KBC Basisrekening gratis !?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC Basisrekening gratis !?
Ik heb zelf iets minder een probleem met het aanrekenen van die €2 per maand omdat men het basispakket wel gevoelig heeft uitgebreid ten opzichte van even gelegen: een gratis kredietkaart met limiet van €5000, instantoverschrijvingen zonder de beperkingen die enkele andere banken hanteren... Van alle grootbanken krijg je bij KBC dan misschien nog het meest waar voor je geld.
Maar het klopt uiteraard dat iemand die een rekening voor begin juli opzegt, die €2 niet dient te betalen. Ik zou gewoon formeel antwoorden dat de basisrekening betalend werd vanaf 1 juli, en je bijgevolg niets verschuldigd bent. Ze moeten maar naar de rechtbank stappen.
Maar het klopt uiteraard dat iemand die een rekening voor begin juli opzegt, die €2 niet dient te betalen. Ik zou gewoon formeel antwoorden dat de basisrekening betalend werd vanaf 1 juli, en je bijgevolg niets verschuldigd bent. Ze moeten maar naar de rechtbank stappen.
Niks van aantrekken, pletse.pletse1981 schreef: ↑18 augustus 2024, 11:51Jullie hebben gelijk hoor, veel gedoe voor twee euro, maar ik wou/wil het niet betalen, uit principe:
Mijn steun heb je.
Die graaiers denken anders dat ze 'alles' mogen.
Toegegeven, zelf had ik die 2 euro ook gewoon betaald en kbc ondertussen naar de diepste laag van Dante's hel verwenst.
Had men dan geen gratis rekening kunnen behouden die bovenstaande niet heeft?pmu schreef: ↑18 augustus 2024, 13:11 Ik heb zelf iets minder een probleem met het aanrekenen van die €2 per maand omdat men het basispakket wel gevoelig heeft uitgebreid ten opzichte van even gelegen: een gratis kredietkaart met limiet van €5000, instantoverschrijvingen zonder de beperkingen die enkele andere banken hanteren... Van alle grootbanken krijg je bij KBC dan misschien nog het meest waar voor je geld.
Mijn pa bvb gebruikt niks van bovenstaande. Ja, een overschrijving is automatisch een instantoverschrijving als je geen datum invult, iirc, maar dat hoeft voor hem niet.
Ondertussen al augustus dus we zijn al 4€kwijt waarschijnlijk ondertussen
Mijn vriendin heeft daar nog KBC ancora (= van verkoop cera destijds) én dus ook een basisrekening.
Weet iemand wat ik het beste doe als ik deze nog niet zou verkopen. (transfereren = kosten, behouden zonder basisrekening mogelijk zonder teveel formalieiten?
Mijn vriendin heeft daar nog KBC ancora (= van verkoop cera destijds) én dus ook een basisrekening.
Weet iemand wat ik het beste doe als ik deze nog niet zou verkopen. (transfereren = kosten, behouden zonder basisrekening mogelijk zonder teveel formalieiten?
Principes zijn vaak tijdrovende en dure dingen.pletse1981 schreef: ↑18 augustus 2024, 11:51 Jullie hebben gelijk hoor, veel gedoe voor twee euro, maar ik wou/wil het niet betalen, uit principe:
- In hun app wil ik geen weerbericht, reisaanbiedingen of nieuws zien, laat staan voetbalscores
- Aan de telefoon beweerden ze dat de kost inging vanaf 1/06, terwijl de berichtgevingen duidelijk zeiden dat het 1/07 was. Dit geeft mij het gevoel dat ze denken dat ik een idioot ben, en dat zij mij kunnen uitmelken. Ain't gonna happen!
Maar @converse, jij bent de slimste: jij hebt ze twee euro gegeven en bent ervan af! Nu ik nog!
Dat is een commerciële overweging. Men wil zich allicht profileren als een "premium"bank. (En het aanbieden van gratis instantoverschrijvingen zal hoe dan ook verplicht worden door de EU)J Lawieck schreef: ↑18 augustus 2024, 13:24Had men dan geen gratis rekening kunnen behouden die bovenstaande niet heeft?pmu schreef: ↑18 augustus 2024, 13:11 Ik heb zelf iets minder een probleem met het aanrekenen van die €2 per maand omdat men het basispakket wel gevoelig heeft uitgebreid ten opzichte van even gelegen: een gratis kredietkaart met limiet van €5000, instantoverschrijvingen zonder de beperkingen die enkele andere banken hanteren... Van alle grootbanken krijg je bij KBC dan misschien nog het meest waar voor je geld.
Mijn pa bvb gebruikt niks van bovenstaande. Ja, een overschrijving is automatisch een instantoverschrijving als je geen datum invult, iirc, maar dat hoeft voor hem niet.
Wat ik mij meer afvraag, is wat het nut van zo'n Plusrekening nog is. Allicht hebben veel klanten nog zo'n rekening zonder zich daar vragen bij te stellen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Transfereren van KBC naar Bolero zou kosteloos moeten kunnen, zou ik denken.Filip285 schreef: ↑18 augustus 2024, 14:33 Mijn vriendin heeft daar nog KBC ancora (= van verkoop cera destijds) én dus ook een basisrekening.
