KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Het is enkel een zichtrekening, geen spaarrekening. Bij deze trek ik mijn beschuldiging over KBC in.haelewyn schreef: ↑6 augustus 2024, 09:55 Bankoverstap : als het over spaarrekeningen gaat gaat het niks worden. Aan dat systeem doet Keytrade niet eens mee.
Zichtrekeningen ? Geen idee.
Keytrade kennende uit eigen ervaringen en uit die van gebruikers hier, ben ik er totaal niet zeker van dat de fout bij KBC zit.
Blijkbaar, vandaag kon ik mijn rekeninguittreksels downloaden. Gisteren was dit nog niet mogelijk omdat di 2,5 euro er nog niet af was omdat mijn saldo gisteren nul euro was.
Volgens het rekeninguittreksels is de halve euro "verzending uittreksels". Dezelde brief (betreft bankoverstap) die ik 25 juli ontving via Doccle, ontving ik gisteren op papier.
Hey Tom ... No worries hoor. Het kan best aan KBC liggen : geen idee.
Ik geloof het alleen minder omdat bij de telecomoverstap (enigzins vergelijkbaar) het bijna nooit aan de operator ligt waar je vertrekt en omdat ik zelf met KBC minder last heb gehad dan met Keytrade.
Maar dat is enkel mijn buikgevoel. Geen wetenschap.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja mannen, ik weet wat jullie doormaken:
Op 25/06 heb ik alles opgezegd bij KBC, zichtrekening incluis. Ik moest 2 euro laten staan wegens de zichtrekeningkost. Duh, die was pas op 01/07, maar goed, ik liet ze staan zodat mevrouw aan de KBC-lijn mijn zichtrekening opzegde. Gelukkig was ik nog ingelogd op mijn pc, en schreef ik die 2 euro toch nog over op mijn nieuwe zichtrekening (Argenta)
Blijf ik nu geregeld brieven dat ik nog een openstaande schuld heb, o.a. aangevuld met portkosten voor de rekeninguittreksels.
Ik heb ze redelijk sterk duidelijk gemaakt dat ze mij met rust moeten laten en hun interne keuken eens op orde moeten zetten.
Wat een calvarietocht, en dan is er totaal geen schaamte om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen...
@Meonline: ik heb enkel nog mijn hypothecair krediet bij KBC, na het contract goed gelezen te hebben, bleek dat ik geen clausule had staan die me "verplichtte". Enkel de lening op de eerste van de maand, verder niks meer voor KBC. Verbolgen ben ik door die gangsters!
Op 25/06 heb ik alles opgezegd bij KBC, zichtrekening incluis. Ik moest 2 euro laten staan wegens de zichtrekeningkost. Duh, die was pas op 01/07, maar goed, ik liet ze staan zodat mevrouw aan de KBC-lijn mijn zichtrekening opzegde. Gelukkig was ik nog ingelogd op mijn pc, en schreef ik die 2 euro toch nog over op mijn nieuwe zichtrekening (Argenta)
Blijf ik nu geregeld brieven dat ik nog een openstaande schuld heb, o.a. aangevuld met portkosten voor de rekeninguittreksels.
Ik heb ze redelijk sterk duidelijk gemaakt dat ze mij met rust moeten laten en hun interne keuken eens op orde moeten zetten.
Wat een calvarietocht, en dan is er totaal geen schaamte om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen...
@Meonline: ik heb enkel nog mijn hypothecair krediet bij KBC, na het contract goed gelezen te hebben, bleek dat ik geen clausule had staan die me "verplichtte". Enkel de lening op de eerste van de maand, verder niks meer voor KBC. Verbolgen ben ik door die gangsters!
Maar het klopt dus toch dat je die €2 nog verschuldigd was? Waarom daar zo moeilijk over doen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Nee nee, de zichtrekening werd afgesloten op 25/6, en de kosten op een zichtrekening bij KBC zouden gelden vanaf 1/7.
Daarom ben ik dus zo boos, ze liegen me voor om toch nog extra geld uit mijn zakken te kloppen
Niet te geloven al dat gedoe over 2 euro.pletse1981 schreef: ↑17 augustus 2024, 21:40Nee nee, de zichtrekening werd afgesloten op 25/6, en de kosten op een zichtrekening bij KBC zouden gelden vanaf 1/7.
Daarom ben ik dus zo boos, ze liegen me voor om toch nog extra geld uit mijn zakken te kloppen
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1JOKER247 schreef: ↑17 augustus 2024, 22:19Niet te geloven al dat gedoe over 2 euro.pletse1981 schreef: ↑17 augustus 2024, 21:40
Nee nee, de zichtrekening werd afgesloten op 25/6, en de kosten op een zichtrekening bij KBC zouden gelden vanaf 1/7.
Heb enkele maanden mijn rekening bij KBC afgesloten, zonder problemen of kosten; was bijna mijn beste ervaring bij hun ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik begrijp niet waarom mensen vinden dat ze niet moeten betalen voor de diensten van hun bank. Wanneer je een brood gaat halen, ga je ook niet naar een andere bakker omdat je moet betalen voor dat brood.
Het verschil is dat een bakker alleen geld verdient aan zen brood, terwijl een bank al winst maakt met je spaargeld. Dan kan een basis zichtrekening toch wel gratis zijn???
ah vind je dat Yaris? dus voor jou is het ook logisch dat ze meer en meer vragen voor minder fysiek aanbod. zelfs oudere mensen zijn niet meer welkom voor hun bankzaken maar ze wel maandelijks opbellen om hun geld te kunnen beleggen in hun eigen rommelaandelen. en is geen fabeltje.
en wat met de bankencrisis? wie heeft ze moeten redden? juist wij. is wel gemakkelijk hè. als ze winsten maken met ons geld is er geen probleem en kunnen ze de winst lekker uitdelen aan de aandeelhouders. en als ze ons geld slecht beleggen worden ze nog uit de shit geholpen. zo zitten ze altijd veilig.
uit dank en respect zouden ze op zijn minst een gratis basisrekening kunnen aanbieden. wat ze daarin dan aanbieden is hun keuze en onze keuze om dat te accepteren of niet. maar nee betalen,betalen,betalen. mijn excuses en slechts mijn persoonlijke mening maar ik zie de banken als uitzuigers.
en wat met de bankencrisis? wie heeft ze moeten redden? juist wij. is wel gemakkelijk hè. als ze winsten maken met ons geld is er geen probleem en kunnen ze de winst lekker uitdelen aan de aandeelhouders. en als ze ons geld slecht beleggen worden ze nog uit de shit geholpen. zo zitten ze altijd veilig.
uit dank en respect zouden ze op zijn minst een gratis basisrekening kunnen aanbieden. wat ze daarin dan aanbieden is hun keuze en onze keuze om dat te accepteren of niet. maar nee betalen,betalen,betalen. mijn excuses en slechts mijn persoonlijke mening maar ik zie de banken als uitzuigers.
Vindt jij dat Yaris? Je moet verder alles zelf doen, krijgt bijna geen vergoeding op je spaargeld, ze hebben bijna geen kantoren meer, zeker niet in eigen dorp en zijn moeilijk bereikbaar en dan moet je nog gaan betalen voor een basisrekening?
Je moet betalen voor hun fancy app met alle extraatjes er bij die iedereen gebruikt. (Volgens hen)
Maar hier bij opzeg toch ook een 'opzegkost' van 2€ moeten betalen.. Ook geen flauw idee waarom maar heb hen maar gewoon 2€ gegeven. Het was het mij helemaal niet waard om achter te vragen.
Heel blij dat ik er nu volledig van af ben daar.
-
- Newbie
- Contacteer:
Jullie hebben gelijk hoor, veel gedoe voor twee euro, maar ik wou/wil het niet betalen, uit principe:
- In hun app wil ik geen weerbericht, reisaanbiedingen of nieuws zien, laat staan voetbalscores
- Aan de telefoon beweerden ze dat de kost inging vanaf 1/06, terwijl de berichtgevingen duidelijk zeiden dat het 1/07 was. Dit geeft mij het gevoel dat ze denken dat ik een idioot ben, en dat zij mij kunnen uitmelken. Ain't gonna happen!
Maar @converse, jij bent de slimste: jij hebt ze twee euro gegeven en bent ervan af! Nu ik nog!
- In hun app wil ik geen weerbericht, reisaanbiedingen of nieuws zien, laat staan voetbalscores
- Aan de telefoon beweerden ze dat de kost inging vanaf 1/06, terwijl de berichtgevingen duidelijk zeiden dat het 1/07 was. Dit geeft mij het gevoel dat ze denken dat ik een idioot ben, en dat zij mij kunnen uitmelken. Ain't gonna happen!
Maar @converse, jij bent de slimste: jij hebt ze twee euro gegeven en bent ervan af! Nu ik nog!
De basisrekening werd maar aangerekend vanaf 1 juli. Als je op 26 juni opgezegd hebt en de rekening is die dag gesloten moet je geen 2 euro betalen.
Dat de bankbediende het anders zei ? Ik heb er hier al gezien (bij een andere bank) die maar één soort zichtrekening kennen en maar één soort kredietkaart terwijl de bank er van elk een stuk of 5 heeft.
Bankbedienden weten niet altijd iets van rekeningen of kaarten af. Het zal niet interessant genoeg zijn zeker ?
Dat de bankbediende het anders zei ? Ik heb er hier al gezien (bij een andere bank) die maar één soort zichtrekening kennen en maar één soort kredietkaart terwijl de bank er van elk een stuk of 5 heeft.
Bankbedienden weten niet altijd iets van rekeningen of kaarten af. Het zal niet interessant genoeg zijn zeker ?
Je hebt gelijk.pletse1981 schreef: ↑18 augustus 2024, 11:51