Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212
TIP
Re: Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212
Als ik het goed bergrijp werk je enkel voor de Amerikaanse aandelen met IBKR? Is er een specifieke reden waarom je voor obligaties of niet Amerikaanse aandelen met andere brokers werkt?samjmck schreef: ↑10 februari 2023, 12:31Top
Geen probleem, ik werk nog steeds met Bolero voor grotere aankopen maar om US stocks te kopen blijft IBKR toch wel een van de goedkoopste optiesflan schreef: ↑10 februari 2023, 12:09 Wat ben ik blij met dit initiatief! Dankjewel samjmck!!!! Ik heb net een account geopend bij IBKR, maar durf nog niet beginnen te handelen. Ik heb enorm veel stress ivm het fiscale aspect en op welke instellingen ik moet letten bij IB. Ik ga voornamelijk in aandelen, ETF's en obligaties handelen. Ik heb in het verleden met Bolero, Keytrade en Binckbank gewerkt.
Re: Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212
Hey samjmck!samjmck schreef: ↑6 februari 2023, 00:58 Dag iedereen, de nieuwste versie van tobcalc heeft de volgende nieuwe features:
- Duplicate transacties worden herkend en automatisch eruit gefiltered na bevestiging van de gebruiker dat dit ook effectief duplicates zijn. Dit is zeker handig bij Interactive Brokers csv's want ik heb gemerkt dat in hun csv's transacties vaak wel dubbel staan, geen idee waarom eigenlijk.
- Moesten bepaalde effecten in je transactiegeschiedenis niet herkend worden door tobcalc, dan zal tobcalc dit ook vermelden en zal je de gegevens van deze effecten zelf kunnen aanvullen. Handig voor mensen die traden met effecten die niet zo populair zijn of snel te vinden zijn online.
- Indien je vindt dat een tarief van tobcalc niet klopt, dan kan je dat nu manueel overriden. Bijvoorbeeld, tobcalc berekent nu een tarief van 1,32% voor VWCE. Als je hier niet mee eens bent, dan kan je dit aanpassen in de overrides tabel door het ISIN van VWCE in te vullen samen met het nieuwe tarief.
Bedankt voor je update aan de tool!
Ik tracht de nieuwe versie bij deze te gebruiken, maar bots toch tegen een issue.. Na upload van de tobcalc file uit IBKR in de tool, vult hij 0-waardes in en geeft volgende melding: "ibkr_adapter.date_column_index".
Zou ik iets verkeerd doen? Ik stuur je de file mss ook even via mail, just to be sure
Merci alvast!
Hoi
Mega handig, waarvoor dank!
De tool ondersteunt trade republic niet en als ik deze transactie probeer toe te voegen aan de csv, werkt de import niet .
Hoe kan ik eventueel een handmatige toevoeging doen?
Alvast bedankt.
Mega handig, waarvoor dank!
De tool ondersteunt trade republic niet en als ik deze transactie probeer toe te voegen aan de csv, werkt de import niet .
Hoe kan ik eventueel een handmatige toevoeging doen?
Alvast bedankt.
Hey Sam, ik ben van plan om Trade Republic ondersteuning binnenkort toe te voegen. Weet jij of ze eigenlijk een manier hebben om een csv/xlsx te exporteren? Want ik zie er geen op hun website of in hun app.
Hello,zie bij mij geen gegevens in excel van ibkr,iemand een idee?
Zie vraag voor TR maar daar krijg je maandelijks tax rapport dus denk overbodig.
Mvg.
Zie vraag voor TR maar daar krijg je maandelijks tax rapport dus denk overbodig.
Mvg.
Hier zijn de instructies om transactiegegevens te exporteren. https://github.com/samjmck/tobcalc/blob ... s-guide.md
Eenmaal je de exportopties ingesteld hebt, kun je de volgende keren gewoon het benodigde bestand exporteren zonder opnieuw door de stappen te gaan.
Hello,na transacties year to date dan wel ok,zie wel groter bedrag dan in IBKR gestort,zal eens moeten checken.
Wel TOP deze tool,thx aan de ontwerper ervan.
Wel TOP deze tool,thx aan de ontwerper ervan.
Laatst gewijzigd door yepsie op 28 januari 2024, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hello,werkt deze nog,tobcalc?
Geeft foutmelding exchange rates.
Mvg.
Geeft foutmelding exchange rates.
Mvg.
Hello,heeft iemand dit ook voor?
Mvg.
Mvg.
Hey yepsie, ik heb onlangs geprobeerd om dit probleem op te lossen. Heb ook meldingen gekregen van andere gebruikers dat er inderdaad een foutmelding was ivm wisselkoersen. Dit is normaal sinds 19 mei opgelost.
Het probleem was als volgt: sommige gebruikers hebben op Europese feestdagen verrichtingen gemaakt op US (of andere) beurzen waar er wel verhandeld kon worden. Op deze dagen had de Europese Centrale Bank geen wisselkoersen. Een voorbeeld van zo'n dag is 1 April.
De tussentijdse oplossing is om de eerst vorige dag te nemen waar er wel een wisselkoers was.
