Rekeningen betalen met Kredietkaart
Rekeningen betalen met Kredietkaart
Hallo,
Ik gebruik dagelijks mijn kredietkaart voor aankopen online en in shops.
Maar kan ik ook mijn bank de opdracht geven om mijn rekeningen (electriciteit, telecom, ...) te betalen via deze kaart.
De reden is vooral omdat er awards punten verbonden zijn aan mijn kredietkaart.
Welke mogelijkheden zijn er om dit te doen ?
Maar kan ik ook mijn bank de opdracht geven om mijn rekeningen (electriciteit, telecom, ...) te betalen via deze kaart.
Re: Rekeningen betalen met Kredietkaart
Ja, is mogelijk. Formulier invullen op hun website (telecom en anderen) of direct klantendienst bellen. In het verleden heb ik Orange en Proximus via kredietkaart automatisch laten betalen. Is niet de taak van uw bank.Stevin schreef: ↑6 augustus 2024, 04:38 Hallo,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voila .. Domicilieringen op eender welke manier worden al enkele jaren niet meer door je bank opgestart maar door de handelaar.
Als zij die terugkerende betaling via kredietkaart ondersteunen, is alles ok.
Je betaalt vanaf dan niet meer met een zichtrekening (zoals bij een normale domiciliering) maar met een kaart. Nadeel is : elke keer als je kaart vervangen wordt, je de gegevens zal moeten aanpassen.
Want als zelfs maar de geldigheidsdatum wijzigt (vaak ook de CVC) , loopt het al vaak in de soep.
Je betaalt vanaf dan niet meer met een zichtrekening (zoals bij een normale domiciliering) maar met een kaart. Nadeel is : elke keer als je kaart vervangen wordt, je de gegevens zal moeten aanpassen.
Want als zelfs maar de geldigheidsdatum wijzigt (vaak ook de CVC) , loopt het al vaak in de soep.
-
- Newbie
- Contacteer:
Plus dat men dergelijke betalingen niet kan blokkeren tenzij men de ganse kredietkaart laat blokkeren wat tot gevolg heeft dat de desbetreffende kredietkaart daardoor onbruikbaar wordt, met een domiciliëring op een zichtrekening kan men dan wel probleemloos blokkeren zonder daarom de zichtrekening geblokkeerd wordt.haelewyn schreef: ↑6 augustus 2024, 10:49 Voila .. Domicilieringen op eender welke manier worden al enkele jaren niet meer door je bank opgestart maar door de handelaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je bedoelt wellicht "heb ik Orange en Proximus via kredietkaart automatisch laten ontvangen" ...
Geen haar op mijn kop dat er nog maar aan denkt om zoiets te doen.
Vroeger kon je alleszins één domicliering apart blokkeren per kredietkaart.apestaart12 schreef: ↑8 augustus 2024, 19:30
Plus dat men dergelijke betalingen niet kan blokkeren tenzij men de ganse kredietkaart laat blokkeren wat tot gevolg heeft dat de desbetreffende kredietkaart daardoor onbruikbaar wordt, met een domiciliëring op een zichtrekening kan men dan wel probleemloos blokkeren zonder daarom de zichtrekening geblokkeerd wordt.
Afhankelijk van de bank / uitgever zou dat normaal gezien nog moeten kunnen.
Vergeet het voordeel niet van de domicliering via bankrekening : dat je tot enkele maanden na betaling nog altijd die betaling kan terugdraaien.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een niet-onbelangrijk "detail" inderdaad. https://febelfin.be/nl/themas/digitaal- ... ilieringen
De rekeningen van Orange en Proximus werden betaald met de kredietkaard via domiciliering.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 19:35Je bedoelt wellicht "heb ik Orange en Proximus via kredietkaart automatisch laten ontvangen" ...
Geen haar op mijn kop dat er nog maar aan denkt om zoiets te doen.
Maar ik ben ermee gestopt door allerlei nadelen, hier al genoemd door anderen.
Afbetaling lening met Kredietkaart
Hallo,
Is het mogelijk om bij één of andere bank mijn leningen maandelijks af te betalen met een kredietkaart ?
Eventueel manueel (zonder domiciliëring) door elke factuur afzonderlijk te betalen ?
Is het mogelijk om bij één of andere bank mijn leningen maandelijks af te betalen met een kredietkaart ?
Eventueel manueel (zonder domiciliëring) door elke factuur afzonderlijk te betalen ?
Re: Afbetaling lening met Kredietkaart
Elders werd door TS de vraag gesteld of je rekeningen (electriciteit, telecom, ...) kunt betalen met een kredietkaart en dat werd bevestigd.
Maar of een lening kan afbetaald worden met een kredietkaart?
Dat lijkt mij toch nogal vergezocht!
In feite is een kredietkaart of creditcard een lening op korte termijn. Bijgevolg is het niet logisch om een 'lening' te willen afbetalen met een andere 'lening'.
Maar of een lening kan afbetaald worden met een kredietkaart?
Dat lijkt mij toch nogal vergezocht!
In feite is een kredietkaart of creditcard een lening op korte termijn. Bijgevolg is het niet logisch om een 'lening' te willen afbetalen met een andere 'lening'.
https://nl.wikipedia.org/wiki/CreditcardLening
Bij het gebruik van een creditcard wordt vanuit wettelijk oogpunt een (persoonlijke) lening aangegaan.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Je kan je kredietkaart zelf afbetalen met een andere kredietkaart; echte aanrader !
Gewoon in 1 keer alles volledig afbetalen is het beste. Wie leent er nu voor zulke kleine bedragen ?
De rente op een kredietkaart is vele malen hoger dan de rente op een persoonlijke lening...
Je afbetaling via kredietkaart doen gaat je dus hopen geld kosten aan kredietrente..
Je afbetaling via kredietkaart doen gaat je dus hopen geld kosten aan kredietrente..
Als de persoon of het bedrijf geen betaling met kredietkaart aanvaardt, dan is het niet mogelijk.
Als de bakker of colruyt geen visa aanvaardt .. dan gaat betalen met Visa niet.
Ik heb dat nog geen enkele kredietgever weten doen... maar aan de andere kant : ik neem nooit kredieten dus daarvan weet ik niet zo veel.
De eerste stap die moet overwonnen worden is >> aanvaardt de kredietgever betaling via kredietkaart.
Waarschijnlijk neen.. dan is het onmogelijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Neem eventueel hier eens een kijkje: https://www.eerstehulpbijschulden.be/sc ... dgetbeheer