Startadvies ETF beleggen
TIP
Re: Startadvies ETF beleggen
Deze week Curvo app geïnstalleerd, ik was na 2 dagen aanvaard.
Ga het nu eens uitproberen naast mijn andere dingen.
Ze kozen voor mij het plan 'calm'
Waarschijnlijk mijn leeftijd en horizon want wat risico mag van mij wel.
Ga het nu eens uitproberen naast mijn andere dingen.
Ze kozen voor mij het plan 'calm'
Waarschijnlijk mijn leeftijd en horizon want wat risico mag van mij wel.
Laatst gewijzigd door savantas op 17 juli 2024, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je belegt op lange termijn, dan maakt het niet uit of je maandelijks of driemaandelijks een aankoop doet.
Van Curvo zou ik persoonlijk wegblijven. Dan kan je evengoed een duur fonds bij een bank nemen.
Van Curvo zou ik persoonlijk wegblijven. Dan kan je evengoed een duur fonds bij een bank nemen.
Spreiding is een rekbaar begrip. Elke maand, elke 3 maand, elke 6 maand, jaarlijks … is elke keer een spreiding. Belangrijk is de afweging maken tussen instapmoment en instapkosten. Elke maand 100 euro instappen is duur omwille van de kost, jaarlijks voor 1200 euro instappen verlaagt die kost.
Bij mij is het simpel, als ik geld over heb gaat het naar een spaarrekening en heb ik daar rond de 2500 staan dan stap ik in. Soms is dat na 3 maand, soms na 6 maand maar het is een gewoonte om het zo te doen. Elk zijn aanpak denk ik dan.
Bij mij is het simpel, als ik geld over heb gaat het naar een spaarrekening en heb ik daar rond de 2500 staan dan stap ik in. Soms is dat na 3 maand, soms na 6 maand maar het is een gewoonte om het zo te doen. Elk zijn aanpak denk ik dan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nogal kort door de bocht.Pieter1985 schreef: ↑17 juli 2024, 11:46 Van Curvo zou ik persoonlijk wegblijven. Dan kan je evengoed een duur fonds bij een bank nemen.
Ik zou dan wel eerder het Belgische Easyvest (https://www.easyvest.be/) overwegen ipv Curvo.
-
- Full Member
- Contacteer:
Jaarlijks 1% van uw volledige portefeuille afromen? Aanvankelijk is dat goedkoper dan de transactiekost bij de gemiddelde broker, maar op lange termijn gaat dat over vééél geld.EarthNvstr1 schreef: ↑21 juli 2024, 15:47Nogal kort door de bocht.Pieter1985 schreef: ↑17 juli 2024, 11:46 Van Curvo zou ik persoonlijk wegblijven. Dan kan je evengoed een duur fonds bij een bank nemen.
Ik zou dan wel eerder het Belgische Easyvest (https://www.easyvest.be/) overwegen ipv Curvo.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, als "zo goedkoop mogelijk" het enige criterium is, dan is dit wellicht niet de beste oplossing.Pieter1985 schreef: ↑22 juli 2024, 08:24Jaarlijks 1% van uw volledige portefeuille afromen? Aanvankelijk is dat goedkoper dan de transactiekost bij de gemiddelde broker, maar op lange termijn gaat dat over vééél geld.EarthNvstr1 schreef: ↑21 juli 2024, 15:47
Nogal kort door de bocht.
En trouwens:
De beheerprovisies van Easyvest liggen tussen 0,5% en 1,00% per jaar berekend op het activa onder beheer bij een beleggingsportefeuille.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Enigste nadeel van easyvest tegenover curvo is dat je moet starten met 5000 euro.EarthNvstr1 schreef: ↑22 juli 2024, 09:57
Ja, als "zo goedkoop mogelijk" het enige criterium is, dan is dit wellicht niet de beste oplossing.
Dus hierin beleggen zal geen problemen vormen in de toekomst?
Ondanks dat het unhedged is?
Grts
Hedging pakt de muntvolatilitiet aan. De kost is ongeveer gelijk aan het verschil in de intrestvoeten.
Aandelen zelf zijn vele malen volatieler dan munten: bijna elk jaar -10%, soms -20,-30%, als belegger zal je een of meerdere malen -50% meemaken.
`geen problemen` is dus waarschijnlijk het verkeerde woord.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Maar als je hier iedere maand €200 in steekt voor een
15 tal jaar denk ik niet dat het een verschil zal maken denk ik?
15 tal jaar denk ik niet dat het een verschil zal maken denk ik?
Wat is `het`
Wat is `verschil`
Wat is `verschil`
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Met etf's die niet unhedged zijn?
Dollar aandelen hedgen naar euro over een termijn van 15 jaar is inderdaad zinloos, dus ja in die S&P500 beleg je best unhedged. Hedgen kun je bv doen wanneer je in een munt belegt waarvan je verwacht (of de kans reëel is) dat ze op korte termijn devalueert tov de euro.
Ok bedankt, dan zal ik voor de spdr kiezen Grts
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: