Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Weet ik niet meer. Waarschijnlijk 50k. Ik vond dat ook een moeilijke vraag. Dat hangt af van hoe de beurzen presteren. Daar ben ik vandaag of gisteren dan boven gegaan en dan begon hun computer weer te pinken precies. En die $9900 moet dus nog komen, die hangt nog in de lucht terwijl mijn mogelijkheid tot storten geblokkeerd is. Zucht. Ze doen precies alsof ik een crimineel ben, terwijl ik hen alle documenten bezorg die ik moet bezorgen.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 19:51Hoeveel had je "initieel aangegeven van plan te zijn te storten" in "de openingsdocumenten” ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja kijk ... als je het zelf niet meer weet ...Barryke schreef: ↑8 augustus 2024, 20:28Weet ik niet meer. Waarschijnlijk 50k. Ik vond dat ook een moeilijke vraag. Dat hangt af van hoe de beurzen presteren. Daar ben ik vandaag of gisteren dan boven gegaan en dan begon hun computer weer te pinken precies.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 19:51 Hoeveel had je "initieel aangegeven van plan te zijn te storten" in "de openingsdocumenten” ?
Je kan met zo'n dingen best zonder emoties gewoon "voldoen" aan de vragen n.m.i.
Dat is niet wat ik eerder begreep onder:
Totdat we deze gegevens hebben ontvangen, kunt u geen verdere stortingen doen op uw rekening.
Emoties ...no good ...
Geen probleem dan, komt wellicht gewoon in orde.
Kyc is dikwijls ingrijpend en stresserend. Alle begrip. En niet iedereen is een emotieloze robot. Als buitenstaander is het ook gemakkelijk praten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
En dat iemand hier met emoties dat komt "uiten/ventileren" heb ik ook begrip voor.
Olie op het vuur gooien (of meegaan in het "schandalig verhaal") is dan niet de oplossing n.m.i., wel aanmanen tot kalmte (of emoties beheersen).
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 augustus 2024, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet jij nog het bedrag dat je hebt ingevuld dat je van plan was te beleggen? Ik niet nee..EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 20:39Ja kijk ... als je het zelf niet meer weet ...
Je kan met zo'n dingen best zonder emoties gewoon "voldoen" aan de vragen n.m.i.
Dat is niet wat ik eerder begreep onder:
Totdat we deze gegevens hebben ontvangen, kunt u geen verdere stortingen doen op uw rekening.
Emoties ...no good ...
Geen probleem dan, komt wellicht gewoon in orde.
Mogelijkheid tot storting werd vandaag geblokkeerd. De overschrijving in dollar heb ik gisteren uitgevoerd toen er nog niets aan de hand was.
Emoties, ja, een beetje. Er hangt $9900 in de lucht die ik heb overgeschreven op een moment dat er niets aan de hand was met mijn rekening. En vandaag worden eerst (nogmaals) documenten van mij gevraagd die ik meteen (nogmaals) aanlever. Om dan een paar uur later mijn mogelijkheid tot storten te blokkeren en mij mee te delen dat ze mijn rekening mogelijk gaan sluiten…
Mag het dan, een beetje emoties? Er hangt $9900 te zweven in de lucht en ik durf niet meer te storten naar Saxo.
Bedankt voor het begrip mver. Het is inderdaad geen pretje.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt om mij te laten ventileren Ik had al stress en dit er nog bij was niet zo fijn. Morgen beter. Vrij verkeer van kapitaal is nu ook niet echt meer mogelijk binnen België… Bij elke overschrijving die ik nu doe ben ik bang voor een hoop vragen. Da’s echt waar.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 20:57Slaap er eens een nachtje over. Morgen heb je dan hopelijk een meer heldere kijk op je zaak/uitdaging.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Graag gedaan. En slaap lekker.
Begrijpelijk. Het overkomt de besten, dus ook mij.
Jawel hoor.
Maar dat moet je nog maar eens beredeneren wanneer je problemen met Saxo opgelost zijn.
Waarom "bang" ? Dat je "ertegenop" ziet kan ik wel begrijpen, maar waarom "bang" ?
Nu goed ... formuleer daar ook maar een antwoord op nadat je problemen met Saxo opgelost zijn.
Edit: ik ga er vanuit dat je dit pas morgen ziet omdat je vandaag vroeg bent geen slapen ...
Nog niet gaan slapen Dus ik ga hierop al antwoorden omdat ik denk dat ik het op een rustige manier ga kunnenEarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 21:33Graag gedaan. En slaap lekker.
Begrijpelijk. Het overkomt de besten, dus ook mij.
Jawel hoor.
Maar dat moet je nog maar eens beredeneren wanneer je problemen met Saxo opgelost zijn.
Waarom "bang" ? Dat je "ertegenop" ziet kan ik wel begrijpen, maar waarom "bang" ?
Nu goed ... formuleer daar ook maar een antwoord op nadat je problemen met Saxo opgelost zijn.
Edit: ik ga er vanuit dat je dit pas morgen ziet omdat je vandaag vroeg bent geen slapen ...
Waarom bang? Omdat ik 1: die info niet graag deel en het is wel wat werk. En 2: omdat ik maar een deftige uitleg heb voor zo’n 80% van mijn geld. De rest kan ik niet verklaren. Bijeengespaard vroeger, en beurswinst. Ik denk dat er nog wel mensen zijn bij wie dat het geval is. En dat is echt geen zwart geld. Begin ook maar eens met elk beurswinstje op te snorren van de laatste 15 jaar en dat op te lijsten.. Bij mij is dat heel erg veel werk. Ik heb ook al vaak geld versluisd van de ene broker naar de andere enzovoort.
Ik ben het voorlopig wel even beu. Begin dit jaar vragen van Bolero, nu al twee keer Saxo en mijn rekening half geblokkeerd. Ik zal mijn geld wel laten staan waar het staat en mijn beleggingsstrategie aanpassen aan de broker waar het staat.
Hmm ik ben via Binck bij Saxo terecht gekomen en zou zelfs niet weten of ik die vraag ooit gekregen heb.
Lijkt mij zwaar kut al die "know your customer" vragen, zeker met een relatief anonieme tegenpartij zoals Saxo. Ik zou ook niet weten wat er op te moeten antwoorden en in welk detail ze dat wensen.
Het is inderdaad een groot en onzinnig probleem geworden. Ik heb dit jaar ook al 5 of 6x zo'n vragenlijst van KBC gehad. Allemaal gegevens die ze al lang hadden.ThomasDM schreef: ↑8 augustus 2024, 22:04Hmm ik ben via Binck bij Saxo terecht gekomen en zou zelfs niet weten of ik die vraag ooit gekregen heb.
Lijkt mij zwaar kut al die "know your customer" vragen, zeker met een relatief anonieme tegenpartij zoals Saxo. Ik zou ook niet weten wat er op te moeten antwoorden en in welk detail ze dat wensen.
Bij Fortis ook al 2x en zelf de mogelijkheid om termijnrekeningen te openen 2x geblokkeerd.
Totale heksenjacht in dit landje.
En steeds bleek alles in orde, maar nooit excuses of vergoeding van de rente voor die 2 maanden gehad.
Je kan ook nooit iemand te spreken krijgen er over en maar geheimzinnig doen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zijn toch geen redenen om "bang" te zijn ?
Je kan het niet verklaren, maar je geeft vervolgens wél de verklaring.
Natuurlijk. Dat zal bij mij zelfs véél meer (vooral "bijééngespaard vroeger", niet zozeer "beurswinst" voorlopig) dan 20% zijn. Eerder 80% om niet te zeggen 100%.
Misschien wek je gewoon argwaan door de manier waarop je reageert terwijl dat helemaal nergens voor nodig is ?
Bij Saxo zijn ze wel heel streng op stortingen en zeker wanneer het geld van een rekening komt die niet op eigen naam staat. Ook al vaker problemen mee gehad en een hoop stress. Van de andere kant kan je het ook positief bekijken dat ze toch stevige controle houden op het geld dat er binnenkomt.
Ik heb vandaag gewoon gebeld, de eerste keer nog rustig, om te vragen welke documenten ik nog moest aanleveren want dat ik ze al aangeleverd had.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 22:54
Misschien wek je gewoon argwaan door de manier waarop je reageert terwijl dat helemaal nergens voor nodig is ?
Vervolgens heb ik de documenten opnieuw opgestuurd, en een paar uur later werd mijn rekening “beperkt”, als dank.
De tweede keer heb ik dus minder rustig gebeld omdat ze mijn rekening half geblokkeerd hadden en er dus geen stortingen meer konden toekomen. En dat terwijl ik de dag voordien een overschrijving in dollar had uitgevoerd die elk moment bij hen kon toekomen. Een mens zou voor minder een beetje zenuwachtig zijn. Gaan ze die $9900 dan terugsturen? Dan kan ik daarna weer kosten betalen om ze daar te krijgen.
Misschien maak ik mij druk om niets. Maar ik blijf erbij, prettig is het niet. En ik ben van nature nogal snel gestresseerd.
Wil je geen problemen met kyc? Ga dan naar Keytrade. Daar heb ik al tienduizenden euro’s van en naartoe gestuurd en nog nooit één vraag gekregen. Zo was het tot voor kort altijd bij elke bank en zou het moeten zijn. Bij een binnenlandse overschrijving van dezelfde rekeninghouder moeten ze toch geen vragen stellen.
20k naar Saxo en ze vragen al “Hela, waar komt dat geld vandaan? Leg eens uit”. Echt, jongens toch. Laat ons eens gerust. We hebben al zorgen genoeg.
Maar waarom dan geld storten van een rekening die niet op eigen naam staat???? En wat is dan je tegenrekening? Wel op eigen naam?karine schreef: ↑8 augustus 2024, 23:33 Bij Saxo zijn ze wel heel streng op stortingen en zeker wanneer het geld van een rekening komt die niet op eigen naam staat. Ook al vaker problemen mee gehad en een hoop stress. Van de andere kant kan je het ook positief bekijken dat ze toch stevige controle houden op het geld dat er binnenkomt.