GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Hou er dan wel rekening mee dat je dan de volledige markt koopt en minder dividend (herbelegd) krijgt. Je speelt dan vooral in op koersgroei met aanvullend herbeleggen van dividend. Als je voor dividend in GVV's wil beleggen dan loont het om bij individuele aandelen te blijven.
Ondanks hogere bezettingsgraad toch bijna -4% Vastned Retail...
Hopelijk voor Wereldhave Belgium,komt er geen overname zoals bij Vastned Retail Belgium...
Hopelijk voor Wereldhave Belgium,komt er geen overname zoals bij Vastned Retail Belgium...
Gemengde kwartaalcijfers bij WDP.
- Winststijging lijkt stabiel (7% - in lijn met vorig kwartaal).
- Bezettingsgraad een halve procent gedaald.
- Schuldratio licht opgelopen.
- Winststijging lijkt stabiel (7% - in lijn met vorig kwartaal).
- Bezettingsgraad een halve procent gedaald.
- Schuldratio licht opgelopen.
De vastgoedgroep Cofinimmo verkoopt twee kantoren aan de Noorderplaats in Antwerpen voor 27 miljoen euro. De verkoop heeft een dubbel doel. Ten eerste is Cofinimmo al jaren bezig het belang van kantoren in zijn portefeuille te verminderen, ten voordele van zorgvastgoed.
Zorgvastgoed was per eind juni goed voor 75 procent van de portefeuille, tegenover 17 procent voor kantoren. Ten tweede bouwt de groep met de verkopen haar schulden af, belangrijk in het gure renteklimaat.
Bron: De Tijd
Zorgvastgoed was per eind juni goed voor 75 procent van de portefeuille, tegenover 17 procent voor kantoren. Ten tweede bouwt de groep met de verkopen haar schulden af, belangrijk in het gure renteklimaat.
Bron: De Tijd
Iemand enig idee wanneer het dividend van Cofinimmo van een verlaagde roerende voorheffing van 15% zou kunnen genieten? Ik dacht dat dit was vanaf het ogenblik dat een GVV minstens 60% investeerde in zorgvastgoed, maar blijkbaar is dit niet meer zo...?
Dat is opgetrokken naar 80%.
Bizar koersverloop bij Aedifica vandaag. Resultaten waren goed.
Klopt: doordat GB buiten de EU valt verliest Aedifica 19% van hun zorgvastgoed die in aanmerking komt voor de -15% RV regel.
Ook tellen de kinderdagverblijven in Zweden niet mee.
Voor 2025 geldt een overgangsregeling en zal de -15% RV regel blijven gelden. Maar wat daarna?
Je kan maar beter anticiperen...
Vergeet de kasbons niet...
Belfius biedt vorlopig 3% brutto voor kasbons op 1 jaar (per 1 en 16 aug).
BNP kondigt kasbons aan op 1 en 2 jaar aan 3,10% brutto (loopt vanaf 5 september ek).
Belfius biedt vorlopig 3% brutto voor kasbons op 1 jaar (per 1 en 16 aug).
BNP kondigt kasbons aan op 1 en 2 jaar aan 3,10% brutto (loopt vanaf 5 september ek).
Door de aanstaande rentedalingen van centrale banken overweeg ik nog bij te storten bij Care Property Invest en/of Aedifica.
Bij Dierickx Leys gaven ze vorige week nog een koopadvies voor Aedifica en vreemd genoeg hebben ze hun studie van Care Property Invest verwijderd.
Als ik naar de ratio's kijk lijk ik ook meer naar Aedifica te kijken. Wel zal CPI normaal meer voordeel doen met lagere rentes door hun hogere intrestvoet en hogere schuldgraad.
Wil iemand zijn mening delen naar waar zijn voorkeur gaat aub?
Bij Dierickx Leys gaven ze vorige week nog een koopadvies voor Aedifica en vreemd genoeg hebben ze hun studie van Care Property Invest verwijderd.
Als ik naar de ratio's kijk lijk ik ook meer naar Aedifica te kijken. Wel zal CPI normaal meer voordeel doen met lagere rentes door hun hogere intrestvoet en hogere schuldgraad.
Aedifica beter management dan CPI vind ik.Amor schreef: ↑7 augustus 2024, 11:55 Door de aanstaande rentedalingen van centrale banken overweeg ik nog bij te storten bij Care Property Invest en/of Aedifica.
https://ctp.eu/investors/press-releases/
Wederom een sterk H1 van CTP. (Ik weet het, niet echt een GVV maar is hier al eerder aan bod gekomen en relevante vergelijking met WDP en VGP).
Een paar cijfers:
- NTA/share +7.1% YoY
- huurinkomsten +14.4% YoY
- LFL +4.8% YoY
- interim dividend + 16% YoY (pay out ratio van 73%)
- yield on cost >10% waarbij cost of debt voor de nieuwe leningen rond de kleine 5% hangt.
- enorme landbank (+20 miljoen) waarbij 2m2 nodig zijn voor 1m2 te ontwikkelen
Ik geloof al langer in het verhaal van nearshoring.
Er zijn een aantal (enorme) voordelen van Oost- en Centraal-Europa tov West-Europa: meer plaats, sneller en betere permits, kostprijs, ...
Grootste risico's:
- oorlog Ukraïne/Rusland (vastgoed tover je uiteraard niet zomaar weg)
- recessie (is dan eerder voor nieuwe potentiële huurders) waardoor ontwikkeling trager is en dus ook NTA/share vertraagt.
Wederom een sterk H1 van CTP. (Ik weet het, niet echt een GVV maar is hier al eerder aan bod gekomen en relevante vergelijking met WDP en VGP).
Een paar cijfers:
- NTA/share +7.1% YoY
- huurinkomsten +14.4% YoY
- LFL +4.8% YoY
- interim dividend + 16% YoY (pay out ratio van 73%)
- yield on cost >10% waarbij cost of debt voor de nieuwe leningen rond de kleine 5% hangt.
- enorme landbank (+20 miljoen) waarbij 2m2 nodig zijn voor 1m2 te ontwikkelen
Ik geloof al langer in het verhaal van nearshoring.
Er zijn een aantal (enorme) voordelen van Oost- en Centraal-Europa tov West-Europa: meer plaats, sneller en betere permits, kostprijs, ...
Grootste risico's:
- oorlog Ukraïne/Rusland (vastgoed tover je uiteraard niet zomaar weg)
- recessie (is dan eerder voor nieuwe potentiële huurders) waardoor ontwikkeling trager is en dus ook NTA/share vertraagt.
CTP is een prima bedrijf, maar de koers volgt niet.