nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Als ze consultants moeten nemen, wil dat zeggen dat ze geen bekwame ambtenaren hebben. Dan kunnen ze die huidige ambtenaren beter ontslaan en er een paar in dienst nemen met verstand van zaken, dan hebben ze die consultants ook niet nodig.VincentVega schreef: ↑9 augustus 2024, 10:26 Wat nog erger is dan het ambtenarenapparaat afbouwen, een slechte dienstverlening geven en veel geld uitgeven aan consultancy is .... veel geld uitgeven aan consultancy, een slechte dienstverlening geven en het ambtenarenapparaat NIET afbouwen
Plus de 350 millions d'euros en frais de consultance : les sommes dépensées par l'administration bruxelloise beaucoup plus importantes qu'annoncées
La Région bruxelloise a annoncé récemment un moratoire sur l'engagement de fonctionnaires en raison de difficultés budgétaires. Pourtant depuis le début de la législature, ces mêmes administrations ont dépensé plusieurs centaines de millions d'euros en frais de consultance.
La SNCB et Infrabel ont dépensé 612 millions d’euros en frais de consultance entre 2020 et 2022
La SNCB et Infrabel ont dépensé ensemble 612 millions d’euros en frais de consultance entre 2020 et 2022, a révélé le magazine trimestriel indépendant Médor. Ce montant regroupe tant les frais de consultance "stratégique" que ceux autour de la consultance "informatique", un calcul que fera également la Cour des comptes dans un prochain rapport sur les finances des deux entreprises du rail sur la même période.
Cijfers van de Franstalige Gemeenschap, het Waalse Gewest en de Duitstalige Gemeenschap kan ik niet geven ... wegens niet beschikbaar.
Minder ambtenaren betekent meer werkdruk voor de overblijvende ambtenaren. Dat mag niet de bedoeling zijn. Ik zou enkel de pensioenen gelijk schakelen met de prive (met terugwerkende kracht).
Gelukkig mag jij niets beslissen.
Hoe weet je dat? Spreek je uit ervaring? Ben je ambtenaar of ben je gewoon een beetje aan het trollen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Good luck with that
Je woont nog niet lang in den Belziek? Het land ligt 's anderendaags plat ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ikzelf durf te bekennen dat ik ambtenaar ben.
Voor mij geen probleem om alles gelijk te schakelen maar krijg ik dan ook een volwaardige 13e maand en een bedrijfswagen want mijn collega’s in de privé met een gelijkaardige job krijgen dat wel.
Uiteraard krijgt u een volwaardige dertiende maand , belast aan 50% in ruil voor de gelijkschakeling van uw pensioen. Bedrijfswagen is binnenkort niet meer van toepassing aangezien Vooruit deze regeling wil afschaffen.
En vergeet ook niet dat het een deel van het salaris vormt en dat je privé een bijtelling krijgt voor de belasting.
Overigens zijn er ook ambtenaren met een auto van de staat en andere voorwaarden en kortere werktijden.
Maar ook werknemers bij bedrijven zonder wagen van de zaak.
Jaloezie is toch een rare ziekte.
Voor ambtenaren zou men een electrische (bak)fiets als bedrijfsvervoermiddel kunnen voorzien. Dat is zo goed als een wagen.
Die elektrische fiets hebben ze in sommige gemeenten al gratis gehad.
Is er iets mis met een gewone fiets, of met de conditie van ambtenaren?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ambtenaren krijgen dus een elektrische (bak)fiets en werknemers uit de private sector een bedrijfswagen, dat ruikt naar discriminatie. Waarom niet de bedrijfswagens in de private sector vervangen door een (bak)fiets?
“Iedereen gelijk” was toch jouw uitgangspunt? (maar blijkbaar zijn sommigen toch meer gelijk dan anderen in jouw visie)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Is 't echt ? Nog nooit van gehoord dat ze dat zouden willen afschaffen.