nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Of de trein?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ja, dat land doet tenminste wat aan het milieu door niet te veel lege treinen te laten rijden!
Ik zou me toch meer zorgen maken over lege auto's, 95 procent van de tijd staan vele stinkers te niksen... gelukkig komt dat geld uit de eigen zakken van de belasting...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Nee, ik denk dat zo'n efficiënte, goed ingedeelde volle trein toch het beste is.
Allé, ze gaan beginnen aan het spaargeld morrelen. Iedereen die meer dan 41.000 euro heeft (over AL zijn spaarboekjes, dus spreiden heeft geen zin), hangt er aan. En 41.000 euro is absoluut niet veel! Dat heeft iemand al snel op zijn 30ste als hij/zij fulltime werkt en een loon van 2200 euro verdient. Kom dus zeker niet af dat hier de rijken getroffen worden!!!
25% RV dokken op een bedrag dat je nota bene verdient hebt, waar je belastingen aan hebt afgedragen en als je ze uitgeeft ook nog eens 21% BTW mag betalen. Ik wil het niet weten hoeveel % naar vadertje staat gaat maar het zal sowieso meer dan 60% zijn!
Conner Rousseau lacht stiekem want het idee om spaargelden te belasten komt van hem! Het citroentje wordt stilaan leeggedrukt. Toch misschien maar eens kijken om een rekening in NL te openen.
25% RV dokken op een bedrag dat je nota bene verdient hebt, waar je belastingen aan hebt afgedragen en als je ze uitgeeft ook nog eens 21% BTW mag betalen. Ik wil het niet weten hoeveel % naar vadertje staat gaat maar het zal sowieso meer dan 60% zijn!
Conner Rousseau lacht stiekem want het idee om spaargelden te belasten komt van hem! Het citroentje wordt stilaan leeggedrukt. Toch misschien maar eens kijken om een rekening in NL te openen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Vraag me af welke nitwit met dat bedrag van 41 000 is gekomen en wat de reden achter dat bedrag is
Maar voor mij persoonlijk, hoewel het me pijn zou doen, mogen ze de intresten op spaarrekeningen vanaf de eerste centiem belasten en alle beleggingsvormen op dezelfde manier behandelen; heb je zelf de keuze wxat het beste bij je past.
Tevens wil ik wel eens wat besparingsvoorstellen lezen want daar hoor je niet veel over, is Bartje precies vergeten ... Van Grieken ziet er niet voor niets met de dag een gelukkiger man uit; doe maar voort zo Bartje denkt die ...
Maar voor mij persoonlijk, hoewel het me pijn zou doen, mogen ze de intresten op spaarrekeningen vanaf de eerste centiem belasten en alle beleggingsvormen op dezelfde manier behandelen; heb je zelf de keuze wxat het beste bij je past.
Tevens wil ik wel eens wat besparingsvoorstellen lezen want daar hoor je niet veel over, is Bartje precies vergeten ... Van Grieken ziet er niet voor niets met de dag een gelukkiger man uit; doe maar voort zo Bartje denkt die ...
Make Spaargids " Great Again ! "
En jij gelooft dat dat niet doorgegeven wordt? Hahaha.Kevva schreef: ↑14 augustus 2024, 00:10 Allé, ze gaan beginnen aan het spaargeld morrelen. Iedereen die meer dan 41.000 euro heeft (over AL zijn spaarboekjes, dus spreiden heeft geen zin), hangt er aan. En 41.000 euro is absoluut niet veel! Dat heeft iemand al snel op zijn 30ste als hij/zij fulltime werkt en een loon van 2200 euro verdient. Kom dus zeker niet af dat hier de rijken getroffen worden!!!
Ik vermoed dat je 25% R.V. over de rente bedoeld. Anders is iedereen binnen de kortste tijd vrijwel al zijn spaargeld kwijt.Kevva schreef: ↑14 augustus 2024, 00:10 Allé, ze gaan beginnen aan het spaargeld morrelen. Iedereen die meer dan 41.000 euro heeft (over AL zijn spaarboekjes, dus spreiden heeft geen zin), hangt er aan. En 41.000 euro is absoluut niet veel! Dat heeft iemand al snel op zijn 30ste als hij/zij fulltime werkt en een loon van 2200 euro verdient. Kom dus zeker niet af dat hier de rijken getroffen worden!!!
