Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
Ik begrijp dat we ons Mateke dus weer eens kunnen bedanken voor zijn medewerking om het land uit het slob te trekken.
Zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/28 ... n-relevant. Met CD&V en Les Engagés zullen die niet snel geschrapt worden, denk ik.Finny10 schreef: ↑22 augustus 2024, 17:27Waarom 500 miljoen federale subsidie voor religie? Kan iemand mij dat uitleggen.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 16:40 Het plan van De Wever, zeker het originele plan, was best evenwichtig op dit vlak. Sommigen (waaronder Bouchez) lijken te willen geloven dat er een massale belastingverhoging op de middenklasse zou afkomen, allemaal om toe te geven aan Rousseau, terwijl er in de praktijk allicht nog nooit zo'n rechts-liberaal plan is voorgesteld. Inhakken op de pensioenen en sociale zekerheid, en allerlei belastingverlagingen voor ondernemers, dat komt niet meteen uit het Vooruit- of PS-programma. De Europese Commissie verwachtte grote hervormingen, en ik durf wel te zeggen dat die in het plan aanwezig waren.
Subsidies aan o.a. cultuur en allerlei andere voordeeltjes, zitten vrijwel volledig op het niveau van de deelstaten. En inderdaad, experts zijn het er typisch over eens dat het vooral die deelstaten (en de gemeenten) zijn waar potentieel is om te besparen, afgezien van de sociale zekerheid dan. Maar je kan hier uiteraard niets over verwachten in een federale hervormingsnota.
Het Vaticaan heeft geld genoeg. Overigens denk ik dat er van die 500 miljoen ook heel wat naar de moskeën gaat.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 17:32Zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/28 ... n-relevant. Met CD&V en Les Engagés zullen die niet snel geschrapt worden, denk ik.
Ik hoor altijd dat kerk en staat gescheiden moeten zijn.
Geloof lijkt me ook een persoonlijk iets, dus waarom zouden het Vaticaan en de gelovigen niet zelf bijdragen aan al die pracht en praal van kerken en Moskeën?!
En CD&V met een Mahdi die niet eens wist waar Pinksteren voor stond in een interview!Finny10 schreef: ↑22 augustus 2024, 17:39Het Vaticaan heeft geld genoeg. Overigens denk ik dat er van die 500 miljoen ook heel wat naar de moskeën gaat.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 17:32
Zie https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/28 ... n-relevant. Met CD&V en Les Engagés zullen die niet snel geschrapt worden, denk ik.
Ik hoor altijd dat kerk en staat gescheiden moeten zijn.
Geloof lijkt me ook een persoonlijk iets, dus waarom zouden het Vaticaan en de gelovigen niet zelf bijdragen aan al die pracht en praal van kerken en Moskeën?!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Boven de 5miljoen euro aan meerwaarde! Dit is niet Jan met de pet met een bankfonds he, beetje serieus blijven.Divi schreef: ↑22 augustus 2024, 17:17Kijk,In een land waar de "gewone burger" al moet werken tot begin september alvorens iets voor zichzelf te verdienen is er fundamenteel iets grondig fout.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 17:07
Behalve beleggers zijn we ook burgers die begrijpen dat verschillende maatregelen nodig zijn om tot een resultaat te komen, en dat die hervormingen best niet te lang op zich laten wachten. Misschien de belastingen op arbeid of de vennootschapsbelasting maar verder verhogen, dan?
Dan nog eens zijn spaargeld belasten met 10% op meerwaarden van meestal dure bankfondsen,is voor mij er serieus over !
Kan je uitleggen waarom je denkt dat er tot 5 miljoen aan meerwaarde geen taks daarop zou zijn?mockingbird schreef: ↑22 augustus 2024, 17:50 Boven de 5miljoen euro aan meerwaarde! Dit is niet Jan met de pet met een bankfonds he, beetje serieus blijven.
Lees zijn punt duidelijk.Nikki01 schreef: ↑22 augustus 2024, 18:21Kan je uitleggen waarom je denkt dat er tot 5 miljoen aan meerwaarde geen taks daarop zou zijn?mockingbird schreef: ↑22 augustus 2024, 17:50 Boven de 5miljoen euro aan meerwaarde! Dit is niet Jan met de pet met een bankfonds he, beetje serieus blijven.
Men laat het hier uitschijnen alsof een elke belegger hier het slachtoffer zal worden van deze meerwaardebelasting.
Ik betwijfel of de huis-tuin-keuken belegger hier het slachtoffer zal van zijn.
