Holdings
TIP
Re: Holdings
Dat een aandeel of holding de hemel wordt ingeprezen is voor mij geen argument. En 8% goedkoper kunnen kopen? Geen enkele kledingwinkel zou het durven afficheren. Solden, dat is -20%, -30% of 2 kopen 1 gratis.
Laatst gewijzigd door sintorama op 7 augustus 2024, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies! Het was met name toen dat de loftrompet schalde. Nu wordt het beschouwd als brol, met een incapabel management, en ontransparante communicatie, met blootstelling aan overgehypte Indische tech-aandelen met bedenkelijke boekhouding.
Wacht jij maar op intraday schommelingen van -20 a -30%. Veel succes!
Ik weet niet hoeveel er zijn die Sofina beschouwen als brol maar de laatste maanden zijn er genoeg artikels en webinars geweest waar de analisten/banken Sofina de lucht in prijzen en zeker NIET als brol bestempelen. Betreffende de transparantie wat inderdaad een werkpunt was...daar werd toch duchtig aan gewerkt. En als men mailt naar Sofina met vragen; ik krijg steeds antwoord. En niet elke belegging of participatie kan een succes zijn. Het is hun toch maar gelukt, de NAV mooi op te krikken met al die "slechte" participaties.
Analisten waren geen analist geworden als ze zelf zo goed waren in beleggen.Tommy052 schreef: ↑7 augustus 2024, 09:07 Ik weet niet hoeveel er zijn die Sofina beschouwen als brol maar de laatste maanden zijn er genoeg artikels en webinars geweest waar de analisten/banken Sofina de lucht in prijzen en zeker NIET als brol bestempelen. Betreffende de transparantie wat inderdaad een werkpunt was...daar werd toch duchtig aan gewerkt. En als men mailt naar Sofina met vragen; ik krijg steeds antwoord. En niet elke belegging of participatie kan een succes zijn. Het is hun toch maar gelukt, de NAV mooi op te krikken met al die "slechte" participaties.
Banken geven een koopadvies als ze ergens vanaf willen en een verkoopadvies als ze zelf een aandeel willen oppikken.
Uiteraard. Spreek ik niet tegen. Maar iets automatisch bestempelen als brol, is wat kort door de bocht. Het heeft jarenlang toch een mooie prestatie afgelegd...Best zelf je huiswerk maken en de analisten hun mening kan je ernaast leggen...JOKER247 schreef: ↑7 augustus 2024, 09:34Analisten waren geen analist geworden als ze zelf zo goed waren in beleggen.Tommy052 schreef: ↑7 augustus 2024, 09:07 Ik weet niet hoeveel er zijn die Sofina beschouwen als brol maar de laatste maanden zijn er genoeg artikels en webinars geweest waar de analisten/banken Sofina de lucht in prijzen en zeker NIET als brol bestempelen. Betreffende de transparantie wat inderdaad een werkpunt was...daar werd toch duchtig aan gewerkt. En als men mailt naar Sofina met vragen; ik krijg steeds antwoord. En niet elke belegging of participatie kan een succes zijn. Het is hun toch maar gelukt, de NAV mooi op te krikken met al die "slechte" participaties.
Banken geven een koopadvies als ze ergens vanaf willen en een verkoopadvies als ze zelf een aandeel willen oppikken.
En erger nog, ze hebben beiden tegengestelde belangen t.o.v. de belegger!
Ik zou die analistenmening er maar niet naast leggen! Door wie denk je dat de analisten betaald worden? En wat de belangen van hun broodheer zijn.
Als je de grafieken van een aandeel naast die van de aanbevelingen van analisten c.q. banken legt, dan zie je meestal koopadviezen tegen de top en verkoopadviezen tegen de bodem.
Ik wacht nooit op solden. Als ik een broek nodig heb, dan koop ik een broek. Als ik geen broek nodig heb, dan koop ik geen broek. Met aandelen is dat niet anders. Ik koop regelmatig kleine stukjes IWDA en al eens een Berkshire, maar zelden omdat de markt gestegen of gedaald is. Stel nu dat de beurs 20 of 30% daalt, wat uiteraard niet op 1 dag hoeft te gebeuren (hoe kom je daar weer bij?) dan koop ik automatisch meer bij, omdat de prijzen dan lager zijn.
Het leven kan makkelijk zijn.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
...ik bedoel eerder..die analisten merken soms zaken op dat jij zelf niet opmerkt of hebben informatie dat jij niet hebt. En dat kan je gebruiken. conclusie maak je uiteraard zelf. zo ver was ik ook al...JOKER247 schreef: ↑7 augustus 2024, 09:49Ik zou die analistenmening er maar niet naast leggen! Door wie denk je dat de analisten betaald worden? En wat de belangen van hun broodheer zijn.
Als je de grafieken van een aandeel naast die van de aanbevelingen van analisten c.q. banken legt, dan zie je meestal koopadviezen tegen de top en verkoopadviezen tegen de bodem.
ik zei intraday schommelingen van -8% zijn solden. U komt af met 20 a 30% dat dit pas solden zijn. En nog iets noem eens de belangen in India nu in tech. Och ja laat maar het zal voor de zoveelste keer niets worden want ik verwacht eigenlijk niet veel van een IWDA belegger.sintorama schreef: ↑7 augustus 2024, 10:14Ik wacht nooit op solden. Als ik een broek nodig heb, dan koop ik een broek. Als ik geen broek nodig heb, dan koop ik geen broek. Met aandelen is dat niet anders. Ik koop regelmatig kleine stukjes IWDA en al eens een Berkshire, maar zelden omdat de markt gestegen of gedaald is. Stel nu dat de beurs 20 of 30% daalt, wat uiteraard niet op 1 dag hoeft te gebeuren (hoe kom je daar weer bij?) dan koop ik automatisch meer bij, omdat de prijzen dan lager zijn.
Het leven kan makkelijk zijn.
Precies. Goed samengevat.
De holding in kwestie, Sofina, onderpresteert tov IWDA in nagenoeg elke willekeurig geselecteerde tijdsspanne. Nu kun je wel zeggen dat je het aandeel enkel in "solden" koopt, en dan weer verkoopt wanneer de prijzen opgeslagen zijn etc, maar als je dat al consequent zou kunnen, dan kun je dat uiteraard even goed met IWDA, of om het even welk ander aandeel.
https://www.google.com/finance/quote/IW ... window=MAXsintorama schreef: ↑7 augustus 2024, 13:28Precies. Goed samengevat.De holding in kwestie, Sofina, onderpresteert tov IWDA in nagenoeg elke willekeurig geselecteerde tijdsspanne. Nu kun je wel zeggen dat je het aandeel enkel in "solden" koopt, en dan weer verkoopt wanneer de prijzen opgeslagen zijn etc, maar als je dat al consequent zou kunnen, dan kun je dat uiteraard even goed met IWDA, of om het even welk ander aandeel.
In brol als IWDA handel ik niet dat is voor mensen die niets van de beurs kennen.
lollaeka schreef: ↑7 augustus 2024, 15:01 https://www.google.com/finance/quote/IW ... window=MAX
In brol als IWDA handel ik niet dat is voor mensen die niets van de beurs kennen.
Wel grafieken leren maken voordat je beslissingen neemt.
Iets recentere info:
https://www.google.com/finance/quote/IW ... &window=5Y
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.