beleggen voort kleinkind
TIP
beleggen voort kleinkind
Misschien is dit hier el ergens gevraagd, maar vind zo direct niets terug.
Ben onlangs grootvader geworden. Zou voor mijn kleinkind een bellegingsrekening willen openen. Ik wil daar op regelmatige basis iets opzetten, maar wil niet gebonden worden door een vast maandelijks bedrag. Bv. 1000 euro voor verjaardag of kerst, of wanneer ik ze eens extra wil belonen.
Ik heb even geïnformeerd bij mijn bank (DB), maar die zeggen mij dat zij geen dergelijke producten hebben.
Waar kan ik best terecht en vooral waar met de minste kosten ? Het is echt niet mijn bedoeling van bank te veranderen, noch al te veel bijkomende rekeningen te openen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ben onlangs grootvader geworden. Zou voor mijn kleinkind een bellegingsrekening willen openen. Ik wil daar op regelmatige basis iets opzetten, maar wil niet gebonden worden door een vast maandelijks bedrag. Bv. 1000 euro voor verjaardag of kerst, of wanneer ik ze eens extra wil belonen.
Ik heb even geïnformeerd bij mijn bank (DB), maar die zeggen mij dat zij geen dergelijke producten hebben.
Waar kan ik best terecht en vooral waar met de minste kosten ? Het is echt niet mijn bedoeling van bank te veranderen, noch al te veel bijkomende rekeningen te openen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: beleggen voort kleinkind
Uw vraag is toch als grap bedoeld hoop ik ??bruce666 schreef: ↑16 augustus 2024, 22:07 Misschien is dit hier el ergens gevraagd, maar vind zo direct niets terug.
Uw bank biedt het niet aan maar je wilt niet van bank veranderen, wat wil je dan in godsnaam ...; dat we allen een brief sturen naar DB om het toch mogelijk te maken ??
Make Spaargids " Great Again ! "
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dag,
Bij DB kan je een beleggingsrekening openen voor kinderen, zeker van. Ook via Keytrade kan het…
Vervolgens gewoon tracker kopen wanneer je wenst.
Grts
Gunther
Bij DB kan je een beleggingsrekening openen voor kinderen, zeker van. Ook via Keytrade kan het…
Vervolgens gewoon tracker kopen wanneer je wenst.
Grts
Gunther
voorheenCP1234 schreef: ↑17 augustus 2024, 00:29Uw vraag is toch als grap bedoeld hoop ik ??bruce666 schreef: ↑16 augustus 2024, 22:07 Misschien is dit hier el ergens gevraagd, maar vind zo direct niets terug.
dit is geen grap. Je begrijpt blijkbaar de kust om iets in het belachelijke te trekken.
Ik vroeg allen bij welke andere bank ik het best voor zo'n product ga. Ik wil enkel dat product bij die bank.
Om het voor jou verstaanbaar te maken : veronderstel : ik ben vaste klant bij de Carrefour, maar ik zoek speciale voeding voor iemand maar die hebben ze niet. Dus zoek ik een andere winkel die me dat voor een faire prijs kan verkopen, Ga die daar dan halen, maar mijn gewone inkopen blijf ik bij mijn vertrouw warenhuis kopen. Snap je het nu een beetjes ?
Uw bank biedt het niet aan maar je wilt niet van bank veranderen, wat wil je dan in godsnaam ...; dat we allen een brief sturen naar DB om het toch mogelijk te maken ??
Bedankt Gunther, ben al jaren klant bij DB, en mijn personal advisor ze me eerlijk dat voor kleine bedragen de kosten bij hen te hoog zijn. Ze mikken alleen nog op grotere vermogens. Zal volgende week eens bij Keytrade informeren.
Keytrade zal niet veel beter zijn. Kom je al snel aan tarieven van €14,95(Amsterdam) tot €24,95(Xetra)
Kijk dan eens bij Saxo, goedkoop en makkelijk.
Hi,
Als kosten het probleem zijn denk ik dat je best wat opspaart om dan in te stappen. De banken die een beleggingsrekening aanbieden aan kinderen zijn beperkt.
DB is niet goedkoop, maar ook niet verschrikkelijk duur als je met iets hogere bedragen instapt. Dacht dat ideale instap bij hen in schijven van 20k is.
Opties gaan beperkt zijn naar providers toe …
Grts
gunther
Naar kosten toe zou denken aan etf playlist van bolero.bruce666 schreef: ↑16 augustus 2024, 22:07 Misschien is dit hier el ergens gevraagd, maar vind zo direct niets terug.
Estate Guru believer.
Ik vrees bij bolero niet de mogelijkheid voor een rekening op naam van minderjarigen…
Je kan inderdaad geen rekening voor minderjarigen openen bij Bolero.
Ik vraag me af of er wel een broker is waar je dat wel kan.
Ik vraag me af of er wel een broker is waar je dat wel kan.
Nergens kan men rekeningen openen voor minderjarigen.(geen giro, geen spaar)
Betrokkene kan wel op eigen naam openen en als begunstigde ...
Betrokkene kan wel op eigen naam openen en als begunstigde ...
Estate Guru believer.
Wanneer je een spaarrekening of beleggingsproduct wilt aanvragen op naam van je kleinkind, dan heb je altijd toestemming nodig van een ouder of voogd. Een wettelijk vertegenwoordiger moet akkoord geven voor de spaarrekening of beleggingen
Hoeveel mag ik sparen voor mijn kleinkind?
In 2024 in elk geval € 2.658 per kleinkind. Dit bedrag is de jaarlijkse vrijstelling voor schenkingen van grootouders aan kleinkinderen. U mag hier elk jaar opnieuw gebruik van maken.
Je kan ook kiezen voor een spaarverzekering starten op jou naam met als begunstigde het kleinkind. Voordeel als het kind op een bepaalde leeftijd kuren krijgt, kan je ten allen tijde de begunsigde veranderen.
Hoeveel mag ik sparen voor mijn kleinkind?
In 2024 in elk geval € 2.658 per kleinkind. Dit bedrag is de jaarlijkse vrijstelling voor schenkingen van grootouders aan kleinkinderen. U mag hier elk jaar opnieuw gebruik van maken.
Je kan ook kiezen voor een spaarverzekering starten op jou naam met als begunstigde het kleinkind. Voordeel als het kind op een bepaalde leeftijd kuren krijgt, kan je ten allen tijde de begunsigde veranderen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: