REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Hier ook nog niets gehoord van de switch naar BE IBAN.... Zo goed hebben ze hun zaakjes precies niet op orde.
Wachten en zien zeker ?
Wachten en zien zeker ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Vind dit behoorlijk misleidend, in December zeggen dat ze de switch maken en in Juni nog altijd niks.
Bij de keuze van plan staat nu onderaan ook de geldmarktfondsen met de rentes, op de BE versie. Echter in de app is hier niets van terug te vinden.
Ik vind het vooral Traaaaaggggg.. Maar dat was enigszins te verwachten.
Revolut is dus nog altijd een buitenlandse rekening die ik moet aangeven.
Denkt de Belgische overheid dan niet automatisch dat ik een fraudeur ben? Gaan ze dan niet automatisch mijn belastingaangifte veel grondiger controleren?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb 4 buitenlandse rekeningen, allemaal netjes aangegeven, nooit iets van gemerkt.
Niks bijzonders aan hoor
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Idem... Op mijn Revolut rekening staat gewoonlijk 0 euro. Ben ik dan een fraudeur ?
Ze zullen bij de belastingen ook wel weten waarom mensen klant zijn bij Revolut zeker ?
Ze zullen bij de belastingen ook wel weten waarom mensen klant zijn bij Revolut zeker ?
Als je de rekening aangeeft in je belastingaangifte: NEEN.
Als je de rekening niet aangeeft (ook al staat ze meestal op 0 euro): JA.
Ze is aangegeven. Geen probleem.
Het is buiten de EU vooral een pak goedkoper als je met deviezen zit. BE banken en hun credit card wisselkoersen zijn een hoog winstmodel.
Met deze stelling ga ik niet volledig akkoord. In de beginjaren van Revolut heb ik deze vraag gesteld aan de fiscus. Het gaat voornamelijk hoe je deze rekening gebruikt.
Gebruik je Revolut enkel tijdens je vakantie en haal je na je vakantie al je geld er terug van af, dan zou ik ze niet aangeven. Maar vanaf het moment dat je er geld parkeert langer dan je vakantie, spaart, investeert, crypto koopt, ... dan moet je ze zonder twijfel aangeven.Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij: geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou het risico niet nemen! Buitenlandse rekening blijft een Buitelandse rekening.
Je riskeert een boete van €50 tot €1.250 en een belastingverhoging van 10% tot 200%. Het niet bekendmaken van het bestaan van je buitenlandse rekening is namelijk een strafbaar feit volgens artikel 307 §1/1(a) van het Wetboek Inkomstenbelasting 1992 (WIB 92). Het is beter om geen sanctie te riskeren!
Niet aangeven : dan plaats je jezelf toch een beetje in een schaduwzone.
Het aangeven op zich is geen grote moeite en het heeft geen nadelen.
Het aangeven op zich is geen grote moeite en het heeft geen nadelen.
Als je een buitenlandse rekening hebt, dan komt dat verdacht over bij de fiscus.
Als je het niet aangeeft ben je strafbaar.
Als je het wel aangeeft dan gaan ze je belastingaangifte extra hard controleren omdat ze denken dat je belasting probeert te ontduiken.
Dat is jouw overtuiging maar niet de mijne..