Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
De Wever hamert er al jaren op dat er onder zijn bewind een begroting in evenwicht zal zijn. Als je dan weet dat de begroting de laatste jaren compleet ontspoort is, dan had je als N-VA -stemmer wel kunnen weten dat er geen belastingsverlagingen zaten aan te komen.
Bovendien staat het wel degelijk in zijn nota dat werken méér moet lonen. Daarnaast is er een algemene consensus binnen alle partijen die momenteel aan tafel zitten dat er een soort vermogensbelasting moet komen. Ik vind het al een opluchting dat in de huidige nota de kleine belegger nog redelijk wordt vrijgesteld.
Maar uiteindelijk is er niks beslist en ziet het er niet naar uit dat dat in de nabije toekomst gaat veranderen. Wat het finaal ook gaat zijn, we gaan niks anders kunnen dan er ons bij neerleggen en ons aanpassen aan een nieuwe realiteit.
website van NVAPieter1985 schreef: ↑20 augustus 2024, 14:46 [...dan had je als N-VA -stemmer wel kunnen weten dat er geen belastingsverlagingen zaten aan te komen.
https://n-va.be/standpunten/belastingen
Belastingen
De grens is bereikt
Voor de N-VA is de grens bereikt. De inkomsten van de overheid zijn de voorbije jaren gestegen tot ongekende hoogtes. Die torenhoge belastingen vallen vooral ten laste van wie werkt, spaart en onderneemt. Dat moet stoppen. Te veel belastingen vernietigen jobs en ontmoedigen ondernemers om risico’s te nemen. Daarom moeten zowel de personenbelasting, de sociale bijdragen als de vennootschapsbelasting naar omlaag.
Alweer vergeten ....
Vroegdementie bij De Wever?
Vreselijke ziekte. Verschrikkelijk voor de persoon zelf en zijn naasten.
Maar dan moet zijn omgeving er hem op wijzen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mooi.Pieter1985 schreef: ↑20 augustus 2024, 14:46 De Wever hamert er al jaren op dat er onder zijn bewind een begroting in evenwicht zal zijn. Als je dan weet dat de begroting de laatste jaren compleet ontspoort is, dan had je als N-VA -stemmer wel kunnen weten dat er geen belastingsverlagingen zaten aan te komen.
Bovendien staat het wel degelijk in zijn nota dat werken méér moet lonen. Daarnaast is er een algemene consensus binnen alle partijen die momenteel aan tafel zitten dat er een soort vermogensbelasting moet komen. Ik vind het al een opluchting dat in de huidige nota de kleine belegger nog redelijk wordt vrijgesteld.
Maar uiteindelijk is er niks beslist en ziet het er niet naar uit dat dat in de nabije toekomst gaat veranderen. Wat het finaal ook gaat zijn, we gaan niks anders kunnen dan er ons bij neerleggen en ons aanpassen aan een nieuwe realiteit.
En ik vul het einde graag aan met:
... die wellicht niet drastisch anders zal zijn dan de huidige realiteit maar hopelijk wel de juiste richting uitgaat.
-
- Newbie
- Contacteer:
Alle belastingen, niet enkel de belasting op arbeid, maar ook die op vermogens (zowel roerende als onroerende vermogens) zouden moeten gebaseerd worden op de tarieven van de Personenbelasting. Gewoon alles samentellen (inkomen uit arbeid, roerende inkomsten, onroerend inkomsten, ook uit huur, enz ...) en belasten aan tarieven van 0 tot 50% (+ gemeentebelasting).Mpeeters schreef: ↑20 augustus 2024, 14:56website van NVAPieter1985 schreef: ↑20 augustus 2024, 14:46 [...dan had je als N-VA -stemmer wel kunnen weten dat er geen belastingsverlagingen zaten aan te komen.
https://n-va.be/standpunten/belastingen
Belastingen
De grens is bereikt
Voor de N-VA is de grens bereikt. De inkomsten van de overheid zijn de voorbije jaren gestegen tot ongekende hoogtes. Die torenhoge belastingen vallen vooral ten laste van wie werkt, spaart en onderneemt. Dat moet stoppen. Te veel belastingen vernietigen jobs en ontmoedigen ondernemers om risico’s te nemen. Daarom moeten zowel de personenbelasting, de sociale bijdragen als de vennootschapsbelasting naar omlaag.
