Ervaringen met Saxo Bank
TIP
-
- Full Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Zo simpel is dat niet, een overheid mag nagenoeg alles, een privé-onderneming heeft zich aan regels te houden.EarthNvstr1 schreef: ↑11 augustus 2024, 16:10Bwa, ik zou het niet direct weten hoor.the_bishop schreef: ↑11 augustus 2024, 15:36
Natuurlijk niet, wat er daar gebeurt is compleet illegaal en tegen de rechtsregels.
Het probleem is vooral dat de rechtsregels niet concreet zijn en elke instelling dus naar eigen goeddunken dingen moet implementeren.
Vervolgens bekijkt de authoriteit wat ze er van vinden en dan worden ze bv. "op de vingers getikt".
Ik heb bij een advocatenkantoor in Nederland geïnformeerd die gespecialiseerd is in financiële geschillen.
Enkele regels zijn duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.
Als er een vermoeden is van fraude mogen ze een rekening blokkeren, niet PREVENTIEF als ze die informatie nog moeten beoordelen.
En de ondubbelzinnige regel dat ze moeten verantwoorden aan de rekeninghouder waarom zijn rekening geblokkeerd wordt. Standaard zal dit zijn 'wegens vermoeden van fraude wordt uw rekening geblokkeerd'. NERGENS wordt dit door Saxobank aan de rekeninghouder medegedeeld, zelf niet na een vraag naar dat antwoord na 1 week. Compleet illegaal en bij Ombudsfin zullen ze dit graag horen.
En dan zijn er 2 mogelijkheden:
je bent ingelicht over het vermoeden van fraude, Saxobank bekijkt de informatie grondig en concludeert dat dit toch niet het geval is en geeft de rekening terug vrij.
Concreet bestaat er niet echt een termijn dat ze de rekening geblokkeerd mogen houden, zolang nodig is om de informatie te beoordelen na vermoeden van fraude. Dat is hier ook niet het probleem, het probleem is dat Saxobank geen reden opgeeft voor de blokkeren en dat mag een bank niet !
Vermoedt Saxobank nog steeds fraude moet ze de zaak aan het parket overhandigen, die bij alle betrokken banken de rekeningen kan inzien.
Dat Saxobank in de gevallen in dit draadje fraude zal kunnen aantonen lijkt me uitgesloten, bij mij in ieder geval niet. Dat weten ze daar maar al te goed, daarom krijgt niemand van ons die melding en zal dit zeker niet naar het parket gaan. Toch niet op initiatief van Saxo in ieder geval, andersom zal ik niet aarzelen om mijn recht te halen... Rechtsmisbruik zal daar rap de conclusie zijn als Saxo daar met meerdere van die zaken afkomt.
Sluit een geval van 'klantje pesten' door enkele individuen daar werkzaam dan ook niet uit.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Wetgeving is te vaag, en zodra een bank op de vingers is getikt, worden ze - zelfs tegen hun goesting - lastig.
De bewering dat de vorige bank de herkomst van het geld reeds zou moeten gecontroleerd hebben, ontslaat saxo zelf niet van het ook nog eens te controleren.
Heb ooit eens het geld van mijn groepsverzekering bij een bank gestort gekregen, waarvan ik maximaal 10 000 euro per dag naar saxo kon overschrijven ( heb de moeite niet gedaan om het max tijdelijk te verhogen).
Kon het vele maanden nadien gaan uitleggen bij saxo naar de herkomst van het geld en een stortingsbewijs van het loon.
Enkele weken nadien belde de bank mij op een heel veronstschuldigdende toon mij op, dat alles ok was en dat zij gedwongen werden om alles zo streng te controleren
Hij vertelde erbij dat men mogelijk om de 5 jaar nog eens zo een controle kon krijgen, ook al zou men niets meer hebben overschreven ( in dat geval is het natuurlijk een fluitje van een cent om correct te antwoorden ).
Andere banken kunnen ook wel lastig doen
De bewering dat de vorige bank de herkomst van het geld reeds zou moeten gecontroleerd hebben, ontslaat saxo zelf niet van het ook nog eens te controleren.
Heb ooit eens het geld van mijn groepsverzekering bij een bank gestort gekregen, waarvan ik maximaal 10 000 euro per dag naar saxo kon overschrijven ( heb de moeite niet gedaan om het max tijdelijk te verhogen).
Kon het vele maanden nadien gaan uitleggen bij saxo naar de herkomst van het geld en een stortingsbewijs van het loon.
Enkele weken nadien belde de bank mij op een heel veronstschuldigdende toon mij op, dat alles ok was en dat zij gedwongen werden om alles zo streng te controleren
Hij vertelde erbij dat men mogelijk om de 5 jaar nog eens zo een controle kon krijgen, ook al zou men niets meer hebben overschreven ( in dat geval is het natuurlijk een fluitje van een cent om correct te antwoorden ).
Andere banken kunnen ook wel lastig doen
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Dat is ook mijn ervaring betreft geld overschrijven. Verder ben ik over alles heel tevreden en krijg ik ook enorm snel reactie op mijn vragen tegenover een Keytrade waar het twee weken duurt.the_bishop schreef: ↑11 augustus 2024, 16:04 Medewerkers op lagere echelons kennen al die regels niet en passen dit naar hun goeddunken toe. Als er dan slecht toezicht is van bovenaf gaan er dingen fout, zoals nu. Uiteindelijk is dit wel de fout van zij die toezicht moeten houden uiteraard, maar als die niet voldoende gebeurd en klachten blijven steken bij lagere echelons is dat een mogelijkheid.
Maar er zijn bepaalde afdelingen bij Saxo waar blijkbaar mensen werken die onbekwaam zijn of gewoon graag tegenwerken of aan klantje pesten doen. Ondanks dat de medewerker aan de helpdesk ofwel via chat of telefonisch moeite doet om het op te lossen willen er toch bepaalde afdelingen niet meewerken.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Het probleem bij filialen van banken of beleggingsinstellingen is dat daar tegenwoordig een zwarte doos staat. Iedere medewerker van da filiaal kan daar anoniem een aangifte in doen van iemand waarvan hij/zij denkt dat er evt. wel iets mis mee zou kunnen zijn.
Bij Fortis vorig jaar:
Iemand stort 10.000 cash zonder verklaring. Geen probleem, was een aardige nette man.
Een ouder dame krijgt een overschrijving uit Nederland van 32,50 als bijdrage voor een gezamenlijke lunch die ze hadden gehad.
Overijverige medewerkster van Fortis doet een briefje in de black box. En ja hoor een onderzoek volgt.
Bij Fortis vorig jaar:
Iemand stort 10.000 cash zonder verklaring. Geen probleem, was een aardige nette man.
Een ouder dame krijgt een overschrijving uit Nederland van 32,50 als bijdrage voor een gezamenlijke lunch die ze hadden gehad.
Overijverige medewerkster van Fortis doet een briefje in de black box. En ja hoor een onderzoek volgt.
-
- Full Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ja, logisch dat extra controleren, maar daar Saxo de tweede in lijn is, zouden ze een vermoeden van onschuld moeten hanteren. Je kon de herkomst dan ook aantonen, naar ik vermoed werd je rekening ook niet in afwachting daarvan geblokkeerd.paul schreef: ↑11 augustus 2024, 17:12 Wetgeving is te vaag, en zodra een bank op de vingers is getikt, worden ze - zelfs tegen hun goesting - lastig.
De bewering dat de vorige bank de herkomst van het geld reeds zou moeten gecontroleerd hebben, ontslaat saxo zelf niet van het ook nog eens te controleren.
Heb ooit eens het geld van mijn groepsverzekering bij een bank gestort gekregen, waarvan ik maximaal 10 000 euro per dag naar saxo kon overschrijven ( heb de moeite niet gedaan om het max tijdelijk te verhogen).
Kon het vele maanden nadien gaan uitleggen bij saxo naar de herkomst van het geld en een stortingsbewijs van het loon.
Ik kan dat ook, maar hier wordt de rekening preventief al geblokkeerd. Dit kan zo niet, en mag ook niet zonder mij een reden te geven. Daarom denk ik dan ook dat er een overijverige klunssmurf daar op die dienst aan het werk is.
Maar klopt... ik probeer ook voorzichtig te blijven en (nog niet direct) lastig te doen, eerst maar eens horen met wat ze te zeggen hebben.
Maar er zijn middelen genoeg om je recht daarna af te dwingen mocht dat nodig zijn.
Eerst Ombudsfin en dat is nog altijd het inzetten van een externe partij uit goede wil.
Dat Ombudsfin uiteindelijk met een aanbeveling komt in mijn voordeel geen haar op mijn kop dat daaraan twijfelt. Probleem is dat heel die procedure lang duurt en ik hierin veel tijd moet steken. Hopelijk dus met Saxo er tijdig uitkomen.
Saxobank onmiddelijk dagvaarden in kort geding omdat ik geen reden voor de blokkering krijg kan ook al, met de vraag aan de rechter, in afwachting van de zaak ten gronde, tot onmiddelijke deblokkering. Met alle informatie die ik reeds heb overgemaakt aan Saxo en de niet medewerking van Saxo tot nu toe (aantoonbaar in het contactverkeer), zal een rechter daar ongetwijfeld in meegaan. Saxo kan met niks concreet komen dat ook maar op fraude kan duiden, of ik niet zou kunnen weerleggen.
Vrij zekere uitkomst, sneller, maar ingrijpender wegens in te schakelen advocaat.
Verder is er zelfs de mogelijkheid om klacht in te dienen bij de politie tegen onbekenden. Saxobank overtreedt hier regels, zolang Saxobank mij geen reden geeft is de blokkering onterecht. Bij financiële schade (ik zou geld vastrentend willen beleggen, maar het order wordt niet aanvaardt, ik kan het geld ook niet overzetten naar een andere bank en lijdt dus gederfde inkomsten) kan ik klacht indienen tegen personen hiervoor verantwoordelijk, zijnde de personen op de dienst die mijn rekening blokkeren. Dan kan een strafonderzoek opgestart worden. Weten de oversten van hun wanpraktijken dan komt de aanklacht bij hen terecht, dat is aan het gerecht om te onderzoeken. Hebben ze hiervan geen weet dienen zij deze personen te sanctioneren of te ontslaan.
Als burger kun je ook lastig gaan doen als het echt moet. 't Is niet omdat het een bank is dat die boven de wet staat.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ze kennen de wet op witwassen niet.the_bishop schreef: ↑11 augustus 2024, 17:06 Ik heb bij een advocatenkantoor in Nederland geïnformeerd die gespecialiseerd is in financiële geschillen.
(En naar wat ik hier lees op forum: bijna niemand. Maar iedereen heeft er wel een mening over. Paul weet er wel meer van).
Het geval heeft niets te maken met fraude en dan blokkeren. Blokkeren kan. Moet zelfs in specifieke gevallen, ook al is fraude niet aangetoond.
En het is bij wet verboden de klant te informeren.
Lees de wet eerst voor je er uitspraken over doet Die Nederlanders moeten dat ook eens doen. Hun wijze raad is er glad naast.
Succes met je klacht
Laatst gewijzigd door Mpeeters op 11 augustus 2024, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Als er een vermoeden van fraude is mag de bank de klant niet inlichten, maar de autoriteiten.the_bishop schreef: ↑11 augustus 2024, 17:06
Enkele regels zijn duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.
Als er een vermoeden is van fraude mogen ze een rekening blokkeren, niet PREVENTIEF als ze die informatie nog moeten beoordelen.
Ik heb 2 maal vervelende vragen gekregen van de bank: Keytrade en Santander, ze vroegen mij ondermeer naar belastingaanslagen van 3 jaar. Ik heb daar geen probleem overgemaakt en die hun opgestuurd (ik had die toch onder elektronische vorm) met een uitleg.
Einde discussie en einde probleem: het leven kan ook eenvoudig zijn.
(ps In Noorwegen zijn alle belastingaanslagen publiek toegankelijk)
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Nee, maar ze speculeren er wel op dat jij niet voor de rentekosten naar een advocaat c.q ombudsman c.q. polie gaat.the_bishop schreef: ↑11 augustus 2024, 18:55Ja, logisch dat extra controleren, maar daar Saxo de tweede in lijn is, zouden ze een vermoeden van onschuld moeten hanteren. Je kon de herkomst dan ook aantonen, naar ik vermoed werd je rekening ook niet in afwachting daarvan geblokkeerd.paul schreef: ↑11 augustus 2024, 17:12 Wetgeving is te vaag, en zodra een bank op de vingers is getikt, worden ze - zelfs tegen hun goesting - lastig.
De bewering dat de vorige bank de herkomst van het geld reeds zou moeten gecontroleerd hebben, ontslaat saxo zelf niet van het ook nog eens te controleren.
Heb ooit eens het geld van mijn groepsverzekering bij een bank gestort gekregen, waarvan ik maximaal 10 000 euro per dag naar saxo kon overschrijven ( heb de moeite niet gedaan om het max tijdelijk te verhogen).
Kon het vele maanden nadien gaan uitleggen bij saxo naar de herkomst van het geld en een stortingsbewijs van het loon.
Ik kan dat ook, maar hier wordt de rekening preventief al geblokkeerd. Dit kan zo niet, en mag ook niet zonder mij een reden te geven. Daarom denk ik dan ook dat er een overijverige klunssmurf daar op die dienst aan het werk is.
Maar klopt... ik probeer ook voorzichtig te blijven en (nog niet direct) lastig te doen, eerst maar eens horen met wat ze te zeggen hebben.
Maar er zijn middelen genoeg om je recht daarna af te dwingen mocht dat nodig zijn.
Eerst Ombudsfin en dat is nog altijd het inzetten van een externe partij uit goede wil.
Dat Ombudsfin uiteindelijk met een aanbeveling komt in mijn voordeel geen haar op mijn kop dat daaraan twijfelt. Probleem is dat heel die procedure lang duurt en ik hierin veel tijd moet steken. Hopelijk dus met Saxo er tijdig uitkomen.
Saxobank onmiddelijk dagvaarden in kort geding omdat ik geen reden voor de blokkering krijg kan ook al, met de vraag aan de rechter, in afwachting van de zaak ten gronde, tot onmiddelijke deblokkering. Met alle informatie die ik reeds heb overgemaakt aan Saxo en de niet medewerking van Saxo tot nu toe (aantoonbaar in het contactverkeer), zal een rechter daar ongetwijfeld in meegaan. Saxo kan met niks concreet komen dat ook maar op fraude kan duiden, of ik niet zou kunnen weerleggen.
Vrij zekere uitkomst, sneller, maar ingrijpender wegens in te schakelen advocaat.
Verder is er zelfs de mogelijkheid om klacht in te dienen bij de politie tegen onbekenden. Saxobank overtreedt hier regels, zolang Saxobank mij geen reden geeft is de blokkering onterecht. Bij financiële schade (ik zou geld vastrentend willen beleggen, maar het order wordt niet aanvaardt, ik kan het geld ook niet overzetten naar een andere bank en lijdt dus gederfde inkomsten) kan ik klacht indienen tegen personen hiervoor verantwoordelijk, zijnde de personen op de dienst die mijn rekening blokkeren. Dan kan een strafonderzoek opgestart worden. Weten de oversten van hun wanpraktijken dan komt de aanklacht bij hen terecht, dat is aan het gerecht om te onderzoeken. Hebben ze hiervan geen weet dienen zij deze personen te sanctioneren of te ontslaan.
Als burger kun je ook lastig gaan doen als het echt moet. 't Is niet omdat het een bank is dat die boven de wet staat.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Welke documenten hebben ze bij jou opgevraagd?the_bishop schreef: ↑11 augustus 2024, 17:06Zo simpel is dat niet, een overheid mag nagenoeg alles, een privé-onderneming heeft zich aan regels te houden.EarthNvstr1 schreef: ↑11 augustus 2024, 16:10
Bwa, ik zou het niet direct weten hoor.
Het probleem is vooral dat de rechtsregels niet concreet zijn en elke instelling dus naar eigen goeddunken dingen moet implementeren.
Vervolgens bekijkt de authoriteit wat ze er van vinden en dan worden ze bv. "op de vingers getikt".
Ik heb bij een advocatenkantoor in Nederland geïnformeerd die gespecialiseerd is in financiële geschillen.
Enkele regels zijn duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.
Als er een vermoeden is van fraude mogen ze een rekening blokkeren, niet PREVENTIEF als ze die informatie nog moeten beoordelen.
En de ondubbelzinnige regel dat ze moeten verantwoorden aan de rekeninghouder waarom zijn rekening geblokkeerd wordt. Standaard zal dit zijn 'wegens vermoeden van fraude wordt uw rekening geblokkeerd'. NERGENS wordt dit door Saxobank aan de rekeninghouder medegedeeld, zelf niet na een vraag naar dat antwoord na 1 week. Compleet illegaal en bij Ombudsfin zullen ze dit graag horen.
En dan zijn er 2 mogelijkheden:
je bent ingelicht over het vermoeden van fraude, Saxobank bekijkt de informatie grondig en concludeert dat dit toch niet het geval is en geeft de rekening terug vrij.
Concreet bestaat er niet echt een termijn dat ze de rekening geblokkeerd mogen houden, zolang nodig is om de informatie te beoordelen na vermoeden van fraude. Dat is hier ook niet het probleem, het probleem is dat Saxobank geen reden opgeeft voor de blokkeren en dat mag een bank niet !
Vermoedt Saxobank nog steeds fraude moet ze de zaak aan het parket overhandigen, die bij alle betrokken banken de rekeningen kan inzien.
Dat Saxobank in de gevallen in dit draadje fraude zal kunnen aantonen lijkt me uitgesloten, bij mij in ieder geval niet. Dat weten ze daar maar al te goed, daarom krijgt niemand van ons die melding en zal dit zeker niet naar het parket gaan. Toch niet op initiatief van Saxo in ieder geval, andersom zal ik niet aarzelen om mijn recht te halen... Rechtsmisbruik zal daar rap de conclusie zijn als Saxo daar met meerdere van die zaken afkomt.
Sluit een geval van 'klantje pesten' door enkele individuen daar werkzaam dan ook niet uit.
Bij Bolero hebben ze mij eens naar loonbrieven, akte verkoop woning en rekeninguittreksels van andere banken gevraagd. Heb toen de gevraagde documenten bezorgd en was in orde.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik was aan het overwegen om een account te openen bij Saxo en mijn portefeuille van Bolero eventueel naar daar te verhuizen. Als ik dat hier zo lees, dan zal ik maar bij Bolero blijven. Nog nooit vragen gekregen daar (ook niet bij mijn andere banken/brokers trouwens).
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Dat was ook mijn plan. Nu weet ik het even niet meer. Ik denk dat ik er terug weg ben. Ze jagen hun (potentiële) klanten weg met hun gedoe. Mijn rekening is nog altijd half geblokkeerd en mijn $9900 hangt nog altijd ergens in de lucht (hoop ik).piejer schreef: ↑13 augustus 2024, 18:54 Ik was aan het overwegen om een account te openen bij Saxo en mijn portefeuille van Bolero eventueel naar daar te verhuizen. Als ik dat hier zo lees, dan zal ik maar bij Bolero blijven. Nog nooit vragen gekregen daar (ook niet bij mijn andere banken/brokers trouwens).
Bij Bolero heb ik ook één keer een vraag gekregen maar dat was op zich niet zo abnormaal omdat ik grote overschrijvingen had gedaan. Ik vond hun mail best vriendelijk. Ik heb dezelfde dag geantwoord en heb er nooit meer iets van gehoord. Zij blokkeren geen rekeningen of dreigen daar niet mee. De toon was veel vriendelijker en minder angstaanjagend.
Dit is de toon bij Bolero:
“We ondersteunen je graag
We begrijpen dat dit geen evidente vragen zijn en willen je dan ook maximaal ondersteunen bij het beantwoorden ervan. Als iets niet duidelijk is, mag je ons meteen contacteren. Dat kan het vlotst via mail, maar ook telefonisch helpen we je graag verder. Beschik je niet over de gevraagde documenten, laat ons dat dan zeker weten.
Kun je ons een antwoord bezorgen tegen ../../….?
Wij zijn ons bewust van de gevoelige aard van de informatie die wij bij je opvragen. Je mag er uiteraard zeker van zijn dat KBC die gegevens intern zal gebruiken voor de wettelijk vereiste doeleinden.
Bedankt voor je begrip en medewerking.
Met vriendelijke groeten”
Dit is de toon bij Saxo:
“Voor stortingen van hogere bedragen zijn we verplicht om aan u, als klant, extra gegevens te vragen.
Totdat we deze gegevens hebben ontvangen, kunt u geen verdere stortingen doen op uw rekening. U kunt ons platform nog steeds gebruiken om te beleggen. Als we binnen 35 dagen niets van u horen, kan het zijn dat we uw rekening dienen te sluiten.”
Bij Bolero heb ik de informatie bezorgd en niets meer gehoord.
Bij Saxo informatie bezorgd (je kan alleen documenten uploaden en niets begeleidend erbij schrijven, heel onpersoonlijk) en een paar weken later dezelfde vraag. Opnieuw informatie bezorgd en een paar uur later werd mijn rekening “beperkt”, met bovenstaande e-mail erbij. En dat is ze nog steeds.
7 augustus doe ik een overschrijving in dollar naar Saxo.
8 augustus om 14u krijg ik een mail van Saxo, met als titel: “Werkt u uw gegevens bij aub?”
8 augustus rond 16u doe ik dat. Dat is toch snel genoeg denk ik zo.
8 augustus om 18u krijg ik het bericht van Saxo dat ik hierboven geciteerd heb met als titel: “Actie vereist: update uw rekeninggegevens om beperkingen voor stortingen op te heffen”
13 augustus nog altijd geen spoor van de $9900. Men ging “met spoed” mijn documenten laten goedkeuren. En dezelfde documenten werden al eens goedgekeurd…
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik heb de laatste maanden meermaals grotere bedragen naar meerdere Saxo rekeningen overgeschreven en heb geen enkel probleem gehad.
Ook heb ik de inhoud van mijn vader zijn portefeuille laten overzetten naar mijn en mijn broer zijn portefeuille bij Saxo en ook dit is allemaal perfect verlopen.
Ook heb ik de inhoud van mijn vader zijn portefeuille laten overzetten naar mijn en mijn broer zijn portefeuille bij Saxo en ook dit is allemaal perfect verlopen.
-
- Full Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Loonbrieven en belastingfiches was altijd de vraag bij het normale updaten van gegevens. Heel mijn inkomen is al 34j enkel mijn loon. Mijn uurkes kloppen and that's is, meer werken is aan mij niet besteed, ben van nature nogal lui eigenlijk.
Nu was ik heel mijn kapitaal stilaan aan het overschrijven naar Saxa omdat ik mijn DeGiro al een paar jaar aan het afbouwen ben.
Dus ja voorbije jaren serieus wat kapitaal naar Saxo verhuist. Nu mag ik blijkbaar uitleggen vanwaar dat komt.
Heb dus uitgelegd, nooit huis gekocht, nog geen kinderen, in ouderlijk huis blijven wonen, nauwelijks vaste kosten, zuinige levensstijl, al 17 jaar full aandelen belegger. Tja, dan bouw je natuurlijk een kapitaal op. En dan nog een geerfde bouwgrond verkocht voor meer dan 100k meer dan 10 j geleden, schenkingen van mijn moeder voor meer dan 30k. Maar dat maakt het verschil niet want mijn totaal gaat al richting miljoen.
Allemaal legale afkomst dat geld en natuurlijk beurswinst, nooit een bankbiljet in de muur gestoken, dus natrekbaar. Saxo zit nu al overschrijvingen van die schenkingen te vragen, overschrijvingen van DeGiro, mijn rendementsontwikkeling bij Degiro en dergelijke.
Van Degiro allemaal goed en wel, daar kun je alles terugvinden vanaf het begin, wat ik dus ook doorstuur naar Saxo.
Echter bij DB kan ik maar teruggaan tot 2021. Een schenking was van daarvoor en die verkochte bouwgrond van meer dan 10 jaar geleden. Moet ge daarvoor naar de bank lopen dan, want online KAN je zover niet terug om dat te bewijzen.
Op myminfin vind je wel al je belangen in onroerend goed, dat dus ook maar doorgespeeld, daar ik ook blote eigenaar ben van (mijn deel van) ouderlijke woning, tuin en nog een andere bouwgrond. Kwestie van nu maar echt ALLES te zeggen, dan sta ik sterk als ik dit voor de rechtbank moet sleuren. Niks zullen ze mij kunnen aanwrijven, niks verzwegen en voor de rest allemaal legale aangroei van kapitaal.... die van Saxo hebben geen poot om op te staan.
Die mogen dan heel die rechtzaak afdokken, want ik werk mee en bewijs wat ik maar kan, van een vermoeden van fraude is gewoon geen sprake.
Man man toch, al wat tijd gestoken in die onzin. En alles maar met handen en voeten uitleggen want volgens mij is dat daar een beschutte werkplaats voor de braindead.
Al eens een screenafdruk bijgevoegd van Degiro, want staat je winst vanaf de start dat je daar belegt in 1 getal. Wel heel makkelijk want dat is de 'rendementsontwikkeling' waar ze achter vragen, dus maar dik rood omcirkeld dat totaal rendement. Blijkbaar gene ene die dat daar doorheeft. Dus nog maar eens opgestuurd met heel de rekeninggeschiedenis erbij dit keer in de hoop dat daar nog een hersencel leeft die dat kan verwerken. 't Is om moe van te worden.
Tegenwoordig kunnen ze baby's preventief testen, dus op termijn moet dat daar beteren.
-
- Full Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Da's al de derde keer dat ze extra info vragen en ondertussen blijft die rekening maar geblokkeerd.
Volgende keer stuur ik heel de reutemeteut naar Ombudsfin en die zullen Saxo dan wel contacteren. Dan mogen ZIJ vragen beginnen antwoorden.
Ik ga in mijn hangmat hun aanbeveling afwachten.
Benieuwd of een bank tegen zo'n aanbeveling durft ingaan. Denk het niet, want daar kun je serieus mee gaan flapperen in de rechtbank.
Volgende keer stuur ik heel de reutemeteut naar Ombudsfin en die zullen Saxo dan wel contacteren. Dan mogen ZIJ vragen beginnen antwoorden.
Ik ga in mijn hangmat hun aanbeveling afwachten.
Benieuwd of een bank tegen zo'n aanbeveling durft ingaan. Denk het niet, want daar kun je serieus mee gaan flapperen in de rechtbank.
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik zou in dit geval de ombudsdienst en FSMA contacteren.the_bishop schreef: ↑14 augustus 2024, 04:32 Da's al de derde keer dat ze extra info vragen en ondertussen blijft die rekening maar geblokkeerd.
Volgende keer stuur ik heel de reutemeteut naar Ombudsfin en die zullen Saxo dan wel contacteren. Dan mogen ZIJ vragen beginnen antwoorden.
Ik ga in mijn hangmat hun aanbeveling afwachten.
Benieuwd of een bank tegen zo'n aanbeveling durft ingaan. Denk het niet, want daar kun je serieus mee gaan flapperen in de rechtbank.
https://www.ombudsfin.be/nl
https://www.fsma.be/nl/contact
Indien je voldoende documenten aanlevert om je transacties te ondersteunen, mogen ze je rekening niet blokkeren.