Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
Versie lite zou nu oa zijn, geen meerwaarde belasting bij 10j houden….hoe belachelijk kan je het maken.
Nu ben ik zelf lange termijn belegger, maar dit is toch met de mensen de zot houden.
Nu ben ik zelf lange termijn belegger, maar dit is toch met de mensen de zot houden.
Wie verzint zoiets?
In principe zou je na 10 jaar een mooie meerwaarde op je aandelen moeten hebben. En net dan zou het belastingvrij worden ...
Mensen die zoiets in een wet of een coalitievoorwaarde willen gieten, moesten ze op staande voet ontslaan!

In principe zou je na 10 jaar een mooie meerwaarde op je aandelen moeten hebben. En net dan zou het belastingvrij worden ...
Mensen die zoiets in een wet of een coalitievoorwaarde willen gieten, moesten ze op staande voet ontslaan!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zouden minwaarden dan ook vervallen na 10 jaar? 

Ik zou het beter vinden moesten ze alle mensen laten werken tot 70, iedereen gelijk!
Voor een belasting die naar verwachting (!) nog geen 500M€ moet opbrengen gaat men een gigantische administratieve last leggen bij beleggers, banken, brokers en bij de fiscus.
Een aandelenportefeuille die geleidelijk is opgebouwd bevat posities die op verschillende tijdstippen en marktprijzen zijn verworven, soms het resultaat zijn van splitsingen (solvay - syensco bijvoorbeeld) of uitkeringen in aandelen (wdp) aanbverminderde koers..
En dat gaat men dan allemaal grondig moeten bekijken om uiteindelijk een minieme belasting te kunnen heffen.
Een aandelenportefeuille die geleidelijk is opgebouwd bevat posities die op verschillende tijdstippen en marktprijzen zijn verworven, soms het resultaat zijn van splitsingen (solvay - syensco bijvoorbeeld) of uitkeringen in aandelen (wdp) aanbverminderde koers..
En dat gaat men dan allemaal grondig moeten bekijken om uiteindelijk een minieme belasting te kunnen heffen.
Nee, die zullen jaarlijks vervallen.

symboolpolitiek van de sossen. Ipv eens een deftige sanering op tafel te leggen van de overheid/subsidies/vzw enz enz waar een overheid eigenlijk niets te zoeken heeft.Nipo schreef: ↑22 augustus 2024, 14:33 Voor een belasting die naar verwachting (!) nog geen 500M€ moet opbrengen gaat men een gigantische administratieve last leggen bij beleggers, banken, brokers en bij de fiscus.
Vele banken gebruiken internationale pakketten.Nipo schreef: ↑22 augustus 2024, 14:33 Voor een belasting die naar verwachting (!) nog geen 500M€ moet opbrengen gaat men een gigantische administratieve last leggen bij beleggers, banken, brokers en bij de fiscus.
De meeste van de opties die momenteel ter sprake komen bestaan reeds in andere landen, en zitten standaard in die pakketten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
We moeten zelfs niet ver zoeken.Strookt met wat ik zie en meemaak in mijn omgeving.
Ook op dit forum waren er leden die tijdens corona fier waren dat ze profiteerde van onrechtmatigen voordelen; bvb technische werkloosheid.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mr zou ook het laatste voorstel afgeschoten hebben.
https://www.hln.be/binnenland/onderhand ... ~a8b13b6e/
Gaan ze nu de Ps erbij halen ? Of Vld...
Ik krijg plotseling goesting om een pint te gaan pakken
https://www.hln.be/binnenland/onderhand ... ~a8b13b6e/
Gaan ze nu de Ps erbij halen ? Of Vld...
Ik krijg plotseling goesting om een pint te gaan pakken
Met vrijstelling van meerwaarde na 10j had ik wel kunnen leven…
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Vrijstelling tot 5.000.000 en nog geen akkoord: toch redelijk waanzinnig
. Gaat dan voornamelijk over verkoop van ondernemingen neem ik aan. MR zet zich nu echt wel in de markt als partij van de rijken.
Zonde, er waren prima aanpassingen in de teksten rond verstrenging uitkeringen, ingrepen in de pensioenen van ambtenaren, strenger migratiebeleid en dan strandt het op pure symboolpolitiek…

Zonde, er waren prima aanpassingen in de teksten rond verstrenging uitkeringen, ingrepen in de pensioenen van ambtenaren, strenger migratiebeleid en dan strandt het op pure symboolpolitiek…
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vrijstellingen, subsidies, toegiften, beperkingen, ... Zo gaan ze er niet komen natuurlijk. Bovendien zijn die nieuwe belastingen snel op te schalen ( mochten ze in eerste instantie te weinig opbrengen). Dus, maak eens eenvoudige wetten/voorstellen en zorg dat die jaren ongewijzigd kunnen blijven. Wat doen die politici en hun hulpjes gans het jaar? 

Op subsidies voor jan met de pet. (huurinkomsten belasten bijv.)
Zou een begin zijn.
Estate Guru believer.