Voorwaarden hypothecaire lening na overdracht axa-crelan
TIP
Voorwaarden hypothecaire lening na overdracht axa-crelan
Bij de overname van de bankactiviteiten van axa door crelan, werd ook onze hypothecaire lening overgedragen.
Destijds werd de rentevoet bepaald door o.a. afsluiten ssv en brandverzekering.
Deze verzekeringen zijn echter bij axa verzekeringen gebleven en niet mee overgedragen.
De rentevoet werd behouden.
Zijn we nu vrij om bv bij een andere verzekeraar de brandverzekering af te sluiten zonder herziening van de rentevoet (vermits crelan bank geen inzage heeft in onze axa verzekeringen?) Of mis ik de link?
Deze verzekeringen zijn echter bij axa verzekeringen gebleven en niet mee overgedragen.
Zijn we nu vrij om bv bij een andere verzekeraar de brandverzekering af te sluiten zonder herziening van de rentevoet (vermits crelan bank geen inzage heeft in onze axa verzekeringen?) Of mis ik de link?
Re: Voorwaarden hypothecaire lening na overdracht axa-crelan
Wat zegt de bank?
En verlies je dan je speciale vermindering?
En verlies je dan je speciale vermindering?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb dezelfde vraag, maar dan voor de rekeningen.JGo schreef: ↑12 augustus 2024, 12:06 Bij de overname van de bankactiviteiten van axa door crelan, werd ook onze hypothecaire lening overgedragen.
In de voorwaarden staat zichtrekening bij AXA Bank België vermeld zijnde Start2Bank of Comfort2Bank.
AXA Bank is nu dus Crelan, maar wij hadden een gratis Start2Bank. Crelan biedt geen gratis gemeenschappelijke zichtrekeningen aan en rekent 6euro per maand aan voor een gewone zichtrekening.
Kunnen we hier onderuit?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Crelan Economy Plus Pack is 4,5 /mnd (2 debetkaarten).
Crelan Basic is gratis (echter maar 1 debetkaart).
Start2Bank was ook maar met 1 debit kaart. De opvolging bij Crelan (basic) is onder exact dezelfde voorwaarden dus. Ook geen instantoverschrijvingen bv.
Zou deze vraag eens voorleggen aan test aankoop.JGo schreef: ↑12 augustus 2024, 12:06 Bij de overname van de bankactiviteiten van axa door crelan, werd ook onze hypothecaire lening overgedragen.
Zeggen je moet daar gaan lenen en na een overname niet thuis geven?
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
AXA heeft wel een samenwerkingsakkoord met Crelan voor de verdeling van de AXA producten.
Wellicht stel je gewoon best de vraag even aan Crelan ...
Kan je hier copieren wat er in het contract staat mbt de gebundelde verkoop ?
Er zal vermoedelijk in je contract staan dat je een brandverzekering bij AXA moet afgesloten hebben. Crelan verdeelt zelf de verzekeringen van AXA dus 1+1 zal wel 2 zijn. Je zal er volgens mij niet zomaar van onder geraken. Je kan het altijd proberen om te zien of er een link is tussen AXA & Crelan op dit punt. Maar aangezien ze alle bankdata gemigreerd hebben, zullen ze hoogstwaarschijnlijk dit ook wel gedaan hebben. Het zou mij verbazen dat ze aan dit scenario niet gedacht zouden hebben .