DKV ISplus en zware ziekten
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
DKV ISplus en zware ziekten
Wij hebben een hospitalisatieverzekering via DKV (IS plus en zware ziekten) sinds 2000.
Onze dochter werd mee verzekerd sedert haar geboorte.
Op 5-jarige leeftijd heeft ze een 'zware ziekte' ontwikkeld, waar ze dus ook voor verzekerd is.
Momenteel is ze afgestudeerd en haar nieuwe werkgever (overheid) biedt haar een hospitalisatieverzekering (Axa) aan.
Wat is nu verstandig om te doen? Momenteel zit ze nog bij mij op de polis.
We kunnen niet het risico lopen dat haar 'zware ziekte' niet meer gedekt is.
Maar dubbel verzekeren lijkt me ook vreemd.
En is het plan 'IS plus' wel zo goed als het nieuwe plan van AXA?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Onze dochter werd mee verzekerd sedert haar geboorte.
Op 5-jarige leeftijd heeft ze een 'zware ziekte' ontwikkeld, waar ze dus ook voor verzekerd is.
Momenteel is ze afgestudeerd en haar nieuwe werkgever (overheid) biedt haar een hospitalisatieverzekering (Axa) aan.
Maar dubbel verzekeren lijkt me ook vreemd.
En is het plan 'IS plus' wel zo goed als het nieuwe plan van AXA?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Re: DKV ISplus en zware ziekten
https://assets.vlaanderen.be/image/uplo ... y9n5md.pdf
Bovenstaande link geeft de voorwaarden van de verzekering weer , pag 11 hoofdstuk zware ziekten
Of https://www.vlaanderen.be/intern/person ... documenten
En doorklikken naar polis.
Bovenstaande link geeft de voorwaarden van de verzekering weer , pag 11 hoofdstuk zware ziekten
Of https://www.vlaanderen.be/intern/person ... documenten
En doorklikken naar polis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vroeger kon je een DKV-polis tijdelijk omvormen naar een wachtpolis Horizon (tegen kleine premie), om die dan later weer te activeren indien nodig. Zo ben je levenslang verzekerd (zeker belangrijk hier gezien de zware ziekte). Ik ben niet zeker of DKV dit nog doet. Best even afstemmen met DKV of je makelaar.
Ben je trouwens zeker dat haar zware ziekte bij AXA vermeld als zware ziekte? Plannen bij de overheids durven nogal eens afwijken van de standaardplannen van de verzekeraar. Bijvoorbeeld diabetes is een ziekte is er één die soms wel en soms niet in staat.
Op het ene zal DKV beter scoren, op het andere dan weer AXA...
Ben je trouwens zeker dat haar zware ziekte bij AXA vermeld als zware ziekte? Plannen bij de overheids durven nogal eens afwijken van de standaardplannen van de verzekeraar. Bijvoorbeeld diabetes is een ziekte is er één die soms wel en soms niet in staat.
Hier kan je weinig op zeggen zonder de details van beide plannen te kennen en het hangt ook af van wat je dochter belangrijk vindt (bvb wel of niet éénpersoonskamer, welke zware ziekten,...).
Op het ene zal DKV beter scoren, op het andere dan weer AXA...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zet haar DKV verder zou ik zeggen.CVE55 schreef: ↑6 augustus 2024, 15:10 Momenteel is ze afgestudeerd en haar nieuwe werkgever (overheid) biedt haar een hospitalisatieverzekering (Axa) aan.
Dat is maar een gedacht.
Ik heb ook mijn privé polis incl zware ziekten van DKV.
Dat ik ook iets van een hospitalisatie groepsverzekering via de werkgever heb, maakt mij niets uit. Die mogen ze van mij opzeggen.
Als dit de algemene voorwaarden van de polis zijn:
Dan staat er op pagina 13 bovenaan dat de aansluiting gebeurt zonder medische formaliteiten. Daarnaast staat er in de polis dat voorafbestaande aandoeningen steeds gewaarborgd zijn. Je moet met andere woorden dus geen vragenlijst invullen zoals vaak het geval is met een individuele hospitalisatieverzekering.
Op pagina 10 staan de gewaarborgde zware ziektes. Je zal dus moeten controleren of de ziekte van je dochter daartussen vermeld staat. Ik zie wel dat er een basisformule en uitgebreide formule (ereloonsupplementen eenpersoonskamer). Je zal dus zelf moeten zien welke formule voor jouw dochter het meest interessante is.
Dan staat er op pagina 13 bovenaan dat de aansluiting gebeurt zonder medische formaliteiten. Daarnaast staat er in de polis dat voorafbestaande aandoeningen steeds gewaarborgd zijn. Je moet met andere woorden dus geen vragenlijst invullen zoals vaak het geval is met een individuele hospitalisatieverzekering.
Op pagina 10 staan de gewaarborgde zware ziektes. Je zal dus moeten controleren of de ziekte van je dochter daartussen vermeld staat. Ik zie wel dat er een basisformule en uitgebreide formule (ereloonsupplementen eenpersoonskamer). Je zal dus zelf moeten zien welke formule voor jouw dochter het meest interessante is.