Conner R. zal het zelf wel in beleggingen stoppen dan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De titel van dat artikel is weer stemmingmakerij natuurlijk. Wacht nu toch eens rustig af wat er uit de bus gaat komen.
Kan goed zijn dat het gewoon 15% op intresten van *alle* spaarrekeningen wordt en 30% op alle andere intresten en dividenden en meerwaarden bv.
En daar dan een vrijstelling van x-duizend euro bij over alle inkomsten uit spaar- en beleggingsproducten bv.
Het zal allemaal wel meevallen en uiteindelijk passen we ons toch gewoon aan aan de nieuwe realiteit wanneer het zover is.
Volledig mee eens en een kleine bijdrage van ons , kapitaalkrachtigen , lijkt me niet verkeerd.
Je roept maar wat en hebt geen flauw idee over wat het gaat
De intentie is om de huidige vrijstelling op rente uit spaarboekjes (die Europa oneerlijk vindt) door te trekken naar alle inkomsten uit beleggingen/obligaties/termijnrekeningen/... en samen in 1 pot te gooien. Men wil het slapend spaargeld activeren en tegelijk zorgen voor meer inkomsten uit RV.
Die 41.000€ is door de kranten uit de lucht gegrepen op basis van de huidige rentestanden.
Op zich zou het geen slecht idee zijn om de fiscaliteit van de spaarrekeningen aan te pakken.
In de huidige situatie LIJKT het erop dat je op je spaarrekening tot een zeker bedrtag aan rente geen belasting betaalt.
Ten eerste klopt dit niet, want de belasting wordt door de banken betaalt, waardoor het enkel LIJKT alsof je geen belasting betaalt.
Ten tweede: hierdoor kijken veel mensen niet verder dan hun neus lang is en parkeren ze spaargeld daarop enkel en alleen omdat ze er geen belasting op betalen. Dat je met een andere spaarformule of belegging meer overhoudt, ondanks de RV, daar kijken ze niet naar.
Dus ideaal zou inderdaad zijn dat je RV betaalt op alle producten en tot een bepaalde grens kan terugtrekken.
Onafhankelijk of het nu over een spaarrekening, termijnrekening, obligatie of whatever gaat.
In de huidige situatie LIJKT het erop dat je op je spaarrekening tot een zeker bedrtag aan rente geen belasting betaalt.
Ten eerste klopt dit niet, want de belasting wordt door de banken betaalt, waardoor het enkel LIJKT alsof je geen belasting betaalt.
Ten tweede: hierdoor kijken veel mensen niet verder dan hun neus lang is en parkeren ze spaargeld daarop enkel en alleen omdat ze er geen belasting op betalen. Dat je met een andere spaarformule of belegging meer overhoudt, ondanks de RV, daar kijken ze niet naar.
Dus ideaal zou inderdaad zijn dat je RV betaalt op alle producten en tot een bepaalde grens kan terugtrekken.
Onafhankelijk of het nu over een spaarrekening, termijnrekening, obligatie of whatever gaat.
Lukt alleen maar als er een volledig vermogensregister is en als elke bank en broker, zowel binnenlands als buitenlands, elke individuele transacties (incl kosten, taksen, ...) naar de fiscus stuurt. En elke intrestafrekening. En elke jaarlijkse afrekening van de kosten. En elk bruto en nettodividend, elke bruto en netto coupon. En de cryptotransacties.
Hoe complexer de ideeen, hoe beter voor de belegger want de achterpoorten zullen talrijk en reuzegroot zijn.
Het wordt alleen gevaarlijk als de politici met eenvoudige ideeen komen. RV naar 35% of 40%. Taks van 2% op elke beleggersrekening vanaf 25.000 euro. Personenbelasting verhogen. Kadastraal inkomen verdubbelen.
Maar ik geloof niet in sprookjes
Terug trekken na een jaar. Veel werk, administratie etc. Beter die onnozel postjes ben belastingen van 0,..% afschaffen.