Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Waarom nog hard werken? Oh ja voor de staat. Waarom nog sparen? Oh ja voor de staat. Waarom nog investeren in een huis? Oh ja voor de staat. Ik vind dit pure waanzin. Ik wil /moet mijn eerlijke bijdrage doen aan de staat en meer niet.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑21 augustus 2024, 21:27 Wat erfenissen betreft: eigenlijk zou het beter zijn dat alles gewoon naar de staat gaat in plaats van naar de familie, iets wat ook Bert Anciaux al eens bepleit heeft. Het zou de ganse gemeenschap ten goede komen. PVDA is alvast voor.
Laat je niet gek maken door een trol.evita schreef: ↑21 augustus 2024, 23:37Waarom nog hard werken? Oh ja voor de staat. Waarom nog sparen? Oh ja voor de staat. Waarom nog investeren in een huis? Oh ja voor de staat. Ik vind dit pure waanzin. Ik wil /moet mijn eerlijke bijdrage doen aan de staat en meer niet.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑21 augustus 2024, 21:27 Wat erfenissen betreft: eigenlijk zou het beter zijn dat alles gewoon naar de staat gaat in plaats van naar de familie, iets wat ook Bert Anciaux al eens bepleit heeft. Het zou de ganse gemeenschap ten goede komen. PVDA is alvast voor.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik denk eerder aan een verplicht aan te kopen staatsbon , eventueel op krediet voor de minder begoeden , zonder interest.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De nachtelijke onderhandelingen hebben niks opgeleverd. Deze namiddag moet formateur BDW verslag uitbrengen aan de Koning. Ook hierop komt steeds meer en meer kritiek want de Koning moet hiervoor (wederom) eventjes heen en weer gevlogen worden vanuit zijn vakantieoord. Wat is eigenlijk de rol van de Koning in een regeringsvorming? Louter ceremonieel?
LIVE FORMATIE. Onderhandelaars uiteen zonder akkoord, vandaag nieuw overleg - Kritiek op privévluchten van koning Filip voor gesprek met De Wever
https://www.hln.be/binnenland/live-form ... ~a0469103/
LIVE FORMATIE. Onderhandelaars uiteen zonder akkoord, vandaag nieuw overleg - Kritiek op privévluchten van koning Filip voor gesprek met De Wever
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De koning stelt de informateurs en formateurs aan. Hij heeft zelf geen bevoegdheid om te bepalen welke partijen deel moeten uitmaken van de regering of wat hun programma gaat zijn.
Het is inderdaad opvallend dat, telkens er een crisis is, de koning moet terugkeren uit vakantie. Het lijkt alsof die man de helft van de tijd met vakantie is. Bovendien bestaat er ook zoiets als teleconferenties.
Het is inderdaad opvallend dat, telkens er een crisis is, de koning moet terugkeren uit vakantie. Het lijkt alsof die man de helft van de tijd met vakantie is. Bovendien bestaat er ook zoiets als teleconferenties.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
‘Nieuwe taksen hier, nieuwe taksen daar. Het gaat de verkeerde kant op’
Daarom moet het voor Coucke snel gaan over de overheid zelf. ‘Daar zijn miljarden te besparen door inefficiënties weg te werken en haar te ontvetten. Zolang je op dat vlak niet ingrijpt, zal de rekening niet kloppen. Het debat moet ook draaien over de kerntaken van de overheid.’
Wat N-VA zei voor de verkiezingen:Ook ondernemer Roland Duchâtelet, de mede-eigenaar van chipontwikkelaar Melexis en chipfabikant X-Fab, is kritisch voor de Wetstraat. ‘Een effectentaks en een meerwaardebelasting spreken de mensen aan. Het is de typisch linkse retoriek: ‘Het geld halen waar het zit.’ Maar men vergeet te vaak dat degenen met geld ervoor zorgen dat anderen ook geld hebben, door de tewerkstelling in ons land. De belasting op rijkdom is nu al heel hoog. Is het dan goed die nog te verhogen?’
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 22 augustus 2024, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
DE koning moet gewoon even niet op vakantie gaan tijdens een formatie. Over besparingen en milieu gesproken....Yaris schreef: ↑22 augustus 2024, 08:32 De koning stelt de informateurs en formateurs aan. Hij heeft zelf geen bevoegdheid om te bepalen welke partijen deel moeten uitmaken van de regering of wat hun programma gaat zijn.
Wie slim is en tijd heeft zorgt op voorhand voor de erfenis. Fabiola heeft dat ook gedaan.evita schreef: ↑21 augustus 2024, 23:37Waarom nog hard werken? Oh ja voor de staat. Waarom nog sparen? Oh ja voor de staat. Waarom nog investeren in een huis? Oh ja voor de staat. Ik vind dit pure waanzin. Ik wil /moet mijn eerlijke bijdrage doen aan de staat en meer niet.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑21 augustus 2024, 21:27 Wat erfenissen betreft: eigenlijk zou het beter zijn dat alles gewoon naar de staat gaat in plaats van naar de familie, iets wat ook Bert Anciaux al eens bepleit heeft. Het zou de ganse gemeenschap ten goede komen. PVDA is alvast voor.
Die theoretische kennis zou iedere Belg als parate kennis moeten hebben. En dat voor iemand met een prachtige job aan de goede kant van de werkloosheid. Tsssss..VincentVega schreef: ↑22 augustus 2024, 08:21 Wat is eigenlijk de rol van de Koning in een regeringsvorming? Louter ceremonieel?
https://www.belgium.be/nl/over_belgie/o ... ngsvorming
Je kan zeggen dat hij de gesprekken voor een regeringsvorming enigzins stuurt want hij benoemt de informateur en de formateur en pleegt overleg met hen, wanneer nodig.
Zie de website van fedasil. Asielzoekers leren daarover...
https://www-fedasilinfo-be.translate.go ... _tr_pto=rq
LOLMeneerParmentier schreef: ↑21 augustus 2024, 21:14Er zijn minstens 2 problemen met een verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op kapitaal:
- Wie vandaag op pensioen gaat heeft heel zijn leven die belasting op arbeid betaald, en zou die dus nu op kapitaal moeten gaan betalen. Er is van een verschuiving dus geen sprake, of toch niet voor iedereen.
- Er is geen nood aan een verschuiving van belasting, maar aan een verhoging van belasting, zolang men weigert om in de uitgaven te snoeien.
Zullen we die ideeën dan maar direct toepassen.
De Belgische staat is al jaren deficitair.
De grootste uitgaven zijn de pensioenen.
De RSZ inkomsten dekken al lang de uitgaven niet meer.
De pensioenbijdragen van zij die vandaag op pensioen zijn/gaan waren dus te weinig.
Laten we dus snoeien in de uitgaven, de pensionen dus, en die (met een derde of zo) verlagen, totdat het systeem terug in evenwicht is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zoals Gerbrand Adriaenszoon Bredero al wist:
't Kan verkeren...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
We zitten in de fase van "te nemen of te laten":
Iedereen zal nu kleur moeten bekennen: willen ze een Arizona-coalitite of niet ...
Iedereen zal nu kleur moeten bekennen: willen ze een Arizona-coalitite of niet ...
De koning zegt als een marionet alleen wat zijn adviseurs hem influisteren.haelewyn schreef: ↑22 augustus 2024, 09:56Wie slim is en tijd heeft zorgt op voorhand voor de erfenis. Fabiola heeft dat ook gedaan.
Die theoretische kennis zou iedere Belg als parate kennis moeten hebben. En dat voor iemand met een prachtige job aan de goede kant van de werkloosheid. Tsssss..VincentVega schreef: ↑22 augustus 2024, 08:21 Wat is eigenlijk de rol van de Koning in een regeringsvorming? Louter ceremonieel?
Je kan zeggen dat hij de gesprekken voor een regeringsvorming enigzins stuurt want hij benoemt de informateur en de formateur en pleegt overleg met hen, wanneer nodig.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Eigenlijk is zijn rol in dit helemaal overbodig ... dat was ook de conclusie die ik wou trekken.Finny10 schreef: ↑22 augustus 2024, 10:57De koning zegt als een marionet alleen wat zijn adviseurs hem influisteren.haelewyn schreef: ↑22 augustus 2024, 09:56
Wie slim is en tijd heeft zorgt op voorhand voor de erfenis. Fabiola heeft dat ook gedaan.
Die theoretische kennis zou iedere Belg als parate kennis moeten hebben. En dat voor iemand met een prachtige job aan de goede kant van de werkloosheid. Tsssss..
In de deelstaten en in andere landen dan België is het gewoon de grootste partij die het initiatief neemt. Je hebt daar geen koning of wie dan ook voor nodig ...
Ik vind niet dat zijn rol hierin overbodig is.
Ik vind wel dat het jammer is dat we daarvoor (met als enig nut die regeringsvorming 'begeleiden') een gans koningshuis moeten onderhouden in BE.
Ieder circus heeft een clown nodig zeker ?
Ik vind wel dat het jammer is dat we daarvoor (met als enig nut die regeringsvorming 'begeleiden') een gans koningshuis moeten onderhouden in BE.
Ieder circus heeft een clown nodig zeker ?