Ik begreep dat die 5 miljoen gold voor de grote aandeelhouders in een eigen bedrijf bij verkoop van het/hun bedrijf.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die vrijstelling van 5 milj. zou enkel zijn als je minstens 5% van de aandelen van een bedrijf hebt hé.
Ik betwijfel of de huis-tuin-keuken belegger dat typisch heeft.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt, ik had het anders begrepen.EarthNvstr1 schreef: ↑22 augustus 2024, 18:58Die vrijstelling van 5 milj. zou enkel zijn als je minstens 5% van de aandelen van een bedrijf hebt hé.
Ik betwijfel of de huis-tuin-keuken belegger dat typisch heeft.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Met de vrijstellingen en achterpoortjes zou het in het laatste voorstel van formateur BDW nog om amper 0,5 miljard euro gaan. Daarvoor wordt nu de stekker uit wat de meest logische coalitie was getrokken?
En wie krijgt de schuld toegeschoven?
Bouchez omdat hij geen meerwaardebelasting wou, in welke vorm dan ook?
Rousseau omdat hij per se een bijkomende belasting wou binnenhalen?
De Wever omdat hij als formateur beide partijen niet kon verzoenen?
En wie krijgt de schuld toegeschoven?
Bouchez omdat hij geen meerwaardebelasting wou, in welke vorm dan ook?
Rousseau omdat hij per se een bijkomende belasting wou binnenhalen?
De Wever omdat hij als formateur beide partijen niet kon verzoenen?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Zonder Achteruit had dit een logische regering kunnen geweest zijn met rechtse- en centrumpartijen; zet daar dan een linkse partij bij met een narcistische voorzitter bij die wil scoren en je weet op voorhand dat dit gedoemd is ... Misschien kunnen ze de broeders van OpenVLD nog overhalen, Rutten heeft "goesting" in een ministerspost ...
Make Spaargids " Great Again ! "
+ 1voorheenCP1234 schreef: ↑22 augustus 2024, 19:35 Zonder Achteruit had dit een logische regering kunnen geweest zijn met rechtse- en centrumpartijen; zet daar dan een linkse partij bij met een narcistische voorzitter bij die wil scoren en je weet op voorhand dat dit gedoemd is ... Misschien kunnen ze de broeders van OpenVLD nog overhalen, Rutten heeft "goesting" in een ministerspost ...
Dat is nogal een optimistische veronderstelling. Eerst en vooral zijn die “paketten” niet gratis, dus de belegger zal er rechtstreeks of onrechtstreeks voor betalen. En wie al eens een buitenlands aandeel in portefeuille had tijdens een spin-off zal wel weten dat alle regels en registratieverplichtingen er niet toe leiden dat de belgische fiscus een duidelijke richtlijn voor banken kan vastleggen. Hier is een mooi voorbeeldje van een kleine 4 jaar geleden : pfizer-spin-off-rip-off-t29234-15.htmlB7H4long schreef: ↑22 augustus 2024, 15:00Vele banken gebruiken internationale pakketten.Nipo schreef: ↑22 augustus 2024, 14:33 Voor een belasting die naar verwachting (!) nog geen 500M€ moet opbrengen gaat men een gigantische administratieve last leggen bij beleggers, banken, brokers en bij de fiscus.
Een aandelenportefeuille die geleidelijk is opgebouwd bevat posities die op verschillende tijdstippen en marktprijzen zijn verworven, soms het resultaat zijn van splitsingen (solvay - syensco bijvoorbeeld) of uitkeringen in aandelen (wdp) aanbverminderde koers..
En dat gaat men dan allemaal grondig moeten bekijken om uiteindelijk een minieme belasting te kunnen heffen.
De meeste van de opties die momenteel ter sprake komen bestaan reeds in andere landen, en zitten standaard in die pakketten.
Er moet voor een partij die in een regering stapt, toch nog iets verdedigbaars in zitten? Zaten er behalve die (beperkte) meerwaardetaks nog linkse ideeën in de nota?voorheenCP1234 schreef: ↑22 augustus 2024, 19:35 Zonder Achteruit had dit een logische regering kunnen geweest zijn met rechtse- en centrumpartijen; zet daar dan een linkse partij bij met een narcistische voorzitter bij die wil scoren en je weet op voorhand dat dit gedoemd is ... Misschien kunnen ze de broeders van OpenVLD nog overhalen, Rutten heeft "goesting" in een ministerspost ...