen pakweg 10 jaar is de Capex nog een fractie van vandaag. All in plain sight, en binnen 10 jaar denkt iedereen "had ik toen maar meer Google gekocht".
Ook jij, met je diepe kennis en unieke toekomstinzichten, reduceert Google tot een cyclisch advertentiebedrijfje. Negeert totaal dat het ook een sterk groeiende clouddivisie heeft met de wind vol in de rug, inclusief cybersecurity en eigen TPU's; bijna het enige alternatief voor Nvidia (oa Apple & Meta gebruikt die). YouTube en Waymo future value zijn miljardbedrijven op zichzelf. Vervolgens (ondanks diepe inzichten in rechtspraak en finance, getuige je Burford-positie) haal je die uitspraak aan als rechtvaardiging voor lage waardering en insinueer je dat hun inkomsten in gevaar zijn, terwijl de rechter net officieel bevestigt heeft dat ze een onbreekbaar monopolie op Search hebben Die $20 miljard aan Apple extra in de FCF en potentieel 0 impact op de userbase is fucking bullish. Grootste concurrent is Bing en de meest gezochte termen daar zijn Google & YouTube. Alle andere alternatieven worden quasi niet gebruikt. LLM-powered Search queries kosten 5-7x zoveel energie, het elektriciteitsnet kan nu al amper volgen door elektrische auto's & warmtepompen. ChatGPT is géén bedreiging voor de bulk van Google Search traffic, Jens_dev heeft daar eens een mooie post van gedeeld, als je dat zelf kan opzoeken Er kan nog massa's bespaard worden op personeel en SBC om de FCF uit de citroen te persen op termijn. Bij terminal growth binnen pakweg 10 jaar is de Capex nog een fractie van vandaag. All in plain sight, en binnen 10 jaar denkt iedereen "had ik toen maar meer Google gekocht".
Gisteren een positie genomen in 'Dino Polska' (341.40/a).
Ik geloof in de business case. De financials zitten goed (marges, kasstromen, (her)investeringsbeleid,...).
Hiermee zet ik ook in op verdere BBP-groei van Oost-Europa.
Samen met CTP is mijn coverage aan Oost-Europa hierbij afgerond.
Ik geloof in de business case. De financials zitten goed (marges, kasstromen, (her)investeringsbeleid,...).
Interessante write up over DinoMVT schreef: ↑14 augustus 2024, 09:53 Gisteren een positie genomen in 'Dino Polska' (341.40/a).
https://valueinvestorsclub.com/idea/Din ... 0423616495
Buffett ingestapt in Ulta BeautyRise schreef: ↑30 mei 2024, 23:29Call me Buffett: nabeurs +12%Barryke schreef: ↑27 mei 2024, 11:32
Ik denk niet dat de markt dikwijls verkeerd is. Zeker niet de Amerikaanse. Je moet echt wel de brains van Buffett hebben om dit aandeel nu met overtuiging te kopen.Slegers en jij zeggen nu eigenlijk: de markt is verkeerd, dit is veel te goedkoop. Meestal heeft de markt gelijk. En als je niet Warren Buffett heet, pas je best op met te denken dat je slimmer bent dan de markt.
Nochtans Q1 resultaten gewoon in lijn met verwachting en outlook gaat omlaag. Zou het kunnen dat die dingen allemaal al ingeprijsd waren en dat de markt nu tot de consensus komt dat zelfs met zwakkere outlook de kwaliteit van het bedrijf sterk blijft, en het dus gewoon... te goedkoop was?
Easy money.
Is aan de koers te merken ja.
329,05 USD==>jaar geleden nog koers van 575 USD.
Voorbeurs 376,03 +46,98 (14,28%)
En Burry blijft voor Baba gaan.
Wel minder impact dan Buffet.
Alibaba Group
79,47 USD
Voorbeurs 76,97 −2,50 (3,15%)
(Bloomberg) -- Michael Burry, the hedge fund manager famous for his 2008 bet against the US housing market, further increased his stake in Alibaba Group Holding Ltd. while slashing his overall equity portfolio in half in the second quarter.
Baba wordt stilaan het voorbeeld bij uitstek voor de term "the market can stay irrational longer than you can stay solvent"
Niks irrationeel aan. Met aandelen heb je normaal een stukje van een onderneming rechtstreeks in handen. Met aandelen BABA heb je een stukje van een postbusbedrijf op de Kaaimaneilanden in handen dat onderliggend een bepaald belang Alibaba aanhoudt. Juridisch heb je echter geen enkele aanspraak op dat corresponderende belang in het bedrijf Alibaba zelf. Het is dus een kwestie van de Chinese overheid die het draadje doorknipt en je hebt plots NIETS in handen, vandaar dat het optisch spotgoedkoop lijkt. Precedent is er al: Yahoo-Alipay debacle in 2011. Om nog maar te zwijgen over de, euhm, "culturele verschillen in accounting practices". BABA is een notoire "retail graveyard" zoals men dan zegt, en dat zal hoogstwaarschijnlijk nooit veranderen. De Chinezen geven geen fuck om Amerikaanse beleggers en hun belangen. Ik koop nog liever Umicore dan BABA.
Moest er nu een gelijkaardig Amerikaans e-commerce/cloud-bedrijf bestaan dat aan de laagste multiples ooit noteert, we zouden er nogal opspringen! /s
Burry is een daytrader, dus die kwartaalupdates van zijn portfolio zijn vrij waardeloos.
Los daarvan heel interessant om Ulta te zien opduiken bij Berkshire. Volgens mij ook geen pick van Buffett, maar van Todd of Ted. Langs de andere kant ook niet verwonderlijk. Heb er al eens over geschreven in dit topic, kwaliteitskenmerken zijn dus gekend, maar de waardering is sindsdien nog gezakt van ~15x de winst naar ~12x de winst. (EDIT: belang is opgebouwd in Q2 aan koersen rond $380, dus de huidige, nog lagere, waardering was zelfs geen argument voor Berkshire). Checks all the boxes voor Buffett. Ben zelf maandag terug ingestapt na uitgestapt te zijn om Google bij te kopen (wel kleinere positie dan oorspronkelijk, zonde na dit nieuws). Ben benieuwd wat er van de voorbeurs overeind blijft. Vorige keer zakte de koers meteen na opening in mekaar. 29 augustus Q2 cijfers.
Moest er nu een gelijkaardig Amerikaans e-commerce/cloud-bedrijf bestaan dat aan de laagste multiples ooit noteert, we zouden er nogal opspringen! /s
Burry is een daytrader, dus die kwartaalupdates van zijn portfolio zijn vrij waardeloos.
Los daarvan heel interessant om Ulta te zien opduiken bij Berkshire. Volgens mij ook geen pick van Buffett, maar van Todd of Ted. Langs de andere kant ook niet verwonderlijk. Heb er al eens over geschreven in dit topic, kwaliteitskenmerken zijn dus gekend, maar de waardering is sindsdien nog gezakt van ~15x de winst naar ~12x de winst. (EDIT: belang is opgebouwd in Q2 aan koersen rond $380, dus de huidige, nog lagere, waardering was zelfs geen argument voor Berkshire). Checks all the boxes voor Buffett. Ben zelf maandag terug ingestapt na uitgestapt te zijn om Google bij te kopen (wel kleinere positie dan oorspronkelijk, zonde na dit nieuws). Ben benieuwd wat er van de voorbeurs overeind blijft. Vorige keer zakte de koers meteen na opening in mekaar. 29 augustus Q2 cijfers.
Het was inderdaad een idee van Todd en Ted.
Doet me denken aan de opmerking die iemand een tijdje geleden hier gaf, wat zonder Berkshire doen zonder Buffet.