Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
Begunstigde bij overlijden kan je zelf kiezen en eventueel later laten wijzigen en kost niets. Ik weet niet naar welk kantoor je zou willen gaan, maar normaal kun je toch in elk kantoor een afspraak hebben binnen de 2 weken.
@DeDenker, wat je schrijft klopt.
Ivm maken van een afspraak: in bepaalde regio's kan je er nog inplannen. Het is een persoonlijke afweging of het de tijds- en mobiliteitsinvestering waard is.
Ivm overlijdensdekking en aanverwanten. Sowieso kunnen er één of meerdere begunstigden bij overlijden opgegeven worden. Dit zonder extra kost. Deze ontvangen dan samen het netto geïnvesteerde bedrag (dus zonder de 2% verzekeringstaks erbij) en de gelopen interesten. Optioneel kan er ook een aanvullende overlijdensdekking afgesloten worden. Mits betaling van een bepaalde premie krijgen de begunstigden dan 130% van het netto geïnvesteerde bedrag.
Overlijden tijdens de looptijd van het contract weegt (zwaar) door op het rendement. In het meest extreme geval (overlijden net na intekening) kan dit resulteren in een negatief rendement. Gezien er al een verzekeringstaks betaald is en het contract bij overlijden stopt. Wat een verschil is met bijvoorbeeld een termijnrekening of staats/kasbon. Maar daar is er dan wel roerende voorheffing verschuldigd.
Ivm maken van een afspraak: in bepaalde regio's kan je er nog inplannen. Het is een persoonlijke afweging of het de tijds- en mobiliteitsinvestering waard is.
Ivm overlijdensdekking en aanverwanten. Sowieso kunnen er één of meerdere begunstigden bij overlijden opgegeven worden. Dit zonder extra kost. Deze ontvangen dan samen het netto geïnvesteerde bedrag (dus zonder de 2% verzekeringstaks erbij) en de gelopen interesten. Optioneel kan er ook een aanvullende overlijdensdekking afgesloten worden. Mits betaling van een bepaalde premie krijgen de begunstigden dan 130% van het netto geïnvesteerde bedrag.
Overlijden tijdens de looptijd van het contract weegt (zwaar) door op het rendement. In het meest extreme geval (overlijden net na intekening) kan dit resulteren in een negatief rendement. Gezien er al een verzekeringstaks betaald is en het contract bij overlijden stopt. Wat een verschil is met bijvoorbeeld een termijnrekening of staats/kasbon. Maar daar is er dan wel roerende voorheffing verschuldigd.
Deze Ethias Tak 21 is idd. zeer mooi en zuiver product. Ik heb nogal wat ervaring met tak 21 maar deze heeft mij wel erg gunstig verrast.
3,20 % (gegarandeerd) met kapitaliserende intrest kan je gewoon nergens vinden. Meegenomen is ook dat tak 21 net als spaarrekeningen van een overheidswaarborg geniet.
3,20 % (gegarandeerd) met kapitaliserende intrest kan je gewoon nergens vinden. Meegenomen is ook dat tak 21 net als spaarrekeningen van een overheidswaarborg geniet.
-
- Full Member
- Contacteer:
MeOnline schreef: ↑22 augustus 2024, 17:15 Deze vind ik ook niet slecht...
https://www.spaargids.be/sparen/ckv-ban ... -jaar.html
Laatst gewijzigd door Gwendoline1 op 22 augustus 2024, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Gwendoline1 schreef: ↑22 augustus 2024, 17:21MeOnline schreef: ↑22 augustus 2024, 17:15 Deze vind ik ook niet slecht...
https://www.spaargids.be/sparen/ckv-ban ... -jaar.html
Inderdaad.
ik heb een afpraakje versierd midden september. Dit product is momenteel onverslaanbaar. Bijna 3 % netto. Lange geleden dat ik nog eens op spaargids was. twas een keer de moeite.pereboom schreef: ↑21 augustus 2024, 19:31 Deze Ethias Tak 21 is idd. zeer mooi en zuiver product. Ik heb nogal wat ervaring met tak 21 maar deze heeft mij wel erg gunstig verrast.
Laatst gewijzigd door Lukske op 23 augustus 2024, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Argnenta niet doen, die romen ieder jaar 0.2 % vant je winst af. En winstdeelname is bijna nihil. Ik kan er van meespreken.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Jammer dat dit online niet kan, wat een gedoe... Voor mij is het al 30km rijden voor het dichtstbijzijnde Ethias-kantoor...Lukske schreef: ↑23 augustus 2024, 09:15ik heb een afpraakje versiert midden september. Dit product is momenteel onverslaanbaar. Bijna 3 % netto. Lange geleden dat ik nog eens op spaargids was. twas een keer de moeite.pereboom schreef: ↑21 augustus 2024, 19:31 Deze Ethias Tak 21 is idd. zeer mooi en zuiver product. Ik heb nogal wat ervaring met tak 21 maar deze heeft mij wel erg gunstig verrast.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Idd onklopbaar denk ik.Lukske schreef: ↑23 augustus 2024, 09:15ik heb een afpraakje versiert midden september. Dit product is momenteel onverslaanbaar. Bijna 3 % netto. Lange geleden dat ik nog eens op spaargids was. twas een keer de moeite.pereboom schreef: ↑21 augustus 2024, 19:31 Deze Ethias Tak 21 is idd. zeer mooi en zuiver product. Ik heb nogal wat ervaring met tak 21 maar deze heeft mij wel erg gunstig verrast.
Ik ben hier dan ook all in gegaan in mijn tak 21 portefeuille...
De Ethias medewerker had de Dafalgan al klaarliggen tegen einde termijn staatsbon...
3% netto? Waar lees jij dat? Ik lees 3.2% bruto..Lukske schreef: ↑23 augustus 2024, 09:15ik heb een afpraakje versierd midden september. Dit product is momenteel onverslaanbaar. Bijna 3 % netto. Lange geleden dat ik nog eens op spaargids was. twas een keer de moeite.pereboom schreef: ↑21 augustus 2024, 19:31 Deze Ethias Tak 21 is idd. zeer mooi en zuiver product. Ik heb nogal wat ervaring met tak 21 maar deze heeft mij wel erg gunstig verrast.
-
- Newbie
- Contacteer:
Is die vrijstelling van 30% RV ook van toepassing op de tak21 met een looptijd van 3 jaar?
-
- Newbie
- Contacteer:
Is er geen taks van 2%? en een jaarlijkse kost? Of vergis ik me?Lukske schreef: ↑23 augustus 2024, 09:15ik heb een afpraakje versierd midden september. Dit product is momenteel onverslaanbaar. Bijna 3 % netto. Lange geleden dat ik nog eens op spaargids was. twas een keer de moeite.pereboom schreef: ↑21 augustus 2024, 19:31 Deze Ethias Tak 21 is idd. zeer mooi en zuiver product. Ik heb nogal wat ervaring met tak 21 maar deze heeft mij wel erg gunstig verrast.
-
- Newbie
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
premietaks van 2% blijft zoals bij alle tak 21 spaarverzekeringen.KleineSpaarder schreef: ↑23 augustus 2024, 14:56Is er geen taks van 2%? en een jaarlijkse kost? Of vergis ik me?
jaarlijkse beheerkost is er niet.
momenteel het beste van alle Tak 21 spaarverzekeringen.