Alweer vergeten ....
Vroegdementie bij De Wever?
Vreselijke ziekte. Verschrikkelijk voor de persoon zelf en zijn naasten.
Maar dan moet zijn omgeving er hem op wijzen.
Dat zou niet alleen een flinke fiscale vereenvoudiging zijn maar ook een sociale maatregel doordat alle inkomsten op dezelfde manier worden belast en omdat rijken door de progressieve belastingschalen veel meer betalen dan wie het met wat minder moet stellen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En dan zeker klagen dat "rijken" totaal niet meer werken en toch in luxe baden.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑20 augustus 2024, 15:37 Dat zou niet alleen een flinke fiscale vereenvoudiging zijn maar ook een sociale maatregel doordat alle inkomsten op dezelfde manier worden belast en omdat rijken door de progressieve belastingschalen veel meer betalen dan wie het met wat minder moet stellen.
Moesten we nu het gevoel hebben dat die belastingen goed beheerd en besteed worden, dan zouden we er ons wsl ook iets minder druk in maken... Maar meestal verdwijnen ze gewoon mee in de Belgische vergeetput.
De belastingen stijgen al jaren, net als de schuld...
De belastingen stijgen al jaren, net als de schuld...
Dus de belastingen die nog omhoog konden zijn o.a. de belastingen op het kapitaal (investeringen) en de belasting op de toegevoegde waarde (BTW).Mpeeters schreef: ↑20 augustus 2024, 14:56 Voor de N-VA is de grens bereikt. De inkomsten van de overheid zijn de voorbije jaren gestegen tot ongekende hoogtes. Die torenhoge belastingen vallen vooral ten laste van wie werkt, spaart en onderneemt. Dat moet stoppen. Te veel belastingen vernietigen jobs en ontmoedigen ondernemers om risico’s te nemen. Daarom moeten zowel de personenbelasting, de sociale bijdragen als de vennootschapsbelasting naar omlaag.
edit:voor muggenzifters
Laatst gewijzigd door B7H4long op 20 augustus 2024, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
en de kleine belegger wordt voor een schamele 6000€ ontzien. Het einde van lange termijn beleggen.
Zolang die maar klein blijft.
Mensen klein houden.
Zolang die maar klein blijft.
Mensen klein houden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom zouden ze dat doen? De fiscale hervorming van Van Peteghem is toch niet goedgekeurd. De PS had toch zijn njet uitgesproken over de fiscale hervorming (net zoals over alle andere hervormingen).
En wie weet heeft de volgende federale regering en/of de volgende minister van Financiën (misschien is dat niet meer Van Petegem) daar totaal andere ideeën over.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn dat de enige belastingen in België?B7H4long schreef: ↑20 augustus 2024, 16:41Dus de enige belastingen die dus omhoog konden zijn de belastingen op het kapitaal (investeringen) en de belasting op de toegevoegde waarde (BTW).Mpeeters schreef: ↑20 augustus 2024, 14:56 Voor de N-VA is de grens bereikt. De inkomsten van de overheid zijn de voorbije jaren gestegen tot ongekende hoogtes. Die torenhoge belastingen vallen vooral ten laste van wie werkt, spaart en onderneemt. Dat moet stoppen. Te veel belastingen vernietigen jobs en ontmoedigen ondernemers om risico’s te nemen. Daarom moeten zowel de personenbelasting, de sociale bijdragen als de vennootschapsbelasting naar omlaag.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik zou liever eens praten over besparingen… ook op het overheidsapparaat…
Is er reeds een tread voor dit?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.