REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Buitenlandse banken geven hun gegevens (ook) door aan de nbb. Kijk zeker wat de overheid al weet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nonsens. Ik heb mijn aanslagbiljet 2024 al gekregen en heb nochtans Nederlandse, Duitse en Luxemburgse rekeningen aangegeven. Waar nodig zijn alle bedragen uiteraard tot op de eurocent nauwkeurig vermeld en in bijlage bij de aangifte ook alle relevante bewijsstukken meegestuurd. Nog nooit een vraag om toelichting gekregen.
Precies, je moet ze alleen aan bij de centrale bank bank van België en op je belastingaangifte alleen aankruisen dat je buitenlandse rekeningen hebt.johann schreef: ↑10 augustus 2024, 23:25Nonsens. Ik heb mijn aanslagbiljet 2024 al gekregen en heb nochtans Nederlandse, Duitse en Luxemburgse rekeningen aangegeven. Waar nodig zijn alle bedragen uiteraard tot op de eurocent nauwkeurig vermeld en in bijlage bij de aangifte ook alle relevante bewijsstukken meegestuurd. Nog nooit een vraag om toelichting gekregen.
Al die koudwatervrees voor buitenlandse rekeningen in België is gewoon koudwatervrees.
Timootje stel je niet zo aan.Timoootjex schreef: ↑10 augustus 2024, 10:56 Ik zou het risico niet nemen! Buitenlandse rekening blijft een Buitelandse rekening.
Je riskeert een boete van €50 tot €1.250 en een belastingverhoging van 10% tot 200%. Het niet bekendmaken van het bestaan van je buitenlandse rekening is namelijk een strafbaar feit volgens artikel 307 §1/1(a) van het Wetboek Inkomstenbelasting 1992 (WIB 92). Het is beter om geen sanctie te riskeren!
Ik ook.Henkie1984 schreef: ↑9 augustus 2024, 08:52Ik heb 4 buitenlandse rekeningen, allemaal netjes aangegeven, nooit iets van gemerkt.
Niks bijzonders aan hoor
Precies, ik ook.Henkie1984 schreef: ↑9 augustus 2024, 08:52Ik heb 4 buitenlandse rekeningen, allemaal netjes aangegeven, nooit iets van gemerkt.
Niks bijzonders aan hoor
-
- Newbie
- Contacteer:
Kunnen wij de discussie terugbrengen naar Belgische IBAN - Revolut? Aangeven buitenlandse rekening is iets anders.
Enkele dagen terug als nieuwe klant een account aangemaakt en … Litouws IBAN
Ik hoor van Nederlandse Revoluters, dat zij allen manu militari van een Litouwse IBAN naar een Nederlandse IBAN worden overgezet. Desondanks krijgen nieuwe Nederlandse klanten in eerste instantie toch een Litouwse IBAN.
Dus zelfs als er ooit Belgische IBAN's worden uitgedeeld, is het niet zeker, dat je die vanaf het begin hebt. En dat is natuurlijk het slechtste uit twee werelden: je zal toch je 'buitenlandse bankrekening' moeten aangeven. En ineens is je buitenlandse bankrekening niet meer buitenlands meer.
Overigens komt mijn Revolut-kaart van een distributie-machine op de luchthaven van Genève. Die spuugde gratis Revolut credit cards uit. Je moest wel eerst de keuze maken tussen CH, UK en EU. Geen idee waarom. Als ik er ooit nog eens kom, dan druk ik op CH en dan kijk ik eens wat dat geeft. Altijd al een Zwitserse bankrekening willen hebben (waarschijnlijk flikkert Revolut mij er dan uit tijdens de inschrijving op de app)
En ja: tijdens de inschrijving koos ik domicilie in België. Die fysieke kaart werd netjes aan mijn account gekoppeld. En ik ben nu dus eigenaar van een Litouwse rekening.
Dus zelfs als er ooit Belgische IBAN's worden uitgedeeld, is het niet zeker, dat je die vanaf het begin hebt. En dat is natuurlijk het slechtste uit twee werelden: je zal toch je 'buitenlandse bankrekening' moeten aangeven. En ineens is je buitenlandse bankrekening niet meer buitenlands meer.
Overigens komt mijn Revolut-kaart van een distributie-machine op de luchthaven van Genève. Die spuugde gratis Revolut credit cards uit. Je moest wel eerst de keuze maken tussen CH, UK en EU. Geen idee waarom. Als ik er ooit nog eens kom, dan druk ik op CH en dan kijk ik eens wat dat geeft. Altijd al een Zwitserse bankrekening willen hebben (waarschijnlijk flikkert Revolut mij er dan uit tijdens de inschrijving op de app)
En ja: tijdens de inschrijving koos ik domicilie in België. Die fysieke kaart werd netjes aan mijn account gekoppeld. En ik ben nu dus eigenaar van een Litouwse rekening.
