All-in op Degiro: veilig?
TIP
Re: All-in op Degiro: veilig?
Spreiden over meedere brokers heeft absoluut zin: stel dat er iets gebeurt bij één van de brokers en uw geld meerdere weken geblokkeerd is, dan heb je nog altijd de portefeuilles bij de andere brokers.
Bedankt voor jullie input tot dusver, maar…
Ik ben geen actieve belegger en doe in de regel maximaal één transactie per maand.
Als het door welke omstandigheid dan ook in een gegeven maand niet mogelijk is voor mij om te kopen bij Degiro, kan ik gerust een keertje overslaan en deze volgende maand inhalen.
Zelfs indien mijn beleggingen in een extreme situatie
gedurende x aantal weken/maanden ‘bevroren’ zouden zijn, baart dit mij geen zorgen - op voorwaarde dat ik met zekerheid weet dat de situatie vroeg of laat terug hersteld zal worden.
Mijn beleggingshorizon is immers minstens de pensioendatum van mijn (momenteel tweejarige) zoon.
Mijn meest prangende vraag is: kan ik op mijn twee oren slapen dat alle aandelen/ETF’s die ik bij Degiro koop tot in de eeuwigheid mijn eigendom zullen zijn en blijven, tenzij ik er zelf anders over beslis?
En zo niet, zijn er andere brokers waarbij dat wél het geval is? (of althans met een significant hogere waarschijnlijkheid)
… over dit type scenario maak ik me zelfs geen zorgen.
Ik ben geen actieve belegger en doe in de regel maximaal één transactie per maand.
Als het door welke omstandigheid dan ook in een gegeven maand niet mogelijk is voor mij om te kopen bij Degiro, kan ik gerust een keertje overslaan en deze volgende maand inhalen.
Zelfs indien mijn beleggingen in een extreme situatie
gedurende x aantal weken/maanden ‘bevroren’ zouden zijn, baart dit mij geen zorgen - op voorwaarde dat ik met zekerheid weet dat de situatie vroeg of laat terug hersteld zal worden.
Mijn beleggingshorizon is immers minstens de pensioendatum van mijn (momenteel tweejarige) zoon.
Mijn meest prangende vraag is: kan ik op mijn twee oren slapen dat alle aandelen/ETF’s die ik bij Degiro koop tot in de eeuwigheid mijn eigendom zullen zijn en blijven, tenzij ik er zelf anders over beslis?
En zo niet, zijn er andere brokers waarbij dat wél het geval is? (of althans met een significant hogere waarschijnlijkheid)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee.
Nee.
Zelfs een garantie geeft geen 100% zekerheid.
Oké, op een filosofisch niveau ben ik het ermee eens dat niets ooit volledig uit te sluiten valt.EarthNvstr1 schreef: ↑17 augustus 2024, 16:54Nee.
Nee.
Zelfs een garantie geeft geen 100% zekerheid.
Dus ik zal herformuleren: is het risico op een dergelijk doemscenario volgens jullie groter bij Degiro dan bij andere brokers?
Voor de meeste aandelen lijkt er inderdaad niet zoveel vraag voor te zijn.spaarfreakje schreef: ↑17 augustus 2024, 09:15 PS: ik denk wel dat bvb IWDA niet gebruikt wordt om short te gaan.
Daarvoor is het te weinig volatiel.
Men short immers vooral op volatiele AANDELEN.
Bij Saxo heb ik aandelen uitlenen al lange tijd actief staan, meestal slagen ze er niet in om ook maar één aandeel uit te lenen. Totale opbrengst sinds begin van de historiek (2023) is nog geen 4EUR.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor wie interesse heeft:
hier mijn peterschapslink voor nieuwe klanten: --KNIP--
Voordeel: dagelijkse terugbetaling van makelaarskost (transactiekost van 0,08%), gedurende 90 dagen, max 100€
Veel succes!
EDIT: referral links zijn verboden
hier mijn peterschapslink voor nieuwe klanten: --KNIP--
Voordeel: dagelijkse terugbetaling van makelaarskost (transactiekost van 0,08%), gedurende 90 dagen, max 100€
Veel succes!
EDIT: referral links zijn verboden
Neem gewoon meerdere brokers als je het niet veilig vindt.
Degiro heeft in het verleden een aantal problemen gehad, of daardoor het risico nu juist groter is, weet ik niet.
Het risico is klein en na verscherpt toezicht kan het risico evengoed zelfs lager liggen dan bij andere brokers daar hebben wij ook geen zicht op.
Bij elke broker heb je minstens een klein risico, is nu eénmaal een klein risico bij beleggen. .
Degiro heeft in het verleden een aantal problemen gehad, of daardoor het risico nu juist groter is, weet ik niet.
Het risico is klein en na verscherpt toezicht kan het risico evengoed zelfs lager liggen dan bij andere brokers daar hebben wij ook geen zicht op.
Bij elke broker heb je minstens een klein risico, is nu eénmaal een klein risico bij beleggen. .
-
- Newbie
- Contacteer:
Tijdens het reizen heb ik steeds cash , revolut , wise , normale visa + debetkaart + cardreader mee.
Idem voor beleggingen . Als A en B falen dan heb je C en D nog . Zorgt voor gemoedsrust
Idem voor beleggingen . Als A en B falen dan heb je C en D nog . Zorgt voor gemoedsrust
Sommige brokers vergoeden transferkosten van effecten.
Je kan bv spreiden over brokers door "goedkoop te accumuleren" bij degiro en nadien een groter bedrag te transfereren naar een andere broker (die de transferkost vergoedt).
Je kan bv spreiden over brokers door "goedkoop te accumuleren" bij degiro en nadien een groter bedrag te transfereren naar een andere broker (die de transferkost vergoedt).