De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Het weekverlies (te danken aan maandag) is al goedgemaakt op wall street, de Vix verschrompeld naar 22, komende van 65 op maandag.
Iedereen die short is gegaan deze week staat onder water. We kunnen stilaan terug beginnen zakken
Iedereen die short is gegaan deze week staat onder water. We kunnen stilaan terug beginnen zakken
Toch zot,he! Lees ik niet dat Iran een aanval aan het voorbereiden is op Israel. En dan de te verwachten tegenzet van Israel en de VS....
Wat denk je dat de beurzen dan gaan doen ??
Hummm, een feit (de oorlog in Oekraïne) vergelijken met een perceptie (effect van communisme) is niet eerlijk
Maar bon, ik heb uw boodschap begrepen
Daar zijn ze wel met minder tevreden.
Als je in de goede landen kijkt naar uitval door burnouts , ziekte en de rat race hier ter lande altijd maar meer.
Estate Guru believer.
Gewoon niet mee doen aan de rat race , tevreden zijn met wat je hebt , en je zal er niet onder door gaan.
Ik vond het ook al vreemd dat sommigen hier direct over koopjes beginnen spreken na een plotse korte daling.
Wordt morgen weer een guitig dagje.
Hebben jullie echt een beleggingshorizon van 1 of 2 dagen?
Soms lijkt het daar wel op
Soms lijkt het daar wel op
Zwaar vertekend beeld door massieve Capex voor AI infrastructuur. Trek die eraf en je krijgt al heel andere multiples. Bij Amazon bijvoorbeeld is de price/TTM operating cash flow nog nooit zo laag geweest. Binnen 5 jaar is AWS alleen al de huidige market cap waard. Marges van Amazon retail zijn nog steeds heel laag en die van AWS blijven stijgen. Als de retailmarge stijgt naar de marges van Walmart, Amazon International winstgevend wordt en de AI Capex cyclus achter de rug is, zit je op een wip en een knip aan $125 miljard FCF, en ze doen nog niet eens buybacks.gpv1 schreef: ↑5 augustus 2024, 15:01 Dit zijn toch geen multiples waaraan ik zou kopen:
De FCF-verwachtingen van analisten zullen wellicht ook geen rekening houden met een recessie.
De consensus estimates heb ik verminderd met uitgaven à la 'Payments for taxes related to net share settlement of equity awards' uit de kasstroomtabellen van het voorbije boekjaar.
bron FCF consensus estimates: S&P Capital IQ
Google gaat dit jaar evenveel Capex spenderen als de 25 grootste beursgenoteerde olie- en gasbedrijven van de VS, samen. Om maar even te illustreren over wat voor waanzinnige bedragen het gaat. Google, Amazon en Meta zijn alledrie (in die volgorde) koopwaardig en imo laat je hier als quality-belegger een opportuniteit schieten met zo'n hoge cashpositie. Alle indexbeleggers kopen nu (door hun weging in de index) vooral big tech, en er wordt steeds meer en meer passief belegd. Welke aandelen profiteren daar op termijn het meest van?
Als er iets is dat je van 2020/2022 zou moeten hebben geleerd is het dat big tech altijd wint. In 2021 waren de waarderingen zogezegd véél te hoog want "lage rente zorgt voor hogere waardering van toekomstige cashflows"/TINA en dat was niet duurzaam. Rente stijgt, big tech crasht, en 1,5 jaar later staat letterlijk elk big tech bedrijf op ATH's. Al anderhalf jaar hoor je regelmatig "de indexen worden hoog gehouden door big tech", "bijna alle winst van de S&P komt van een handjevol bedrijven" etc. Nu krijgen we ondanks fantastische kwartaalrapporten een correctie in de schoot geworpen en opnieuw denkt iedereen dat alles overgewaardeerd is. Mja. This time it's different zeker?