Ervaringen met Saxo Bank
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Phishing noemt men dit ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Saxo is voor 52% in handen van Chinezen (die ook Volvo bezitten).couchsurfer schreef: ↑18 juli 2024, 20:26 Saxo Bank staat te koop. Eerder werd ook al gemeld dat ze van hun Nederlandse banklicentie vanaf willen.
https://www.spaargids.be/sparen/saxo-ba ... -koop.html
Nu wordt duidelijk waarom ze recent zo actief nieuwe klanten werven. Door zeer lage prijssetting en belonen van cliënten die nieuwe clienten aanbrengen. De waarde van Saxo zit in hun hoeveelheid klanten.
Niets belet de overnemer dan om de tarieven terug te verhogen of bijv "bewaarloon" van effecten aan te rekenen of bijv extra vergoedingen voor andere diensten.
Het zijn enkel de 24% aandelen van de oorspronkelijke Deense stichter, die te koop staan.
Hetzelfde kan gezegd worden van iedereen die hier zijn linkje plaatst...
Geen phishing maar dit is wat de helpdesk van Saxo mij voorstelde. Ik zal de rekening dan wel openen zonder transactietegoed.
Gr,
Jens
Niet alleen de Deense stichter maar ook Geely (50%) wenst te verkopen. Trouwens wat heeft een autoconstructeur (Geely) te zoeken in een bank? Zij waren enkel geïnteresseerd in de fintech van Saxo (in een aparte onderneming), zij hebben die (de fintech) volledig gekocht, dus Saxo-bank is van geen belang meer voor Geely.spaarfreakje schreef: ↑27 juli 2024, 19:46 Saxo is voor 52% in handen van Chinezen (die ook Volvo bezitten).
Het zijn enkel de 24% aandelen van de oorspronkelijke Deense stichter, die te koop staan.
Men zoekt nu een oplossing via een IPO (niet de eerste maal) of volledige overname, zie:
https://fxnewsgroup.com/forex-news/reta ... o-or-sale/
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij andere klanten was, maar deze ochtend vanaf ongeveer 09u00 tot 10u30 geraakte ik bij Saxo via de app niet ingelogd. Als dat ook bij anderen zo was, is dit schandalig: het stormt immers op de beurzen. Misschien was er een overbelasting omdat veel klanten net daardoor wilden inloggen.
Ik kon zonder problemen inloggen.couchsurfer schreef: ↑5 augustus 2024, 12:29 Ik weet niet hoe het bij andere klanten was, maar deze ochtend vanaf ongeveer 09u00 tot 10u30 geraakte ik bij Saxo via de app niet ingelogd. Als dat ook bij anderen zo was, is dit schandalig: het stormt immers op de beurzen. Misschien was er een overbelasting omdat veel klanten net daardoor wilden inloggen.
Ik denk ook dat het voor sommigen beter is dat ze niet kunnen inloggen wanneer het stormt om snel snel alles te gaan verkopen.
Voor wie nog wil gebruik maken van de € 100 transactietegoed referral link bij Saxo Bank:
--KNIP: referral links zijn verboden--
--KNIP: referral links zijn verboden--
Er zijn er ook die willen kopen op het dieptepunt.
Aanlog- en handelsproblemen zijn er niet alleen bij Saxo; ook bij Bolero waren er problemen. In de USA waren er problemen bij de brokers (aanlog/handelen) Swab, Vanguard, Fidelity, Robinhood ; met klachten van de gebruikers tot gevolg; de SEC heeft belooft om de zaak op te volgen; maar wat doet bij ons de FSMA?
Ik zie ook aan de diepte van de markten (van algemene ETF's) dat er groot onevenwicht is tussen kopers en verkopers. Het zijn grote verkooppartijen die nu in de markt liggen, het zal dus nog enige tijd duren vooraleer er een normalisatie plaats vindt.
KBC heeft mij voor een overschrijving van $9900 naar Saxo een bedrag van $31.74 aangerekend, ofwel zo’n 0.32%. Toch ook wel stevig vind ik, en meer dan ik dacht. Maar toch goedkoper dan omzetten aan 0.6% bij Bolero, overschrijven en dan weer omzetten bij Saxo aan 0.25%.Barryke schreef: ↑20 april 2024, 20:27 Die heb ik nog niet, maar ik ga ze binnenkort wel nemen.
Volgens wat ik lees zou een dergelijke overschrijving 0.121% kosten. Ze noemen het “betalingsprovisie”. https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... jving.html
Enfin, ik zal het binnenkort eens proberen. Als dat de kost is, dan is dat de goedkoopste oplossing.
Op de website die ik hier quote staat 0.121%… Morgen eens bellen. Zucht.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er staat er wel iets bij vanonder, misschien komt die kost van daar. Maar ja onduidelijk want saxo rekent niets aan ofwel?
"Toeslag voor betalingen in Amerikaanse dollar (ongeacht land van bestemming)"
Extra kosten aangerekend door buitenlandse banken die betrokken zijn bij de verwerking van de betaling. Raadpleeg je KBC-kantoor voor een indicatie van deze tarieven.
Hou ons hier op de hoogte aub!
update: Saxo rekent geen kosten aan. Dus dient kbc toch hun kostenstructuur aan jou uit te leggen.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... schrijving
Wat zijn de kosten van een geldoverschrijving in USD?
Saxo Bank en onze tussenpartij Citigroup brengen geen kosten in rekening bij het ontvangen of verzenden van een overboeking in dollars. Toch geven we u graag meer inzicht in hoe overboekingen in dollar veelal behandeld worden door banken en wat de kosten zijn die hiermee kunnen gepaard gaan.
