Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Er mag zoveel niet.TrX schreef: ↑14 augustus 2024, 10:01Ik zou in dit geval de ombudsdienst en FSMA contacteren.the_bishop schreef: ↑14 augustus 2024, 04:32 Da's al de derde keer dat ze extra info vragen en ondertussen blijft die rekening maar geblokkeerd.
Volgende keer stuur ik heel de reutemeteut naar Ombudsfin en die zullen Saxo dan wel contacteren. Dan mogen ZIJ vragen beginnen antwoorden.
Ik ga in mijn hangmat hun aanbeveling afwachten.
Benieuwd of een bank tegen zo'n aanbeveling durft ingaan. Denk het niet, want daar kun je serieus mee gaan flapperen in de rechtbank.
https://www.ombudsfin.be/nl
https://www.fsma.be/nl/contact
Indien je voldoende documenten aanlevert om je transacties te ondersteunen, mogen ze je rekening niet blokkeren.
Ik krijg al een hele tijd geen support ticket meer verstuurd. Enkel chat en telefoneren kan nog. Is dat normaal of kijk ik iets over het hoofd? Ik ben al 2 maand aan het wachten om een transfer te laten uitvoeren, na telefonisch contact 2 weken geleden nog steeds niets...
Het liefst heb ik iets waardoor je later bij de FSMA iets kan bewijzen, hoe doen jullie dat?
Het liefst heb ik iets waardoor je later bij de FSMA iets kan bewijzen, hoe doen jullie dat?
Hoe ik dat doe? Gewoon opgezegd net voor de overgang van Binck naar Saxo.grogro schreef: ↑14 augustus 2024, 23:30 Ik krijg al een hele tijd geen support ticket meer verstuurd. Enkel chat en telefoneren kan nog. Is dat normaal of kijk ik iets over het hoofd? Ik ben al 2 maand aan het wachten om een transfer te laten uitvoeren, na telefonisch contact 2 weken geleden nog steeds niets...
Toen hebben de blijvertjes ook al enorm veel problemen gehad.
Korte update: rekening gedeblokkeerd, $9900 voorlopig nog spoorloos.
Standaard procedure: Saxo heeft "iets" opgemerkt. Kiest het zekere voor het onzekere. Vraagt aan NBB wat ze moeten doen. NBB heeft 5 dagen om te reageren. Saxo mag jou niet informeren; verboden door de wet. Na 5 dagen: geen reactie. Saxo mag dus verder. Hoogstens morgen staat het geld op jouw rekening.
Ergens moet er iets zijn dat Saxo getriggerd heeft. Ik heb voorbije maand meer dan 250.000 naar Saxo overgemaakt (vrijgekomen geld). Geen probleem gehad.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij mij ook eens 4000 euro spoorloos die nergens leek aan te komen. 4 weken steeds maar meer druk zetten en vriendelijk blijven zonder resultaat.
Toen was mijn geduld op en ik stond op het punt naar de rechtbank te stappen & tegelijk klacht te gaan neerleggen bij de politie wegens diefstal. Dat effe gemeld en toen ging het plots snel.
Verdwenen geld is diefstal zo simpel is dat en kun je dan ook als dusdanig gaan aangeven. Mogelijk is er daar een medewerker die het naar zijn rekening heeft overgeschreven moet je maar melden.
Ook aan Saxo gemeld dit bij de FSMA te gaan aangeven dat er tussen belgische overschrijvingen geld in het niets verdwijnt. Lijkt me logisch dat je zoiets bij de toezichthouder meldt. Zullen ze daar ook graag gehoord hebben.
Toch erg dat je tegenwoordig al moet gaan dreigen voor mensen hun werk doen. Zelfs als het over een hoop geld gaat .
support@accountservices.saxogrogro schreef: ↑14 augustus 2024, 23:30 Ik krijg al een hele tijd geen support ticket meer verstuurd. Enkel chat en telefoneren kan nog. Is dat normaal of kijk ik iets over het hoofd? Ik ben al 2 maand aan het wachten om een transfer te laten uitvoeren, na telefonisch contact 2 weken geleden nog steeds niets...
Update: $9900 is gearriveerd na 9 dagen
Zonder dat ik er nog achter heb moeten vragen. Voorlopig is alles dus in orde. Ik ga blijven maar er waarschijnlijk niet mijn hoofdbroker van maken.
Zonder dat ik er nog achter heb moeten vragen. Voorlopig is alles dus in orde. Ik ga blijven maar er waarschijnlijk niet mijn hoofdbroker van maken.
Overweeg klant te worden bij Saxo dus wie zo'n kortingscode heeft mag het laten weten.
Heb wel een vraag over de veiligheid. Op de Saxo site staat: "Mocht u voor inloggen met alle rechten liever geen extra verificatie gebruiken, dan kunt u dit zelf uitzetten via de instellingen op het platform." (zie onderaan: https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... o-platform)
Ik vind het niet echt veilig dat het platform transacties zou toestaan zonder SMS in geval je account paswoord gehackt zou worden dus wou daarom met zekerheid weten als men die SMS verificatie wil uitschakelen in de instellingen, of dat op zich beveiligd is met SMS code of kan je dat zo uitschakelen?
Is het zo dat je die SMS verificatie alleen kan uitschakelen als je eerst mét code ingelogd bent? En als je dan in de instellingen die SMS verificatie wil uitzetten, ga je dat voor de veiligheid nog eens extra met sms code moeten bevestigen of niet?
Iemand die reeds klant is die effe kan nakijken op het platform hoe dat precies werkt? Alvast bedankt.
Heb wel een vraag over de veiligheid. Op de Saxo site staat: "Mocht u voor inloggen met alle rechten liever geen extra verificatie gebruiken, dan kunt u dit zelf uitzetten via de instellingen op het platform." (zie onderaan: https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... o-platform)
Ik vind het niet echt veilig dat het platform transacties zou toestaan zonder SMS in geval je account paswoord gehackt zou worden dus wou daarom met zekerheid weten als men die SMS verificatie wil uitschakelen in de instellingen, of dat op zich beveiligd is met SMS code of kan je dat zo uitschakelen?
Is het zo dat je die SMS verificatie alleen kan uitschakelen als je eerst mét code ingelogd bent? En als je dan in de instellingen die SMS verificatie wil uitzetten, ga je dat voor de veiligheid nog eens extra met sms code moeten bevestigen of niet?
Iemand die reeds klant is die effe kan nakijken op het platform hoe dat precies werkt? Alvast bedankt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan je ook helpen met mijn vraag hierboven gezien je klant bent bij Saxo?
Anderen hier die het weten?
Alvast bedankt.
@ Nikki01
Ik gebruik op de PC Saxoinvestor.
Ik heb de SMS verificatie uitstaan op mijn pc. Na een tijdje werd ik die moe. Nu gebruik ik "trusted devices". Ik gebruik natuurlijk wel een complex wachtwoord (iets dat ik gewoon niet kan onthouden, zit in mijn paswoord manager). En het vinkje voor "Onthoud mij" heb ik natuurlijk uit staan.
Ik heb wel het idee dat Saxo "veiliger" is bij hacking dan bevoorbeeld Rebel, wat ik ook heb.
De reden is de tegenrekening. Je kan alleen vanaf die rekening geld naar Saxo sturen, of ontvangen van Saxo.
Bij Rebel is dat mijn Belfius rekening. Overschrijven is "instant". Bij Saxo gaat er een nachtje over. Dat geeft je mogelijk nog de kans om iets tegen te houden.
De app op de GSM heb ik ook, is misschien wel iets 'gevaarlijker' om gehacked te worden. Ik gebruik het PC platform om te kopen/verkopen ipv de app omdat ik die "overzichtelijker" vind. Ik dacht dat je, in tegenstelling tot bevoorbeeld Belfius, geen 2de authenticatie (zoals itsme) moest gebruiken om te kopen/verkopen in de app (ben niet 100% zeker, want ik heb dat ooit maar eens gedaan).
Ik dacht dat je in het begin altijd met SMS code moest inloggen, en dat je dat daarna kan uitzetten (via trusted devices). In andere woorden, als het geen trusted device is, heb je de SMS code nodig. Is lange tijd geleden bij mij...
Indien je Saxoklant zou worden, zou ik het apprecieren als je mijn referentie gebruikt: https://refer.saxo/ykCwn
Ik gebruik op de PC Saxoinvestor.
Ik heb de SMS verificatie uitstaan op mijn pc. Na een tijdje werd ik die moe. Nu gebruik ik "trusted devices". Ik gebruik natuurlijk wel een complex wachtwoord (iets dat ik gewoon niet kan onthouden, zit in mijn paswoord manager). En het vinkje voor "Onthoud mij" heb ik natuurlijk uit staan.
Ik heb wel het idee dat Saxo "veiliger" is bij hacking dan bevoorbeeld Rebel, wat ik ook heb.
De reden is de tegenrekening. Je kan alleen vanaf die rekening geld naar Saxo sturen, of ontvangen van Saxo.
Bij Rebel is dat mijn Belfius rekening. Overschrijven is "instant". Bij Saxo gaat er een nachtje over. Dat geeft je mogelijk nog de kans om iets tegen te houden.
De app op de GSM heb ik ook, is misschien wel iets 'gevaarlijker' om gehacked te worden. Ik gebruik het PC platform om te kopen/verkopen ipv de app omdat ik die "overzichtelijker" vind. Ik dacht dat je, in tegenstelling tot bevoorbeeld Belfius, geen 2de authenticatie (zoals itsme) moest gebruiken om te kopen/verkopen in de app (ben niet 100% zeker, want ik heb dat ooit maar eens gedaan).
Ik dacht dat je in het begin altijd met SMS code moest inloggen, en dat je dat daarna kan uitzetten (via trusted devices). In andere woorden, als het geen trusted device is, heb je de SMS code nodig. Is lange tijd geleden bij mij...
Indien je Saxoklant zou worden, zou ik het apprecieren als je mijn referentie gebruikt: https://refer.saxo/ykCwn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer: