Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
We verschillen hierover duidelijk van mening. Geen probleem, iedereen heeft recht op zijn mening en niemand heeft de waarheid in pacht. Maar Trump is voor mij een despoot en geen democraat.voorheenCP1234 schreef: ↑20 augustus 2024, 18:241- er waren vele onregelmatigheden, net als bij onze verkiezingen onlangs waar jongeren op alle lijsten konden stemmen en waar er niets mee is gedaan, hoewel dit de resultaten ( zie de 9 stemmen te kort bij OpenVLD in Brussel ) duidelijk kon beïnvloeden; dat er net als hier niets mee is gedaan zegt niet dat ze er niet warenVincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 14:36
Vele onregelmatigheden? Over welke bewezen onregelmatigheden heb je het dan?
En wat zijn rol betreft in de mislukte coup: eerst opruiende taal verkondigen en dan zeggen dat je er niks mee te maken hebt.
Dat over die ordediensten moet vast en zeker een misplaatste grap zijn: er zijn 5 doden en honderden gewonden gevallen. De ordediensten werden vertrappeld door een overmacht van ultrarechtse Republikeinse militanten.
Een voorbeeld uit de Belgische verkiezingen telt niet mee om je punt over de Amerikaans verkiezingen te bewijzen. Er zijn verschillende rechtszaken geweest in verschillende staten. Conclusie was telkens dat er geen onwettige zaken (Trump beweerde dat het stemmen per post onwettig was) of grote fouten of onregelmatigheden waren begaan.
2- het is niet omdat je je ongenoegen uit dat je oproept tot een coup
Ongenoegen uiten is uiteraard niet hetzelfde al oproepen tot een coup. Ik meen me beelden te kunnen herinneren waarbij Trump letterlijk zei “you’ll never take back our country with weakness”. Dat was vlak voor de bestorming van het Capitool.
3- het is niet omdat er langs beide kanten dode en gewonden zijn gevallen dat de ordediensten de betogers niet gewoon hebben binnen gelaten, doe anders eens moeite en zoek beelden op waar je goed bewapende ordediensten gewoon opzij zien gaan en de demonstranten laten binnen lopen
De ordediensten moesten daar zijn, dat is hun werk. De meute extremisten moest daar niet zijn. Dat is het verschil …
Dat sommige ordehandhavers gemakkelijk de demonstranten binnen lieten is geen excuus. Wat moesten ze doen? Schieten op hun eigen bevolking? En in sommige gevallen stonden ze gewoon tegenover een verpletterende massa.
verder stopt deze discussie hier voor mij, ben je het er niet mee eens, dat mag best maar over dit thema heeft verdere discussie dan geen zin en er is hier al genoeg zever dus laten wij ons als volwassenen gedragen want ik kan me in 99% van je postings zeer goed vinden
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
voorheenCP1234 schreef: ↑20 augustus 2024, 18:241- er waren vele onregelmatigheden, net als bij onze verkiezingen onlangs waar jongeren op alle lijsten konden stemmen en waar er niets mee is gedaan, hoewel dit de resultaten ( zie de 9 stemmen te kort bij OpenVLD in Brussel ) duidelijk kon beïnvloeden; dat er net als hier niets mee is gedaan zegt niet dat ze er niet waren
Het protest is hier en daar zeker uit de hand gelopen maar het is grotesk om dit als een coup te betitelen.voorheenCP1234 schreef: ↑20 augustus 2024, 18:242- het is niet omdat je je ongenoegen uit dat je oproept tot een coup
De meeste betogers waren zeer vrijheidslievend en verdedigers van het tweede amendement. Als die echt een coup zouden willen plannen zou er wel wat wapengekletter weerklonken hebben.
De meeste mensen hier zijn al lang de MSM-fuik binnengezwommen en zullen die beelden niet te zien gekregen hebben. Maar dit gezegd zijnde: op andere beelden ging het er wel wat gewelddadiger aan toe.voorheenCP1234 schreef: ↑20 augustus 2024, 18:243- het is niet omdat er langs beide kanten dode en gewonden zijn gevallen dat de ordediensten de betogers niet gewoon hebben binnen gelaten, doe anders eens moeite en zoek beelden op waar je goed bewapende ordediensten gewoon opzij zien gaan en de demonstranten laten binnen lopen
Ik weet niet goed wat je bedoelt met aan beide kanten doden, maar alle 5 de doden waren Trumpsupporters.
De bekendste dode blijft natuurlijk Ashli Babbitt, een ongewapende vrouw die doodgeschoten is geworden door een panikerende bewaker. Die bewaker is vrijgesproken geworden, maar andere bewakers hebben het veel beter aangepakt.
Kevin Greeson en Benjamin Philips zijn gestorven door een natuurlijke oorzaak, net zoals Brian Sicknick.
