Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Haelewyn is niet de enige. Ik denk er ook zo over.
En ik toch ook….
Alleen vind ik bouchez een brok erger
Alleen vind ik bouchez een brok erger
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Had je iets anders verwacht van de MSM?KV schreef: ↑21 augustus 2024, 08:43ook hier zien ze het blijkbaar ook zo ....
https://www.hln.be/regeringsvorming/fed ... ~af3733af/
De meest rationele mensen zijn integendeel blij met Bouchez. Hij blijkt zowat de enige te zijn die toch wat weerwerk tegen de zoveeelste belastingstsunami biedt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met iedereen valt te onderhandelen. De vraag is alleen hoe ver men van elkaar staat en of men naar elkaar toe kan komen.haelewyn schreef: ↑21 augustus 2024, 10:12 Iedereen hier zal zeggen : "valt er wel te onderhandelen met Bouchez".
Ik zou eerder zeggen: valt er wel te onderhandelen met BDW ?
Je kan veel beweren van BDW maar toch niet dat hij goed is in compromissen sluiten.
II denk dat een compromis voor hem betekent : ik leg mijn plannen op tafel en nu moet nog iedereen akkoord gaan.
In dit geval lijkt het mij gewoon dat er vooral tussen Vooruit en MR nog wat toenadering nodig is. En dat lijkt me ook niet abnormaal.
klopt, hij biedt weerwerk om de eindelijke eerlijke herziening op buitensporige taxaties op arbeid te verlichtenCarpeNoctem schreef: ↑21 augustus 2024, 12:02De meest rationele mensen zijn integendeel blij met Bouchez. Hij blijkt zowat de enige te zijn die toch wat weerwerk tegen de zoveeelste belastingstsunami biedt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Waarom zouden inkomsten uit huur of inkomsten uit beleggingen fiscaal gezien “voordeliger” moeten behandeld worden dan inkomsten uit arbeid? Die ongelijke behandeling is asociaal en in het voordeel van rijken en het nadeel van armen. Arme mensen hebben geen meerdere eigendommen, huurinkomsten of een rijkgevulde beleggingsportefeuille.
Pas als andere inkomsten op dezelfde manier zouden behandeld worden als inkomsten uit arbeid (door ze te groeperen en te onderwerpen aan de personenbelasting) zouden de tarieven van de personenbelasting mogelijk kunnen dalen. Misschien zou dan 33% het hoogste tarief in de PB kunnen worden?
Pas als andere inkomsten op dezelfde manier zouden behandeld worden als inkomsten uit arbeid (door ze te groeperen en te onderwerpen aan de personenbelasting) zouden de tarieven van de personenbelasting mogelijk kunnen dalen. Misschien zou dan 33% het hoogste tarief in de PB kunnen worden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Droom maar rustig verder ....Huisjetuintjefietsje schreef: ↑21 augustus 2024, 13:50 ...
Misschien zou dan 33% het hoogste tarief in de PB kunnen worden?
Probeer het punt te begrijpen dat initieel door mij en nu door huisjetuintjefiets gemaakt wordt :EarthNvstr1 schreef: ↑21 augustus 2024, 14:00Droom maar rustig verder ....Huisjetuintjefietsje schreef: ↑21 augustus 2024, 13:50 ...
Misschien zou dan 33% het hoogste tarief in de PB kunnen worden?
En tot hier toe heb ik steevast de indruk dat Bouchez elke stap die geprobeerd gezet te worden in die richting opblaastHuisjetuintjefietsje schreef: ↑21 augustus 2024, 13:50 Waarom zouden inkomsten uit huur of inkomsten uit beleggingen fiscaal gezien “voordeliger” moeten behandeld worden dan inkomsten uit arbeid? Die ongelijke behandeling is asociaal en in het voordeel van rijken en het nadeel van armen. Arme mensen hebben geen meerdere eigendommen, huurinkomsten of een rijkgevulde beleggingsportefeuille.
Ik begrijp dus niet waarom sommigen “ons mateke” telkens marginaliseren als blokkerende factor maar geen slecht woord kunnen horen over Bouchez
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vermoed dat De Wever morgen formateur af is.
Altijd maar belasten belasten en nog meer belasten en dan vooral van geld waarop al veel belastingen zijn betaald (2de woning, effectenrekening, erfenis etc); besparen en saneren, hoo maar. Raken aan hun eigen schandalige voordelen zoals uittreding en pensioen, hoo maar. Senaat afschaffen, provincies afschaffen, Brussel eens deftig saneren waar je met een paar 100 stemmen een royaal betaald mandaat krijgt, sjjjjt, laat ons lekker slapen en potverteren.
NVA kan het hopelijk schudden bij de volgende verkiezingen wat mij betreft.
Altijd maar belasten belasten en nog meer belasten en dan vooral van geld waarop al veel belastingen zijn betaald (2de woning, effectenrekening, erfenis etc); besparen en saneren, hoo maar. Raken aan hun eigen schandalige voordelen zoals uittreding en pensioen, hoo maar. Senaat afschaffen, provincies afschaffen, Brussel eens deftig saneren waar je met een paar 100 stemmen een royaal betaald mandaat krijgt, sjjjjt, laat ons lekker slapen en potverteren.
NVA kan het hopelijk schudden bij de volgende verkiezingen wat mij betreft.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Oei. Bij haelewyn geslapen precies.
De wil van het volk is blijkbaar niet belangrijk.
Die andere partijen waar bdw een coalitie mee moet maken hebben / hadden ook kiezers.
Moeten die ineens de hielen van BDW likken ? Uiteraard niet.. De wil van het volk heeft ook stemmen gegeven aan anderen.
Moeilijk toch he... de grote winnaar van de verkiezingen (?) gaat morgen misschien op zijn gezicht.
Leuk ! Laat maar komen.
Moeten die ineens de hielen van BDW likken ? Uiteraard niet.. De wil van het volk heeft ook stemmen gegeven aan anderen.
Moeilijk toch he... de grote winnaar van de verkiezingen (?) gaat morgen misschien op zijn gezicht.
Leuk ! Laat maar komen.