Anders naar een andere broker die de transferkosten terugbetaalt.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1Finny10 schreef: ↑18 augustus 2024, 14:39Principes zijn vaak tijdrovende en dure dingen.pletse1981 schreef: ↑18 augustus 2024, 11:51 Jullie hebben gelijk hoor, veel gedoe voor twee euro, maar ik wou/wil het niet betalen, uit principe:
- In hun app wil ik geen weerbericht, reisaanbiedingen of nieuws zien, laat staan voetbalscores
- Aan de telefoon beweerden ze dat de kost inging vanaf 1/06, terwijl de berichtgevingen duidelijk zeiden dat het 1/07 was. Dit geeft mij het gevoel dat ze denken dat ik een idioot ben, en dat zij mij kunnen uitmelken. Ain't gonna happen!
Maar @converse, jij bent de slimste: jij hebt ze twee euro gegeven en bent ervan af! Nu ik nog!
en 2 euro bij een firma waar je ondertussen weg bent is in mijn ogen al niet meer principieel maar dwangmatig ...
Make Spaargids " Great Again ! "
De vraag is eerder wie hier moeite doet voor die €2. Het Spaargidslid in kwestie mag gewoon de dreigberichten van KBC negeren, zou ik zeggen (zolang zijn standpunt schriftelijk duidelijk gemaakt is). Het is blijkbaar KBC die grote kosten wil maken om onterecht €2 te innen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom neemt hij niet gewoon contact op met de klachtendienst van de bank? Kon al lang opgelost zijn in plaats van via dit kanaal te klagen
Wij hebben bij KBC een gemeenschappelijke zichtrekening en beiden een eigen zichtrekening. Die eigen zichtrekening gebruiken we enkel om geld van de eigen spaarrekening te kunnen afhalen. Je kan immers enkel van je eigen spaarrekening naar je eigen zichtrekening overschrijven.
Ik wil die eigen zichtrekeningen opzeggen omdat die normaal toch op 0€ staan en nu elke maand 2€ kosten. Hoe kan ik dan nog aan het geld op de spaarrekening?
Ik wil die eigen zichtrekeningen opzeggen omdat die normaal toch op 0€ staan en nu elke maand 2€ kosten. Hoe kan ik dan nog aan het geld op de spaarrekening?
Tja, wij (gescheiden) hebben een spaar- en dus ook noodgedwongen zichtrekening bij KBC voor ons kind.
De zichtrekening staat op een handvol € en wordt al jaar en dag enkel en alleen gebruikt om maandelijks het spaargeld dat we allebei storten door te sluizen naar de spaarrekening. Dus geen betalingen ed.
Die 2€/M lijkt niet veel maar net even snel berekend over een jaar : op wat we jaarlijks inleggen kost 'ons' dat een rendement van 2,9%...
De zichtrekening staat op een handvol € en wordt al jaar en dag enkel en alleen gebruikt om maandelijks het spaargeld dat we allebei storten door te sluizen naar de spaarrekening. Dus geen betalingen ed.
Die 2€/M lijkt niet veel maar net even snel berekend over een jaar : op wat we jaarlijks inleggen kost 'ons' dat een rendement van 2,9%...
Je kan toch ook rechtstreeks van bij eender welke bank een overschrijving doen naar de spaarrekening van je kind ?
Ik snap het ergens niet..
Ik snap het ergens niet..
-
- Full Member
- Contacteer:
Je kan de spaarrekening van jullie kind toch overzetten naar andere bank waar je wel gratis zichtrekening kan krijgen.VTEC schreef: ↑31 augustus 2024, 14:35 Tja, wij (gescheiden) hebben een spaar- en dus ook noodgedwongen zichtrekening bij KBC voor ons kind.
Dit hebben ze me toch al bij verschillende banken zo verteld en heb dit ook al eenmaal gedaan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Pmaes schreef: ↑31 augustus 2024, 10:38 Wij hebben bij KBC een gemeenschappelijke zichtrekening en beiden een eigen zichtrekening. Die eigen zichtrekening gebruiken we enkel om geld van de eigen spaarrekening te kunnen afhalen. Je kan immers enkel van je eigen spaarrekening naar je eigen zichtrekening overschrijven.
De spaarrekening van KBC is moeilijk aantrekkelijk te noemen. Open spaarrekening bij Santander, MeDirect, ... je gaat 3 keer winnen: veel hogere rentevoet en geen kosten en niet afhankelijk van speciale acties. Je zit daar altijd goed. Altijd duidelijk en transparant.VTEC schreef: ↑31 augustus 2024, 14:35 Tja, wij (gescheiden) hebben een spaar- en dus ook noodgedwongen zichtrekening bij KBC voor ons kind.
Eventueel verlies van getrouwheidspremie bij KBC heb je quasi direct teruggewonnen.