De dood van Rosanne Boyland is na heel wat discussie geklasseerd als een overdosis.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je vergeet de overleden agent, Brian D. Sicknick. Hij is 1 van de 5 doden bij de bestorming van het Capitool. Hij raakte gewond tijdens een confrontatie met betogers. Eens terug bij het politiekantoor zakte hij in elkaar en overleed later in het ziekenhuis. Sicknick maakte sinds 2008 deel uit van het politiekorps van het Capitool.CarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2024, 20:17 Ik weet niet goed wat je bedoelt met aan beide kanten doden, maar alle 5 de doden waren Trumpsupporters.
De bekendste dode blijft natuurlijk Ashli Babbitt, een ongewapende vrouw die doodgeschoten is geworden door een panikerende bewaker. Die bewaker is vrijgesproken geworden, maar andere bewakers hebben het veel beter aangepakt.
Kevin Greeson en Benjamin Philips zijn gestorven door een natuurlijke oorzaak, net zoals Brian Sicknick.
De dood van Rosanne Boyland is na heel wat discussie geklasseerd als een overdosis.
Bij de gewonden waren meer dan 138 politieagenten (73 Capitol Police agenten, 65 agenten van het Metropolitan Police Department), waarvan minstens 15 gehospitaliseerd werden.
Hieronder een sfeerbeeld van de vreedzame protesten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, je lezen is vandaag niet op zijn sterkst. Da's al het tweede bericht dat je verkeerd leestVincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 21:04Je vergeet de overleden agent, Brian D. Sicknick.CarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2024, 20:17 Ik weet niet goed wat je bedoelt met aan beide kanten doden, maar alle 5 de doden waren Trumpsupporters.
Kevin Greeson en Benjamin Philips zijn gestorven door een natuurlijke oorzaak, net zoals Brian Sicknick..
(Ik heb het in 't vet gezet en onderlijnd)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zou niet weten wat hieraan verkeerd is …VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 08:11Een stemmenkanon dat probeert om het aantal stemgerechtigden zoveel mogelijk te beperken, vandaar de complexe manier in de USA om te mogen stemmen. Een poging om de armere (en gekleurde) kiezers - niet echt het kiespubliek van de Republikeinen - uit te sluiten. Niet echt een democratische manier van handelen …couchsurfer schreef: ↑14 augustus 2024, 20:56 Gene zever: Donald Duck is in de VS een stemmenkanon. Een aantal mensen schrijven dit op hun stembrief om aan te tonen wat voor farce de verkiezing er in hun ogen zijn.
En als ook dat niet lukt, dan kan Trump nog altijd een nieuwe coup op het Capitool organiseren …
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Herlees nog eens over wie couchsurfer het heeft
Ik zie deze niet doen wat jij hem allemaal toedicht
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hier heb ik de naam niet gezien in je post (je was wel vergeten te vermelden dat het om een agent ging). Sorry daarvoor …CarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2024, 21:16Euh, je lezen is vandaag niet op zijn sterkst. Da's al het tweede bericht dat je verkeerd leest
(Ik heb het in 't vet gezet en onderlijnd)
Anderzijds heb je hopelijk ook jouw inconsequentie gezien:
Agent Sicknick is een van de officieel 5 dodelijke slachtoffers van de coup. Er vielen dus wel degelijk slachtoffers aan beide zijden, ook aan de zijde van de politie. Agent Sicknick stierf als een rechtstreeks gevolg van de 2 beroertes die hij kreeg na het gedrum en een aanval met pepperspray. Een van zijn aanvallers - de peppersprayer - werd nadien tot 80 maanden cel veroordeeld …CarpeNoctem schreef:Ik weet niet goed wat je bedoelt met aan beide kanten doden, maar alle 5 de doden waren Trumpsupporters.
En daarnaast heb je de meer dan 138 politieagenten (73 Capitol Police agenten, 65 agenten van het Metropolitan Police Department) die gewond geraakten, waarvan minstens 15 gehospitaliseerd werden.
Insinueren dat alle slachtoffers bij de “vreedzame” meute waren gevallen en dat enkel de Capitol Police zich moorddadig gewelddadig heeft gedragen klopt niet. Die mensen deden hun job, de agressors moet je vooral bij de “bestormers” zoeken.
Democratie oefen je uit in het stemlokaal door te gaan stemmen, niet door het parlement te bestormen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Is dat niet de bijnaam van Donald TrumpCarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2024, 21:39Herlees nog eens over wie couchsurfer het heeft
Ik zie deze niet doen wat jij hem allemaal toedicht
Ik zie anders wel een aantal gelijkenissen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, nul inconsequenties. Brian Sicknick was een Trumpsupporter.VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 22:00Anderzijds heb je hopelijk ook jouw inconsequentie gezien:CarpeNoctem schreef:Ik weet niet goed wat je bedoelt met aan beide kanten doden, maar alle 5 de doden waren Trumpsupporters.
Brian Sicknick
Sicknick was an outspoken supporter of Donald Trump during the 2016 presidential election
Dan ben jij slimmer dan de Chief Medical Examiner of the District of Columbia:VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 22:00Agent Sicknick stierf als een rechtstreeks gevolg van de 2 beroertes die hij kreeg na het gedrum en een aanval met pepperspray.
Medical examiner reportOn April 19, 2021, the Office of the Chief Medical Examiner of the District of Columbia issued a press release about the death of Sicknick. It said that the manner of death was natural and the cause of death was "acute brainstem and cerebellar infarcts due to acute basilar artery thrombosis" (two strokes at the base of the brain stem caused by an artery clot).[35][33] The term "natural" was used to indicate a death caused by a disease alone; and if an injury contributed to the manner of death, it would not be considered natural.[35] It took more than 100 days to release these results from the January autopsy.[29] The full autopsy report was not released to the public.[35]
The chief medical examiner, Dr. Francisco J. Diaz, told The Washington Post that there was no evidence that Sicknick was injured or had an allergic reaction to chemical irritants. Due to privacy laws, he declined to say whether Sicknick had a preexisting medical condition.
En hier wat meer over al het fake news dat de MSM hierrond verspreidden:
Misinformation about cause of death
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je stopt te vroeg met quoten. Agent Sicknick was in 2016 misschien een Trumpaanhanger maar later was zijn politieke voorkeur eerder onduidelijk:CarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2024, 22:09Euh, nul inconsequenties. Brian Sicknick was een Trumpsupporter.VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 22:00Anderzijds heb je hopelijk ook jouw inconsequentie gezien:
Brian SicknickSicknick was an outspoken supporter of Donald Trump during the 2016 presidential election
Sicknick was an outspoken supporter of Donald Trump during the 2016 presidential election,[24][2] but those who had met him "said his political views did not align neatly with one political party": he opposed Trump's impeachment, supported gun control, opposed animal cruelty and was concerned about the national debt.[2] He was remembered by Caroline Behringer, a staffer for House Speaker Nancy Pelosi, for comforting her as she returned to work at the Capitol following Trump's 2016 victory
Op zich doet het er ook niet toe: hij was ten tijde van de bestorming een Capitol Police agent in actieve dienst.
Rekening houdende met het feit dat zowat 50% van de Amerikaanse bevolking Republikeins is, zal vermoedelijk ook zowat 50% van de politieagenten Republikeins zijn.
En naast die 1 dode agent zijn er ook de vele gewonden die je gemakkelijkheidshalve vergeet …
Slachtoffers vielen er aan beide kanten: alleen probeerden sommigen de democratie te beschermen en wilden anderen die omver werpen.
Je mag gerust een andere mening hebben over wat er toen is gebeurd maar ik blijf bij mijn mening:CarpeNoctem schreef: Dan ben jij slimmer dan de Chief Medical Examiner of the District of Columbia:Medical examiner reportOn April 19, 2021, the Office of the Chief Medical Examiner of the District of Columbia issued a press release about the death of Sicknick. It said that the manner of death was natural and the cause of death was "acute brainstem and cerebellar infarcts due to acute basilar artery thrombosis" (two strokes at the base of the brain stem caused by an artery clot).[35][33] The term "natural" was used to indicate a death caused by a disease alone; and if an injury contributed to the manner of death, it would not be considered natural.[35] It took more than 100 days to release these results from the January autopsy.[29] The full autopsy report was not released to the public.[35]
The chief medical examiner, Dr. Francisco J. Diaz, told The Washington Post that there was no evidence that Sicknick was injured or had an allergic reaction to chemical irritants. Due to privacy laws, he declined to say whether Sicknick had a preexisting medical condition.
Pepperspray is not an injury De peppersprayer werd veroordeeld, niet iemand die geduwd heeft of slagen heeft gegeven.
Een tijdje circuleerden valse geruchten dat de agent was geslagen met een brandblusser, wat niet correct bleek te zijn.
Ik baseer me op de rechter zijn vonnis die met het verslag van de lijkschouwer rekening heeft gehouden maar de peppersprayer tot 80 maanden cel veroordeelde.
O ja, de lijkschouwer schreef trouwens ook:
“Diaz noted that Sicknick had engaged the rioters and said "all that transpired played a role in his condition”.
Niet alle slachtoffers zijn bij de “vreedzame” meute gevallen. De perceptie dat enkel de Capitol Police zich moorddadig gewelddadig heeft gedragen klopt niet. Die mensen deden hun job, de agressors moet je vooral bij de “bestormers” zoeken.
Democratie oefen je uit in het stemlokaal door te gaan stemmen, niet door het parlement te bestormen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Zoals ik al eerder schreef, er vielen slachtoffers aan beide kanten.
Echter, als je als burger het gevoel hebt dat er een coup is gepleegd, blijf je niet rustig 4/5 jaar wachten om dan terug te gaan stemmen ... Door zo een houding aan te nemen beland je in regimes als Noord-Korea, Rusland, Iran, Venezuela en België ...
Echter, als je als burger het gevoel hebt dat er een coup is gepleegd, blijf je niet rustig 4/5 jaar wachten om dan terug te gaan stemmen ... Door zo een houding aan te nemen beland je in regimes als Noord-Korea, Rusland, Iran, Venezuela en België ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet wat jij daar onduidelijk aan vindt?VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 23:07Je stopt te vroeg met quoten. Agent Sicknick was in 2016 misschien een Trumpaanhanger maar later was zijn politieke voorkeur eerder onduidelijk:CarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2024, 22:09 Euh, nul inconsequenties. Brian Sicknick was een Trumpsupporter.
Brian Sicknick
Sicknick was an outspoken supporter of Donald Trump during the 2016 presidential election,[24][2] but those who had met him "said his political views did not align neatly with one political party": he opposed Trump's impeachment, supported gun control, opposed animal cruelty and was concerned about the national debt.[2] He was remembered by Caroline Behringer, a staffer for House Speaker Nancy Pelosi, for comforting her as she returned to work at the Capitol following Trump's 2016 victory
Ik denk dat je niet vaak met Amerikanen discussieert? Het overgrote deel van het politieapparaat steunt Trump.VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 23:07Rekening houdende met het feit dat zowat 50% van de Amerikaanse bevolking Republikeins is, zal vermoedelijk ook zowat 50% van de politieagenten Republikeins zijn.
En niet alleen in het stemhokje. Zelfs sommige politievakbonden endorsen Trump, wat gedurfd is. Als Trump verliest kunnen er wel eens gevolgen zijn ...
Beter in alle stilte in het stemhokje je zin doen
En terecht. Agenten dienen niet om gepeppersprayed te worden.
Maar de Chief Medical Examiner of the District of Columbia was zeer duidelijk in zijn eindconclusie:
Al de rest die je daarrond fantaseert doet niet ter zake. Of je zou hier jouw eigen competenties moeten bekendmaken alsook jouw autopsieverslag.On April 19, 2021, the Office of the Chief Medical Examiner of the District of Columbia issued a press release about the death of Sicknick. It said that the manner of death was natural and the cause of death was "acute brainstem and cerebellar infarcts due to acute basilar artery thrombosis" (two strokes at the base of the brain stem caused by an artery clot).[35][33] The term "natural" was used to indicate a death caused by a disease alone; and if an injury contributed to the manner of death, it would not be considered natural.[35] It took more than 100 days to release these results from the January autopsy.[29] The full autopsy report was not released to the public.[35]
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Complottheorieën over de bestorming van het Capitool, over het vervalsen van verkiezingsuitslagen, … aangevuld met opruiende taal. Je bent een echte TrumpiaanCarpeNoctem schreef: ↑21 augustus 2024, 06:46Ik denk dat je niet vaak met Amerikanen discussieert? Het overgrote deel van het politieapparaat steunt Trump.VincentVega schreef: ↑20 augustus 2024, 23:07Rekening houdende met het feit dat zowat 50% van de Amerikaanse bevolking Republikeins is, zal vermoedelijk ook zowat 50% van de politieagenten Republikeins zijn.
En niet alleen in het stemhokje. Zelfs sommige politievakbonden endorsen Trump, wat gedurfd is. Als Trump verliest kunnen er wel eens gevolgen zijn ...
Beter in alle stilte in het stemhokje je zin doen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ironisch genoeg was er geen coup, alleen een ontevreden gevoel over een slechte verkiezingsuitslag. In een democratie aanvaard je een tegenvallende verkiezingsuitslag. De extreem-rechtse militanten die het Capitool hebben bestormd waren de enige coupplegers.voorheenCP1234 schreef: ↑21 augustus 2024, 00:50 Zoals ik al eerder schreef, er vielen slachtoffers aan beide kanten.
Hieronder een beeld van enkele ontevreden burgers …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Lies wide shut
Voor de filmliefhebbers, een AI-filmpje met nogal wat protagonisten.
Sound on!
Wat Stanley Kubrick ervan zou gevonden hebben?
Voor de filmliefhebbers, een AI-filmpje met nogal wat protagonisten.
Sound on!
Wat Stanley Kubrick ervan zou gevonden hebben?