Holdings
TIP
Re: Holdings
Sofina heeft in de loop van dinsdag meerdere malen iets boven de 200 euro gestaan diegene die toen nog instapten staan op mooie winst (mijn bericht werd voorbeurs gemeld) die dag.doorwinterd schreef: ↑10 augustus 2024, 09:09Als de nikkei +10% is hersteld en de evenwichtskoers van Sofina op 204€ staat, komt u dinsdagochtend vertellen dat u maandag op het dieptepunt had gekocht.
Zo kan iedereen handelen in holdings.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt.laeka schreef: ↑10 augustus 2024, 09:46Sofina stond bij intikken bericht rond de 210 euro vrijdagdoorwinterd schreef: ↑10 augustus 2024, 09:09
Als de nikkei +10% is hersteld en de evenwichtskoers van Sofina op 204€ staat, komt u dinsdagochtend vertellen dat u maandag op het dieptepunt had gekocht.
Zo kan iedereen handelen in holdings.
En Sofina stond bij intikken bericht van uw aankoop op 204€ dinsdag.
Uw huidige winst voor aan- en verkoopkosten is dus 2,2% en geen 8,17%.
We moeten alert blijven want als u zoals in onderstaande post nadien ook nog 'vergeet' uw verkoop te vermelden toen het 10% hoger stond, heeft u weer 20% te pakken.
Ik heb wel maandag gekocht he aan 195,4788 euro aankoop en beurstax inclusief. Last van de warmte??? Veel drinken en praat is er over met uw dokter want u lijdt aan het laeka syndroom. Ik zal maar best geen aankoop en verkopen meer posten want dan wordt u rood van jaloezie en bespaar ik u de moeite om s'nachts uit te zoeken wat laeka verdiend.doorwinterd schreef: ↑11 augustus 2024, 06:29 Klopt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar u postte uw aankoop dinsdag toen de koers 204€ stond, al 5% hoger.laeka schreef: ↑11 augustus 2024, 09:08Ik heb wel maandag gekocht he aan 195,4788 euro aankoop en beurstax inclusief.doorwinterd schreef: ↑11 augustus 2024, 06:29 Klopt.
Onderstaande toont aan dat u zich wel degelijk bewust bent van dit 'probleem', althans bij anderen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Omdat u blijft aandringen, hieronder mijn laatste 'post met wat inhoud'.
Ik laat u even rekenen wat zo'n hedge deed, na de dreun van UMG.
doorwinterd schreef: ↑26 maart 2024, 17:21 In welke mate vinden jullie de waardering van Universal Music Group rechtvaardig?
(Ik vraag het omdat het een belangrijk onderdeel is van de waarde van Odet/Bol/Rivaud maar dat onderdeel in theorie te hedgen valt opties in AMS)
-
- Newbie
- Contacteer:
Een vriend van mij deed vorig jaar mee aan de beurswedstrijd van De Tijd. Hij 'koos' gewoon de aandelen die onderaan de bladzijde stonden.
Hij eindigde bij de eerste 250.
Duidelijk vooraf gecommuniceerd en met een prima resultaat. Fier is hij er evenwel niet over. Het was maar een experiment
Dit in het kader van het eindeloos gebekvecht in de berichten hierboven.
Duidelijk vooraf gecommuniceerd en met een prima resultaat. Fier is hij er evenwel niet over. Het was maar een experiment
Dit in het kader van het eindeloos gebekvecht in de berichten hierboven.
Is dat nu echt een post met inhoud??? U stelt de vraag aan andere omdat u het zelf niet weet!doorwinterd schreef: ↑11 augustus 2024, 10:31Omdat u blijft aandringen, hieronder mijn laatste 'post met wat inhoud'.
doorwinterd schreef: ↑26 maart 2024, 17:21 In welke mate vinden jullie de waardering van Universal Music Group rechtvaardig?
(Ik vraag het omdat het een belangrijk onderdeel is van de waarde van Odet/Bol/Rivaud maar dat onderdeel in theorie te hedgen valt opties in AMS)
Bollore kocht 7,9 miljoen aandelen UMG bij net na de dreun. Odet kocht van de week 6,9 miljoen aandelen Bollore bij.
Is dat nu echt een post met inhoud??? U stelt de vraag aan andere omdat u het zelf niet weet!doorwinterd schreef: ↑11 augustus 2024, 10:31Omdat u blijft aandringen, hieronder mijn laatste 'post met wat inhoud'.
