Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
Ja, voor geld waar al eerder belasting op betaald werd vind ik het veel.B7H4long schreef: ↑17 augustus 2024, 18:28En vindt je dat veel?piejer schreef: ↑17 augustus 2024, 17:52 Tja, volgens ons mateke betalen "de rijken" nog niet evenredig genoeg.
==================
Beleggers spijzen schatkist met recordbedrag
De opbrengst van de roerende voorheffing, een belasting op rente-inkomsten en dividenden, is in het eerste halfjaar van 2024 gestegen naar een record van 3,9 miljard euro.
het is misschien 2% van de inkomsten van de staat ; 4% als je het extrapoleert naar een volledig jaar.
Wat natuurlijk fout is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Altijd maar kappen op de oudere werknemers die al vele jaren op de teller hebben we zullen binnen 30 jaar nog eens klappen..VTEC schreef: ↑17 augustus 2024, 19:17 Waarom durft er niemand HET probleem benoemen?
Niet de gezondheidszorg, niet de werklozen, niet de kinderbijslag, maar de pensioenlasten.
Die gijzelen alle uitgaven en het wordt er niet beter op de komende jaren. Zeker met al die ambtenaren die afvloeien. Het feit dat we geen kapitalisatie maar een repartitie systeem hebben wordt de wal die het schip zal laten zinken.
.
Wij hebben samen 3 kinderen, allen tieners en goede studenten. Geen wil er later in België blijven studeren/wonen… spreken vloeiender Engels dan Nederlands bij wijze van spreken.
Het gras is niet altijd groener etc heb ik hen gezegd maar dat zet weinig zoden aan de dijk. Profitariaat versus meritocratie, als je ouders je een topstart in het leven kunnen geven zou ik het ook wel weten en mijn biezen pakken.
Ik kap op niemand hoor…
-