Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Ok je hebt gewoon zeer veel posities, got it.
Ja dat wisten we al langer he Barryke dat het forum bezaaid is met figuren die pakken beter presteren dan Warren Buffett, de Wallenbergs, de Agnellis, de Tamburis en Vincent Bollore enz... om er maar een paar te noemen.Barryke schreef: ↑26 mei 2024, 09:33Mediocre, mediocre.. Allemaal topholdings
Moet ik ze ook vermelden? Het is nu al zo lang.. Dan moet ik eigenlijk met de tickers werken, waarvan niet iedereen direct begrijpt over welk aandeel het gaat.
En ja, ik ben ervan overtuigd dat quality het beter doet op lange termijn, en holdings ook.
Lotus sluit deal met grote rivaal: Mondelez gaat speculoos bakken en verkopen in India
www.tijd.be/ondernemen/voeding-drank/l ... 1718255743
www.tijd.be/ondernemen/voeding-drank/l ... 1718255743
Wie had dat gedacht dat het kleine Lotus met de big Boys in bad ging gaan.
Hopelijk laten ze zich niet naaien!
Hopelijk laten ze zich niet naaien!
Lotus overtreft verwachtingen van analisten: bedrijf boekt 20 procent groei in eerste jaarhelft
Lotus Bakeries heeft in de eerste zes maanden een omzet gerealiseerd van 599,3 miljoen euro, 20 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De koekjesbakker uit Lembeke (Oost-Vlaanderen) overtreft daarmee ruimschoots de verwachtingen van analisten, die uitgegaan waren van een omzet van 559 miljoen.
EDIT: wordt de 11.000 gesloopt vandaag
Paar dagen geleden nog gehoopt dat ze eens gingen doorzakken, was nog eens een koop moment geweest.
info HLN
Lotus Bakeries heeft in de eerste zes maanden een omzet gerealiseerd van 599,3 miljoen euro, 20 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De koekjesbakker uit Lembeke (Oost-Vlaanderen) overtreft daarmee ruimschoots de verwachtingen van analisten, die uitgegaan waren van een omzet van 559 miljoen.
EDIT: wordt de 11.000 gesloopt vandaag
Paar dagen geleden nog gehoopt dat ze eens gingen doorzakken, was nog eens een koop moment geweest.
info HLN
Ik kan u minstens een lijst van 1000 historisch beursgenoteerde bedrijven geven waarin bijkopen heeft gezorgt voor een verlies van 100%. Ook kan ik zo al uit mijn hoofd enkele bedrijven noemen, dat als je daar was ingestapt, uw verlies +90% of meer is geweest ten opzichte van de top, vaak jaren geleden, terwijl die bedrijven nog steeds bestaan en winstgevend zijn.
Als ik de P/E zie van Lotus krijgt ik hoogtevrees. Op een moment veranderd er iets, en deze P/E toont dan dat het aandeel 50-60% lager kan gaan op korte termijn. Maar het is verder een prima bedrijf hoor. Ik ken iemand die daar 350 stuks van heeft, aankoopprijs per stuk +-65 euro (lang geleden dus). Deze persoon had oorspronkelijk 500 stuks gekocht toen. Lotus is een heel mooi voorbeeld van groei en compounding over de jaren + steroids ivm multiple expansion.
Weer 67% hoger dan een jaar geleden. Ik begrijp niets van dit aandeel. Moest ik de familie Boone zijn en ik zou mijn koekjesfabriek aan deze waardering kunnen verkopen, dan zou ik niet twijfelen. Maar ja, wat moet je dan nog heel de dag doen natuurlijk. Cocktails drinken aan het strand word je snel beu.
Dat kan de familie nu ook al doen hoor. Ik zou het nooit verkopen. Het is een goed product en het verkoopt nu gewoon. Natuurlijk zal het wel eens een stormloop aan verkopers kennen. Mijn vriendin heeft het moeten verkopen om haar ex uit te kopen uit het huis. Toen aan 4500 euro het stuk. Ze dacht toen dat het niet hoger zou gaan. Ik was nog aan het overwegen om het zelf aan te schaffen, maar ik begon juist met beleggen en vond dat toch ineens een groot bedrag. En dat was.. nog maar 3 jaar terug... Koekie van eigen deeg. Ze had beter de rest van haar rommel verkocht. Umicore, Galapagos, etc. Daar heeft ze dan van bijgekocht.. dat is dus ook niet goed afgelopen.Barryke schreef: ↑13 september 2024, 16:02
Weer 67% hoger dan een jaar geleden. Ik begrijp niets van dit aandeel. Moest ik de familie Boone zijn en ik zou mijn koekjesfabriek aan deze waardering kunnen verkopen, dan zou ik niet twijfelen. Maar ja, wat moet je dan nog heel de dag doen natuurlijk. Cocktails drinken aan het strand word je snel beu.
Minder als een jaar geleden, met de nodige schrik, toch nog eentje gekocht rond 8500.
Verklaarde mezelf zot, maar deed het toch.
In minder dan een jaar staat het nu boven de 12000
Dit is een top aandeel en er komst sowieso nog veel moois aan, ben ik zeker van.
Maar wat als het aandeel, ik zeg maar boven de 20000 uitkomt.
Dan kopen enkel de super rijken, fondsen, etc nog bij.
We gaan het zien!
Verklaarde mezelf zot, maar deed het toch.
In minder dan een jaar staat het nu boven de 12000
Dit is een top aandeel en er komst sowieso nog veel moois aan, ben ik zeker van.
Maar wat als het aandeel, ik zeg maar boven de 20000 uitkomt.
Dan kopen enkel de super rijken, fondsen, etc nog bij.
We gaan het zien!
-
- Newbie
- Contacteer:
lotus zal blijven groeien,
lotus is nu enkel nog maar groot in belgie en een paar buurlanden, wacht tot ze even groot worden in de andere landen
lotus is nu enkel nog maar groot in belgie en een paar buurlanden, wacht tot ze even groot worden in de andere landen
Absoluut. Alleen wil dat niet zeggen dat ook de koers zal groeien. Ik denk dat veel aandeelhouders dat niet begrijpen.
-
- Newbie
- Contacteer:
het is idd wel snel gegaan
lage liquiditeit wrs, en ik vermoed dat het vooral buitenlandse fondsen zijn die ze kopen?
lage liquiditeit wrs, en ik vermoed dat het vooral buitenlandse fondsen zijn die ze kopen?