Holdings
TIP
Re: Holdings
1) Die grafieken lijken me om verschillende redenen totaal nutteloos ... (de eerste om meer redenen dan de tweede)
2) Iets over een pot en een ketel ...
3) Here we go again ...
2) Iets over een pot en een ketel ...
3) Here we go again ...
En hier de grafiek sinds de start van het fonds.B7H4long schreef: ↑7 augustus 2024, 15:11lollaeka schreef: ↑7 augustus 2024, 15:01 https://www.google.com/finance/quote/IW ... window=MAX
In brol als IWDA handel ik niet dat is voor mensen die niets van de beurs kennen.
Wel grafieken leren maken voordat je beslissingen neemt.
Iets recentere info:
https://www.google.com/finance/quote/IW ... &window=5Y
gemaakt met een site die wel verfijnde grafieken toelaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Inderdaad! IWDA is er voor mensen die de bescheidenheid hebben om de grenzen van hun eigen competenties te (er)kennen. Niks voor jou
Laatst gewijzigd door sintorama op 7 augustus 2024, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat die mensen altijd in het draadje holdings komen zoeken met hunne IWDA want ze weten het zoveel beter is mij een raadsel. Niks beter te doen mannen?
Ik zie daar een piek bij Sofina in het jaar eind 2021?. IWDA staat nog niet eens op de kaart dan!
Tientallen keren is al aangetoond dat familiale holdings veel beter presteren dan de wereldindex.
Paar weken geleden nog maar eens aangetoond maar dan blijft het oorverdovend stil.
Ik zie daar een piek bij Sofina in het jaar eind 2021?. IWDA staat nog niet eens op de kaart dan!
Tientallen keren is al aangetoond dat familiale holdings veel beter presteren dan de wereldindex.
Paar weken geleden nog maar eens aangetoond maar dan blijft het oorverdovend stil.
Wat ik hier precies zoek? Ik zoek bewijsmateriaal dat aantoont dat ik ongelijk heb. Moet je ook eens proberen.
Zoals overigens al zo vaak gezegd - passief en actief beleggen sluiten mekaar geenszins uit. Ze zijn complementair. Daarom dat ik bij holdings vooral zoek naar diversificatie. Maar underperformance zal ik nooit accepteren.
Zoals overigens al zo vaak gezegd - passief en actief beleggen sluiten mekaar geenszins uit. Ze zijn complementair. Daarom dat ik bij holdings vooral zoek naar diversificatie. Maar underperformance zal ik nooit accepteren.
Laatst gewijzigd door sintorama op 7 augustus 2024, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk dat u zich van jaarverslag vergist heeft. Dit lijkt wel een post uit 2022.
Sindsdien is er aan de koers alvast weinig veranderd. Je moet al goed gemikt hebben om er sinds 2022 winst mee gemaakt te hebben. Ik weet niet of er onderhuids, in de participaties, veel is veranderd sindsdien.
We zijn weer vertrokken. Wie niet in holdings geïnteresseerd is heeft hier weinig te zoeken. IWDA is ook een goede keuze. Vrijheid blijheid.
Ik ben net WEL geinteresseerd in holdings! Uiteraard vul ik mijn kernbelegging aan met kwaliteits-holdings. Sofina is er daar echter geen van. Waarom zou in het topic "holdings" enkel de positieve aspecten aan bod mogen komen?
Ik vond het al vreemd dat Sofina vanmorgen groen opende maar dat is al snel veranderd zie ik.
Blijkbaar een sterke correlatie met de Nasdaq die ook weer rood lijkt te openen.
Blijkbaar een sterke correlatie met de Nasdaq die ook weer rood lijkt te openen.
Als je oprecht geïnteresseerd bent in holdings ben je hier welkom, met eender welke mening
Maar sommigen komen alleen naar hier om te komen zeggen dat holdingbeleggers idioten zijn en alles in IWDA moeten steken. Dat vind ik een beetje ongepast. Ik snap ook niet zo goed dat jij geïnteresseerd bent in holdings. Je vindt precies toch geen enkele goed?
Als hier een topic zou zijn over in welke sjakossen je moet beleggen, dan zou ik niet naar dat topic gaan omdat het mij niet interesseert. Ik zou daar ook niet gaan zeggen dat je niet in sjakossen moet beleggen..
Als je naar dat topic gaat dan kan je discussiëren over: zou je voor de Hermès 25 gaan? Of eerder de Vuitton Classic (zelf verzonnen, ken niets van sjakossen..)?
-
- Full Member
- Contacteer:
In dat geval heeft het niet veel zin om daar toch op te alluderen, zoals in onderstaande quote.
In desinformatie is niemand geïnteresseerd.
Dat heb ik nooit gezegd en ik zie ook niemand anders die dergelijk statement heeft gemaakt.
En in welk topics zou je dan wel willen zien dat beleggen in sjakosjen niet automatisch een goed idee is? In het topic over huidziekten?
U weet niet of er sinds 2022 iets is veranderd in de participaties maar u komt wel commentaar geven alsof het u allemaal beter weet. Ja jongens en meisjes!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dergelijke reactie (onderlijnd) is ook gewoon nergens voor nodig n.m.i.laeka schreef: ↑7 augustus 2024, 12:38ik zei intraday schommelingen van -8% zijn solden. U komt af met 20 a 30% dat dit pas solden zijn. En nog iets noem eens de belangen in India nu in tech. Och ja laat maar het zal voor de zoveelste keer niets worden want ik verwacht eigenlijk niet veel van een IWDA belegger.sintorama schreef: ↑7 augustus 2024, 10:14 Ik wacht nooit op solden. Als ik een broek nodig heb, dan koop ik een broek. Als ik geen broek nodig heb, dan koop ik geen broek. Met aandelen is dat niet anders. Ik koop regelmatig kleine stukjes IWDA en al eens een Berkshire, maar zelden omdat de markt gestegen of gedaald is. Stel nu dat de beurs 20 of 30% daalt, wat uiteraard niet op 1 dag hoeft te gebeuren (hoe kom je daar weer bij?) dan koop ik automatisch meer bij, omdat de prijzen dan lager zijn.
Het leven kan makkelijk zijn.
Op die manier lok je gewoon zelf reacties over ETFs uit !