Holdings
TIP
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Ik lees hier dat de helft van de portefeuille van Berkshire uit cash zou bestaan (wegens onvoldoende ancniënniteit kan ik niet quoten).
Het is echter "slechts" 25%, ten opzicht van een gemiddelde van 14%. Dat plaatst een en ander toch in perspectief.
Eveneens wegens gebrek aan ancniënniteit kan ik geen bronverwijzing doen.
Het is echter "slechts" 25%, ten opzicht van een gemiddelde van 14%. Dat plaatst een en ander toch in perspectief.
Eveneens wegens gebrek aan ancniënniteit kan ik geen bronverwijzing doen.
Heb daarnet gekeken sinds mijn aankoop maandag staat Sofina bij mij 8,17% in de plus. Sommige mensen veranderen van bank omdat ze op 1 jaar ergens anders 0,3% (of 0.5%) meer krijgen. Ik handel in holdings.
Heb daarnet gekeken sinds mijn aankoop maandag staat Sofina bij mij 8,17% in de plus. Sommige mensen veranderen van bank omdat ze op 1 jaar ergens anders 0,3% (of 0.5%) meer krijgen. Ik handel in holdings.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb daarnet gekeken sinds mijn aankoop, jaren geleden, staat Berkshire bij mij 88% in de plus. Ik handel niet in holdings. Ik koop 1 keer kwaliteit en ga dan op vakantie.
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 9 augustus 2024, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een analist haalde ooit de correlatie aan tussen Sofina en de Nasdaq vandaar mijn opmerking.
Maar het gaat weer de goede kant uit, idem voor ASML.
Maar het gaat weer de goede kant uit, idem voor ASML.
Klopt, In Sofina zit veel groeitechnologie. Maar hoe lang het de goede kant uit gaat is koffiedik kijken want stel dat Iran van t weekend Israël gaat bestoken dan is het weer prijs.
ODET heeft maandag 2475000 aandelen Bollore bijgekocht.
NASDAQ etf (cndx) rendement van de laatste 5 jaar + 150%.
Sofina rendement van de laatste 5 jaar + 24 %.
Sofina rendement van de laatste 5 jaar + 24 %.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja en met kortingen van boven de 40% en met moustier sur sambre en Henex korting boven korting en makkelijker op te volgen met vele beursgenoteerde blue chips aandelen.couchsurfer schreef: ↑9 augustus 2024, 16:38Sofina werd daarvoor tientallen jaren "de schone slaapster" genoemd. Er kwam weinig of geen nieuws, maar wel steeds uitstekende resultaten.
Kinnevik lijkt nu wel te stabiliseren. De intrinsieke waarde blijft om en bij de 140sek schommelen...
Ik had helaas al bijgekocht op 90sek om mijn GAK naar beneden te halen... Bleek net te vroeg...
Als de intrinsieke waarde weer begint te stijgen zal de koers wel volgen.
In de helft van 2022 is het fout beginnen gaan.
Nasdaq vs Sofina.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als de nikkei +10% is hersteld en de evenwichtskoers van Sofina op 204€ staat, komt u dinsdagochtend vertellen dat u maandag op het dieptepunt had gekocht.
Zo kan iedereen handelen in holdings.
Sofina stond bij intikken bericht rond de 210 euro vrijdag beste sukkelaar. Leg jij ne keer uit hoe het moet want u zal veel beter presteren ipv altijd kritiek te leveren of kent u nu werkelijk echt niets anders van de beurs.doorwinterd schreef: ↑10 augustus 2024, 09:09Als de nikkei +10% is hersteld en de evenwichtskoers van Sofina op 204€ staat, komt u dinsdagochtend vertellen dat u maandag op het dieptepunt had gekocht.
Zo kan iedereen handelen in holdings.
Indien Sofina verder terug was gezakt hadden we u natuurlijk ook gehoord om te zeggen dat ik in verlies stond.