Bollore kocht 7,9 miljoen aandelen UMG bij net na de dreun. Odet kocht van de week 6,9 miljoen aandelen Bollore bij.
Die wedstrijd heeft nul waarde.couchsurfer schreef: ↑11 augustus 2024, 15:22 Een vriend van mij deed vorig jaar mee aan de beurswedstrijd van De Tijd. Hij 'koos' gewoon de aandelen die onderaan de bladzijde stonden.
Een vriend van mij deed twee jaar geleden mee en hij won de wedstrijd.
Zijn uitleg was dat iedereen dit zou kunnen.
Hopelijk heeft hij zijn aandelen niet real gekocht want één maand na de wedstrijd crashte een groot deel ervan.(Baba, Baidu, enz)
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat die wedstrijd nul waarde heeft wilde hij juist aantonen. Mijn excuses als dat niet duidelijk was.karine schreef: ↑11 augustus 2024, 17:55Die wedstrijd heeft nul waarde.couchsurfer schreef: ↑11 augustus 2024, 15:22 Een vriend van mij deed vorig jaar mee aan de beurswedstrijd van De Tijd. Hij 'koos' gewoon de aandelen die onderaan de bladzijde stonden.
Een vriend van mij deed twee jaar geleden mee en hij won de wedstrijd.
Zijn uitleg was dat iedereen dit zou kunnen.
Hopelijk heeft hij zijn aandelen niet real gekocht want één maand na de wedstrijd crashte een groot deel ervan.(Baba, Baidu, enz)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Uiteraard.laeka schreef: ↑11 augustus 2024, 16:01Is dat nu echt een post met inhoud??? U stelt de vraag aan andere omdat u het zelf niet weet!doorwinterd schreef: ↑11 augustus 2024, 10:31
Omdat u blijft aandringen, hieronder mijn laatste 'post met wat inhoud'.
Hier werd een beleggingsidee geopperd (dat 'toevallig nadien maal X gaat) en de mening van anderen gevraagd, daar dient een forum voor.
Dat lijkt me inhoudelijker dan dat ik voor de achthonderdste keer zou posten dat ik aan 5% lager of 10% hoger verkocht heb dan de huidige koers. (en nooit omgekeerd)
Verkoop van IDI en Italmobiliare werd de verkoop op voorhand aangekondigd! Bij Eurazeo heb ik ook aangekondigd op het forum dat ik al verkocht had zelfs meerdere malen en de koers steeg nog wat verder. En zo zijn er nog tientallen voorbeelden vroeger.doorwinterd schreef: ↑12 augustus 2024, 09:12Uiteraard.
Hier werd een beleggingsidee geopperd (dat 'toevallig nadien maal X gaat) en de mening van anderen gevraagd, daar dient een forum voor.
Dat lijkt me inhoudelijker dan dat ik voor de achthonderdste keer zou posten dat ik aan 5% lager of 10% hoger verkocht heb dan de huidige koers. (en nooit omgekeerd)
Hebt u nog zo van die berichten dit jaar met inhoud want u moest al zeer ver gaan teruggaan in de tijd om ook maar iets te vinden?
Verder laat ik het hierbij mijn aan en verkopen worden direct nog altijd zoals steeds gemeld aan 4 forumleden waar ik iets aan heb. Het forum zal het met jouw aan en verkoopadviezen moeten doen.
Warren Buffett heeft zich een pakket ULTA aangeschaft. Het aandeel schiet nabeurs 13% hoger op het nieuws. Hij heeft er $385 voor betaald. We sloten vandaag op $329, nabeurs dus naar $374.
+ 1 Twee maten en twee gewichten. Dat hij het vroeger wel de dag zelf postte, daar hebben we niks aan. Dat hij een groepje met die 4 begint. De blaaskakerij alleen en het op de man spelen, dat hoeft hier voor niemand, denk ik.doorwinterd schreef: ↑11 augustus 2024, 09:54Maar u postte uw aankoop dinsdag toen de koers 204€ stond, al 5% hoger.
Onderstaande toont aan dat u zich wel degelijk bewust bent van dit 'probleem', althans bij anderen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is niet nodig. Als iedereen om de 4 maanden een idee oppert dat ondertussen x15 gaat dan zitten we goed.laeka schreef: ↑12 augustus 2024, 09:24doorwinterd schreef: ↑12 augustus 2024, 09:12
Uiteraard.
Hebt u nog zo van die berichten dit jaar met inhoud want u moest al zeer ver gaan teruggaan in de tijd om ook maar iets te vinden?