Extra inkomsten realiseren dmv een ETF
TIP
Extra inkomsten realiseren dmv een ETF
Om met 100k een maandelijks extra inkomen van 200€ te realiseren dacht ik aan een investering in Xtrackers MSCI World ESG UCITS ETF (XZW0).
Ik zou dan ieder jaar de "winst" of een gedeelte ervan (minimaal dus 12x200=2400€) verkopen, dat bedrag parkeren en mezelf elke maand 200€ uitbetalen.
Is dat een goed idee?
Is (XZW0) daarvoor een geschikt product?
Uiteraard zijn andere suggesties welkom.
Ik zou dan ieder jaar de "winst" of een gedeelte ervan (minimaal dus 12x200=2400€) verkopen, dat bedrag parkeren en mezelf elke maand 200€ uitbetalen.
Is dat een goed idee?
Re: Extra inkomsten realiseren dmv een ETF
Wat in jaren dat er een (groot) verlies is?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb die 200€ niet persé nodig maar vind het leuk om mezelf regelmatig een extraatje te gunnen.
Desgevallend wacht ik tijdens verliesperiodes tot de hemel weer opklaart.
Tijdens positieve periodes kan ik ook extra reserve opbouwen.
Volgens Morningstar zou het 3 jaar geannualiseerd rendement van XZW0 7,95% zijn en voor 5 jaar 13,48.
Ok, dat zijn geen garanties voor de toekomst, dat besef ik wel.
Desgevallend wacht ik tijdens verliesperiodes tot de hemel weer opklaart.
Tijdens positieve periodes kan ik ook extra reserve opbouwen.
Volgens Morningstar zou het 3 jaar geannualiseerd rendement van XZW0 7,95% zijn en voor 5 jaar 13,48.
Ok, dat zijn geen garanties voor de toekomst, dat besef ik wel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: