REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Buitenlandse banken geven hun gegevens (ook) door aan de nbb. Kijk zeker wat de overheid al weet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nonsens. Ik heb mijn aanslagbiljet 2024 al gekregen en heb nochtans Nederlandse, Duitse en Luxemburgse rekeningen aangegeven. Waar nodig zijn alle bedragen uiteraard tot op de eurocent nauwkeurig vermeld en in bijlage bij de aangifte ook alle relevante bewijsstukken meegestuurd. Nog nooit een vraag om toelichting gekregen.
Precies, je moet ze alleen aan bij de centrale bank bank van België en op je belastingaangifte alleen aankruisen dat je buitenlandse rekeningen hebt.johann schreef: ↑10 augustus 2024, 23:25Nonsens. Ik heb mijn aanslagbiljet 2024 al gekregen en heb nochtans Nederlandse, Duitse en Luxemburgse rekeningen aangegeven. Waar nodig zijn alle bedragen uiteraard tot op de eurocent nauwkeurig vermeld en in bijlage bij de aangifte ook alle relevante bewijsstukken meegestuurd. Nog nooit een vraag om toelichting gekregen.
Al die koudwatervrees voor buitenlandse rekeningen in België is gewoon koudwatervrees.
Timootje stel je niet zo aan.Timoootjex schreef: ↑10 augustus 2024, 10:56 Ik zou het risico niet nemen! Buitenlandse rekening blijft een Buitelandse rekening.
Je riskeert een boete van €50 tot €1.250 en een belastingverhoging van 10% tot 200%. Het niet bekendmaken van het bestaan van je buitenlandse rekening is namelijk een strafbaar feit volgens artikel 307 §1/1(a) van het Wetboek Inkomstenbelasting 1992 (WIB 92). Het is beter om geen sanctie te riskeren!