Waarom is iedereen zo bang om een buitenlandse rekening aan te geven???Dixit schreef: ↑28 augustus 2024, 21:25 Ik hoor van Nederlandse Revoluters, dat zij allen manu militari van een Litouwse IBAN naar een Nederlandse IBAN worden overgezet. Desondanks krijgen nieuwe Nederlandse klanten in eerste instantie toch een Litouwse IBAN.
Buitenlandse rekening aangeven op NBB CAP en jaarlijks in personenbelasting.Dixit schreef: ↑28 augustus 2024, 21:25 Ik hoor van Nederlandse Revoluters, dat zij allen manu militari van een Litouwse IBAN naar een Nederlandse IBAN worden overgezet. Desondanks krijgen nieuwe Nederlandse klanten in eerste instantie toch een Litouwse IBAN.
Geven ze ondertussen een Belgisch IBAN?
Niet dat ik weet..
Voordelen van revolut voor wie regelmatig reist buiten de eurozone >>
Voor wie er wat mee vooruit is en al eens in TH komt, uiteraard om professionele redenen :
- Wisselen bij TT, wat vroeger DE manier was om te doen, is nu minder voordelig dan de koers bij REVOLUT.
- Een overschrijving in thb van revolut naar Bangkok bank is op enkele minuten aangekomen en het geld is beschikbaar voor afhaling de volgende dag.
- Al bij al ziet het er naar uit dat het gebruik van de revolut kaart goedkoper is dan cash (vroeger cash goedkoper).
Maar alleen de grote merken aanvaarden bankkaarten of kredietkaarten. In 7/11 bv. vanaf 200 bht. Hier of daar al eens een toeslag van 3 procent bij kleinere handelaars.
- Met een bankrekening in TH kan je bij zeer veel handelaars scannen, zoals onze payconiq.
Overschrijven naar een TH bankrekening kost bij revolut 27 baht. Daarna afhalen met een TH kaart is de goedkoopste manier lijkt me...
- valuta wisselen is bij revolut gratis voor 1000 euro per maand. De datum waarop een "nieuwe maand" daarvan ingaat is verschillend per klant en bij mij bv. op de 9de. Dus niet per se op de 1ste van de maand.
Kijk bij een transactie na of er een wisselkost is.
Wisselen in het weekend is altijd met een 1% kost dus beter wachten tot maandag.
Deze info is ook grotendeels van toepassing op andere landen en ga ik binnenkort ook in het revolut topic posten.
Wie kan aanvullen of een andere visie / ervaring heeft : feel free.
Voordelen van revolut voor wie regelmatig reist buiten de eurozone >>
Voor wie er wat mee vooruit is en al eens in TH komt, uiteraard om professionele redenen :
- Wisselen bij TT, wat vroeger DE manier was om te doen, is nu minder voordelig dan de koers bij REVOLUT.
- Een overschrijving in thb van revolut naar Bangkok bank is op enkele minuten aangekomen en het geld is beschikbaar voor afhaling de volgende dag.
- Al bij al ziet het er naar uit dat het gebruik van de revolut kaart goedkoper is dan cash (vroeger cash goedkoper).
Maar alleen de grote merken aanvaarden bankkaarten of kredietkaarten. In 7/11 bv. vanaf 200 bht. Hier of daar al eens een toeslag van 3 procent bij kleinere handelaars.
- Met een bankrekening in TH kan je bij zeer veel handelaars scannen, zoals onze payconiq.
Overschrijven naar een TH bankrekening kost bij revolut 27 baht. Daarna afhalen met een TH kaart is de goedkoopste manier lijkt me...
- valuta wisselen is bij revolut gratis voor 1000 euro per maand. De datum waarop een "nieuwe maand" daarvan ingaat is verschillend per klant en bij mij bv. op de 9de. Dus niet per se op de 1ste van de maand.
Kijk bij een transactie na of er een wisselkost is.
Wisselen in het weekend is altijd met een 1% kost dus beter wachten tot maandag.
Deze info is ook grotendeels van toepassing op andere landen en ga ik binnenkort ook in het revolut topic posten.
Wie kan aanvullen of een andere visie / ervaring heeft : feel free.
Wise geeft wel Belgische iban nummers. Net eentje geopend... Het eerste Iban dat je krijgt is vaak (bv bij flitsoverschrijving) een algemeen nummer. Je eigen Iban volgt pas als er geld op de rekening komt.
Pfffffffff... weer een bank erbij.
Heeft iemand ervaring met de voordelen van Wise tov revolut ? Of omgekeerd...
Ik vind de app van revolut alleszins al beter. In tegenstelling tot het nieuws dat revolut geschillen slecht oplost moet ik zeggen dat ze dat voor mij al eens perfect gedaan hebben.
Pfffffffff... weer een bank erbij.
Heeft iemand ervaring met de voordelen van Wise tov revolut ? Of omgekeerd...
Ik vind de app van revolut alleszins al beter. In tegenstelling tot het nieuws dat revolut geschillen slecht oplost moet ik zeggen dat ze dat voor mij al eens perfect gedaan hebben.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.