staatsbon herbeleggen zonder omweg bankrekening
TIP
Re: staatsbon herbeleggen zonder omweg bankrekening
Ze hebben de rente verlaagd.
Bron: https://trends.knack.be/geld/sparen/waa ... -uitgeeft/BNP Paribas Fortis geeft vanaf vandaag nieuwe kasbons op een, twee en vijf jaar uit. De voorwaarden zijn iets minder gunstig dan de vorige tranches, die vervroegd werden afgesloten.
De nieuwe kasbons op een en twee jaar bieden 2,90 procent brutorente (2,03% netto). De kasbon op vijf jaar is goed voor 2,50 procent brutorente (1,75% netto).
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, je hebt gelijk, had ik nog niet gezien.cardinal schreef: ↑22 augustus 2024, 01:23 Ze hebben de rente verlaagd.
Bron: https://trends.knack.be/geld/sparen/waa ... -uitgeeft/BNP Paribas Fortis geeft vanaf vandaag nieuwe kasbons op een, twee en vijf jaar uit. De voorwaarden zijn iets minder gunstig dan de vorige tranches, die vervroegd werden afgesloten.
De nieuwe kasbons op een en twee jaar bieden 2,90 procent brutorente (2,03% netto). De kasbon op vijf jaar is goed voor 2,50 procent brutorente (1,75% netto).
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, BNP Paribas Fortis aast blijkbaar niet op de vrijgekomen miljarden van de vorige staatsbon
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/ ... 8749c1cb5a
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Ziet er zo naar uit dat de banken niet gaan concurreren voor het geld van de staatsbon,VincentVega schreef: ↑22 augustus 2024, 15:10 Inderdaad, BNP Paribas Fortis aast blijkbaar niet op de vrijgekomen miljarden van de vorige staatsbon
en hun aanbiedingen nu beter zullen zijn dan over paar dagen als het geld van de staatsbon vrijkomt.
Telefoon gehad van Argenta met hun tegenactie van 3,10% op de staatsbon, zeiden er wel bij dat het
iedere dag kan zakken. (Niet echt 1 tegenactie dan als het al gezakt kan zijn tegen dat de staatsbon
vrijkomt.
De rente zit ook wel in dalende lijn, natuurlijk. Banken als BNP Paribas hadden de tarieven op hun kasbons gebaseerd op hun verwachtingen rond de rente van de komende staatsbon, maar die verwachtingen zijn naar beneden bijgesteld. Ze lijken hoe dan ook niet al te hard te concurreren, allicht uit de verwachting dat hun klanten niet voor een 0,10% hogere rente de "moeite" zullen doen om voor de komende staatsbon te kiezen.
Hoe dan ook, wat die concurrentie betreft: banken hebben vorig jaar niet massaal de concurrentiestrijd aangegaan, dus zie ik weinig redenen waarom ze dat dit jaar wel zouden doen.
Hoe dan ook, wat die concurrentie betreft: banken hebben vorig jaar niet massaal de concurrentiestrijd aangegaan, dus zie ik weinig redenen waarom ze dat dit jaar wel zouden doen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Santander verhoogt de rente op hun 1 jarige termijnrekening Vision Fix van 3% naar 3,20% bruto …
Vision Fix
Huidig tarief
3,00% bruto
2,10% netto
Nieuwe tarieven
3,20% bruto
2,24% netto
Vision Fix
Huidig tarief
3,00% bruto
2,10% netto
Nieuwe tarieven
3,20% bruto
2,24% netto
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Is Vision niet interessanter dan? Dat is netto en niet bruto?vortex schreef: ↑17 augustus 2024, 11:27Die kans lijkt mij reëel, met huidige OLO 1jaar zal de staatsbon 2,7 a 2,8% geven, banken zullen daar misschien met 0,2 of 0,3% boven gaan tenzij er een onderlinge concurrentie uitbarst maar daar ziet het niet naar uit.Gwendoline1 schreef: ↑16 augustus 2024, 13:16 Zou eens kunnen wat je nu krijgt op termijnrekeningen en kasbons meer zal zijn of hetgeen ze gaan geven als de staatsbons vrijkomen,
Denk dan vooral aan de 3,30% bij Santander en Medirect. Wat is jouw mening?
Ik vraag mij iets puur praktisch af: als je via de bank intekende zal het geld automatisch ook terug naar daar gaan, maar wat als je rechtstreeks via 'Grootboek' intekende en daarop stortte. Zou je dan zelf van daaruit op 4 september moeten doorgeven naar welke bank je wil doorstorten? En hoe lang zou dat dan duren?
jaja, je zal zelf in actie moeten treden om je geld over te schrijven naar een bank. Hoelang heeft het geduurd om je geld naar 'Grootboek' over te brengen?mouche schreef: ↑3 september 2024, 10:30 Ik vraag mij iets puur praktisch af: als je via de bank intekende zal het geld automatisch ook terug naar daar gaan, maar wat als je rechtstreeks via 'Grootboek' intekende en daarop stortte. Zou je dan zelf van daaruit op 4 september moeten doorgeven naar welke bank je wil doorstorten? En hoe lang zou dat dan duren?
Grootboek gaat die terugstorten vanwaar het gekomen is. Althans zo heb ik het begrepen. Je kon ook zelf opgeven naar welke rekening het moest gaan tot voor enkele dagen geleden, maar om het terugstorten van de gelden voor te kunnen bereiden is dat nu niet meer mogelijk dacht ik ergens te hebben gelezen
Jullie maken het jezelf wel moeilijk met die staatsbons.Filip285 schreef: ↑3 september 2024, 10:58 Grootboek gaat die terugstorten vanwaar het gekomen is. Althans zo heb ik het begrepen. Je kon ook zelf opgeven naar welke rekening het moest gaan tot voor enkele dagen geleden, maar om het terugstorten van de gelden voor te kunnen bereiden is dat nu niet meer mogelijk dacht ik ergens te hebben gelezen
M'n collega had via het grootboek ingetekend en het werd automatisch terug gestort vanwaar het kwam. Stond er vanmorgen bij haar al op.mouche schreef: ↑3 september 2024, 10:30 Ik vraag mij iets puur praktisch af: als je via de bank intekende zal het geld automatisch ook terug naar daar gaan, maar wat als je rechtstreeks via 'Grootboek' intekende en daarop stortte. Zou je dan zelf van daaruit op 4 september moeten doorgeven naar welke bank je wil doorstorten? En hoe lang zou dat dan duren?
Ik heb ook via het grootboek gedaan maar ik moet nog kijken, ben net thuis.