Het probleem was als volgt: sommige gebruikers hebben op Europese feestdagen verrichtingen gemaakt op US (of andere) beurzen waar er wel verhandeld kon worden. Op deze dagen had de Europese Centrale Bank geen wisselkoersen. Een voorbeeld van zo'n dag is 1 April.
De tussentijdse oplossing is om de eerst vorige dag te nemen waar er wel een wisselkoers was.
Beste, Ik heb een al eerder beschreven probleem met het importeren van de csv-file (28 dec. 2022 Yose485).
Ik woon sinds 1 januari 2024 in Belgie na tientallen jaren in Nederland te hebben gewerkt en gewoond. Onlangs vertelde een kennis me dat je iedere 2 maanden belastingaangifte moet doen van buitenlandse aandelen etc. Loop dus al half jaar achter! Hij gaf ook de tip over "tobcalc". De .csv zoals beschreven aangemaakt, gedownload, maar bij bij de upload in tobcalc gebeurd er niets op een melding na. Onder "Importeer...." komt de melding "ibkr_adapter.date_column_index".
Waarschijnlijk niet goed gekeken, maar ik kan nergens de oplossing vinden hiervoor. Kan iemand mij hierbij helpen?
Mvrgr
Ik woon sinds 1 januari 2024 in Belgie na tientallen jaren in Nederland te hebben gewerkt en gewoond. Onlangs vertelde een kennis me dat je iedere 2 maanden belastingaangifte moet doen van buitenlandse aandelen etc. Loop dus al half jaar achter! Hij gaf ook de tip over "tobcalc". De .csv zoals beschreven aangemaakt, gedownload, maar bij bij de upload in tobcalc gebeurd er niets op een melding na. Onder "Importeer...." komt de melding "ibkr_adapter.date_column_index".
Waarschijnlijk niet goed gekeken, maar ik kan nergens de oplossing vinden hiervoor. Kan iemand mij hierbij helpen?
Mvrgr
Hey AlMcOaksAlMcOaks schreef: ↑7 juli 2024, 22:53 Beste, Ik heb een al eerder beschreven probleem met het importeren van de csv-file (28 dec. 2022 Yose485).
Mvrgr
Deze melding wordt naar mijn ervaring gegenereerd doordat ik de gedownloade tobcalc.csv trachtte te openen in Excel vooraleer op te laden in de webapplicatie. Excel zorgde er automatisch voor dat mijn formattering om zeep werd geholpen, met die melding "ibkr_adapter.date_column_index" tot gevolg.
Nog even melden dat de tobcalc nog steeds super werkt, met dank!
Ik gebruik het ook nog regelmatig. Zeer handig!
Hallo,
Kan er mij iemand een voorbeeld van een csv die aanvaard wordt door TOBCalc bezorgen aub?
Ik heb enkel de header en 1 voorbeeld lijn nodig, dit mag uiteraard geanonimiseerd zijn... ik wil vooral de structuur valideren.
Want ik merk op bij Interactive Brokers:
1) Ik heb geen sectie 'Trade Confirmation', wel een sectie 'Trades'
2) Onder Trades mis ik het veld 'Amount' maar er is wel een veld 'Trade Money' wat vermoedelijk hetzelfde is met een andere naam?
Als ik de CSV exporteer krijg ik fouten op de IBKR adapter (ibkr_adapter.value_column_index)
Mijn CSV ziet er - geopend in notepad - zo uit:
"CurrencyPrimary","ISIN","TradeDate","TradeMoney"
"CAD","CA12345L1234","20240801","3300"
EDIT: Dankzij Sam ontdekt dat ik de verkeerde Flex Query had genomen, beetje blind aan het wordne precies
Er zijn twee soorten Flex Queries: Activities en Trade Confirmations.
Als je een Flex Query maakt onder Trade Confirmations, staat alles er mooi zoals in de guide en werkt dit programma perfect.
Thanks!
Kurt
Kan er mij iemand een voorbeeld van een csv die aanvaard wordt door TOBCalc bezorgen aub?
Ik heb enkel de header en 1 voorbeeld lijn nodig, dit mag uiteraard geanonimiseerd zijn... ik wil vooral de structuur valideren.
Want ik merk op bij Interactive Brokers:
1) Ik heb geen sectie 'Trade Confirmation', wel een sectie 'Trades'
2) Onder Trades mis ik het veld 'Amount' maar er is wel een veld 'Trade Money' wat vermoedelijk hetzelfde is met een andere naam?
Als ik de CSV exporteer krijg ik fouten op de IBKR adapter (ibkr_adapter.value_column_index)
Mijn CSV ziet er - geopend in notepad - zo uit:
"CurrencyPrimary","ISIN","TradeDate","TradeMoney"
"CAD","CA12345L1234","20240801","3300"
EDIT: Dankzij Sam ontdekt dat ik de verkeerde Flex Query had genomen, beetje blind aan het wordne precies
Er zijn twee soorten Flex Queries: Activities en Trade Confirmations.
Als je een Flex Query maakt onder Trade Confirmations, staat alles er mooi zoals in de guide en werkt dit programma perfect.
Thanks!
Kurt
Laatst gewijzigd door wwingcomm op 14 augustus 2024, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.