"Toeslag voor betalingen in Amerikaanse dollar (ongeacht land van bestemming)"
Extra kosten aangerekend door buitenlandse banken die betrokken zijn bij de verwerking van de betaling. Raadpleeg je KBC-kantoor voor een indicatie van deze tarieven.
Hou ons hier op de hoogte aub!
update: Saxo rekent geen kosten aan. Dus dient kbc toch hun kostenstructuur aan jou uit te leggen.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... schrijving
Wat zijn de kosten van een geldoverschrijving in USD?
Saxo Bank en onze tussenpartij Citigroup brengen geen kosten in rekening bij het ontvangen of verzenden van een overboeking in dollars. Toch geven we u graag meer inzicht in hoe overboekingen in dollar veelal behandeld worden door banken en wat de kosten zijn die hiermee kunnen gepaard gaan.
Bedankt voor de info tuinder. Die informatie had ik nog niet. Zeer nuttig voor het telefoontje dat ik straks ga doen. Het geld is nog niet aangekomen, maar ik heb de optie aangeduid “verzender betaalt alle kosten”. Dus ik verwacht niet dat er nog kosten in mindering worden gebracht.
Update: ik zie nu een detail staan.
Betalingsprovisie: $11,94
Correspondentkosten: $19.80
Nu uitzoeken wat die laatste kosten zijn.
Nog een update: Gevonden:
“Toeslag voor keuze 'zonder kosten voor de begunstigde' voor buitenlandse overschrijving”
Ik had dus beter aangeduid dat de ontvanger de kosten betaalt… Goed dat ik het eens geprobeerd heb.
Update: ik zie nu een detail staan.
Betalingsprovisie: $11,94
Correspondentkosten: $19.80
Nu uitzoeken wat die laatste kosten zijn.
Nog een update: Gevonden:
“Toeslag voor keuze 'zonder kosten voor de begunstigde' voor buitenlandse overschrijving”
Ik had dus beter aangeduid dat de ontvanger de kosten betaalt… Goed dat ik het eens geprobeerd heb.
Gedeelde kosten (SHA) is de standaardoptie, en daarbij ook meteen de goedkoopste optie. Kosten laten betalen door de ontvanger zou willen zeggen dat Saxo je de kosten van KBC dient aan te rekenen.
Ok. Niet tevreden over Saxo Bank.
Een paar weken geleden de vraag gekregen naar de oorsprong van het vermogen. Bij Keytrade heb ik die vraag nog nooit gekregen, bij Bolero pas na een hele tijd en toen er wel een goede reden voor was.
Alle documenten aangeleverd. Goedgekeurd.
Nu doe ik weer een paar stortingen, terug die melding: gelieve documenten aan te leveren omtrent de oorsprong van uw vermogen.
Ik bel met de klantendienst en zeg dat ik die documenten al bezorgd heb. “Ja, maar u heb meer gestort dan u initieel had aangegeven van plan te zijn in de openingsdocumenten”.
“Ok. Maar ik heb jullie de documenten toch al overgemaakt? Moet ik dezelfde documenten dan opnieuw bezorgen?”
“Ja, doet u dat maar”.
“Ok dan…”
Ik doe dat.
Een paar uur later een e-mail:
“Voor stortingen van hogere bedragen zijn we verplicht om aan u, als klant, extra gegevens te vragen.
Totdat we deze gegevens hebben ontvangen, kunt u geen verdere stortingen doen op uw rekening. U kunt ons platform nog steeds gebruiken om te beleggen. Als we binnen 35 dagen niets van u horen, kan het zijn dat we uw rekening dienen te sluiten.”
En dat terwijl die storting in USD nog onderweg is. Ik heb opnieuw gebeld. En de medewerker zei dat hij met spoed de documenten zou laten nakijken die ik opnieuw had “aangeleverd”.
Als mijn $9900 daar niet netjes toekomt zonder problemen, dan is het zeker gedaan met Saxo voor mij. Misschien anders ook al. Maar dit is echt niet prettig. Wat een gezever. Ik durf geen storting meer te doen. Ze kunnen een mens toch stress bezorgen.
Een paar weken geleden de vraag gekregen naar de oorsprong van het vermogen. Bij Keytrade heb ik die vraag nog nooit gekregen, bij Bolero pas na een hele tijd en toen er wel een goede reden voor was.
Alle documenten aangeleverd. Goedgekeurd.
Nu doe ik weer een paar stortingen, terug die melding: gelieve documenten aan te leveren omtrent de oorsprong van uw vermogen.
Ik bel met de klantendienst en zeg dat ik die documenten al bezorgd heb. “Ja, maar u heb meer gestort dan u initieel had aangegeven van plan te zijn in de openingsdocumenten”.
“Ok. Maar ik heb jullie de documenten toch al overgemaakt? Moet ik dezelfde documenten dan opnieuw bezorgen?”
“Ja, doet u dat maar”.
“Ok dan…”
Ik doe dat.
Een paar uur later een e-mail:
“Voor stortingen van hogere bedragen zijn we verplicht om aan u, als klant, extra gegevens te vragen.
Totdat we deze gegevens hebben ontvangen, kunt u geen verdere stortingen doen op uw rekening. U kunt ons platform nog steeds gebruiken om te beleggen. Als we binnen 35 dagen niets van u horen, kan het zijn dat we uw rekening dienen te sluiten.”
En dat terwijl die storting in USD nog onderweg is. Ik heb opnieuw gebeld. En de medewerker zei dat hij met spoed de documenten zou laten nakijken die ik opnieuw had “aangeleverd”.
Als mijn $9900 daar niet netjes toekomt zonder problemen, dan is het zeker gedaan met Saxo voor mij. Misschien anders ook al. Maar dit is echt niet prettig. Wat een gezever. Ik durf geen storting meer te doen. Ze kunnen een mens toch stress bezorgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: