Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
Nee, veel erger, er ontbraken veel broodnodige bezuinigingen.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 22:25Er moet voor een partij die in een regering stapt, toch nog iets verdedigbaars in zitten? Zaten er behalve die (beperkte) meerwaardetaks nog linkse ideeën in de nota?voorheenCP1234 schreef: ↑22 augustus 2024, 19:35 Zonder Achteruit had dit een logische regering kunnen geweest zijn met rechtse- en centrumpartijen; zet daar dan een linkse partij bij met een narcistische voorzitter bij die wil scoren en je weet op voorhand dat dit gedoemd is ... Misschien kunnen ze de broeders van OpenVLD nog overhalen, Rutten heeft "goesting" in een ministerspost ...
Zelfs Philip bezuinigt niet en gedraagt zich nog slecht voor het milieu ook. Goed voorbeeld geeft hij.
Kan hij niet gewoon even thuis slapen tijdens een formatie i.p.v. heen en weer te vliegen met helicopter en privé jet?!
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, eerst besparingen en als men daar het laatste uit de kan heeft gehaald pas naar nieuwe inkomsten kijken !Finny10 schreef: ↑22 augustus 2024, 22:32Nee, veel erger, er ontbraken veel broodnodige bezuinigingen.
Zelfs Philip bezuinigt niet en gedraagt zich nog slecht voor het milieu ook. Goed voorbeeld geeft hij.
Kan hij niet gewoon even thuis slapen tijdens een formatie i.p.v. heen en weer te vliegen met helicopter en privé jet?!
@pmu: je hebt zeker en vast een punt; maar een "linkse" of eigenlijk eender welke partij kan proberen bij de besparingen te zorgen dat men op bepaalde topics wat meer terughoudend is en op die manier kan men ook zijn accenten leggen
Maar over haalbare besparingen hoor je gewoonweg niets enkel meer mensen aan het werk, bla bla bla ...; wat we al dag en jaar horen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Bezuinigingen op werkloosheidsuitkeringen en op pensioenen is niet niets. Daarnaast, en belangrijker: voor zover ik weet gingen de overheidssaneringen pas later besproken worden. De supernota ging enkel over hervormingen in de arbeidsmarkt, de pensioenen en de fiscaliteit, en is onvoldoende om het begrotingstekort weg te werken. Alles op zijn tijd...
Beter alles tegelijk, er is al veel te veel tijd verloren gegaan met dat geneuzel de afgelopen jaren.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 22:40 Bezuinigingen op werkloosheidsuitkeringen en op pensioenen is niet niets. Daarnaast, en belangrijker: voor zover ik weet gingen de overheidssaneringen pas later besproken worden. De supernota ging enkel over hervormingen in de arbeidsmarkt, de pensioenen en de fiscaliteit, en is onvoldoende om het begrotingstekort weg te werken. Alles op zijn tijd...
Gewoon meteen rigoreus bezuinigen anders heet het hier binnenkort Griekenland II en heet ons Mateke Roussos.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toen een 'meerwaardebelasting' niet kon, had Rousseau en De Wever zich toch op de 'Taks op effectenrekeningen' kunnen storten hebben?
Tariefverhoging van 0,15% naar 0,30% én toepassen op eff rekeningen vanaf 750 000 ipv vanaf 1 mio én toevoeging van de aandelen op naam.
Voor spa was dat zeker ook al een overtroeven van pvda en groen...
Maar nee, het moest een meerwaardebelasting zijn, ook al was ze reeds helemaal uitgehold en niet eens meer van toepassing op de eerste 5 mio van bedrijfsverkopen
Tariefverhoging van 0,15% naar 0,30% én toepassen op eff rekeningen vanaf 750 000 ipv vanaf 1 mio én toevoeging van de aandelen op naam.
Maar nee, het moest een meerwaardebelasting zijn, ook al was ze reeds helemaal uitgehold en niet eens meer van toepassing op de eerste 5 mio van bedrijfsverkopen
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 23 augustus 2024, 00:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Precies.voorheenCP1234 schreef: ↑22 augustus 2024, 22:36Inderdaad, eerst besparingen en als men daar het laatste uit de kan heeft gehaald pas naar nieuwe inkomsten kijken !Finny10 schreef: ↑22 augustus 2024, 22:32
Nee, veel erger, er ontbraken veel broodnodige bezuinigingen.
@pmu: je hebt zeker en vast een punt; maar een "linkse" of eigenlijk eender welke partij kan proberen bij de besparingen te zorgen dat men op bepaalde topics wat meer terughoudend is en op die manier kan men ook zijn accenten leggen
Maar over haalbare besparingen hoor je gewoonweg niets enkel meer mensen aan het werk, bla bla bla ...; wat we al dag en jaar horen ...
Er is geen tijd meer, dus de volgorde omdraaien, niet zeuren en die regering op poten zetten.pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 22:40 Bezuinigingen op werkloosheidsuitkeringen en op pensioenen is niet niets. Daarnaast, en belangrijker: voor zover ik weet gingen de overheidssaneringen pas later besproken worden. De supernota ging enkel over hervormingen in de arbeidsmarkt, de pensioenen en de fiscaliteit, en is onvoldoende om het begrotingstekort weg te werken. Alles op zijn tijd...
Het gaat niet om hun partijbelangetjes en ego, maar om bestaan en toekomst van ons land.
Het is allemaal geneuzel gebaseerd op jalouzie en ego. Gewoon eerst bezuinigen.spaarfreakje schreef: ↑23 augustus 2024, 00:22 Toen een 'meerwaardebelasting' niet kon, had Rousseau en De Wever zich toch op de 'Taks op effectenrekeningen' kunnen storten hebben?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Als er ook maar één partij verantwoordelijkheidszin had was het eerste punt, het tweede en het derde: Besparen, uitgaven verminderen en onnodige kosten schrappen !pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 22:40 Bezuinigingen op werkloosheidsuitkeringen en op pensioenen is niet niets. Daarnaast, en belangrijker: voor zover ik weet gingen de overheidssaneringen pas later besproken worden. De supernota ging enkel over hervormingen in de arbeidsmarkt, de pensioenen en de fiscaliteit, en is onvoldoende om het begrotingstekort weg te werken. Alles op zijn tijd...
Want hoe kan me nu in godsnaam alles hervormen als men geen geld heeft of achteraf alles moet veranderen omdat men er toch op moet besparen ... ??
Make Spaargids " Great Again ! "
+1voorheenCP1234 schreef: ↑23 augustus 2024, 00:30Als er ook maar één partij verantwoordelijkheidszin had was het eerste punt, het tweede en het derde: Besparen, uitgaven verminderen en onnodige kosten schrappen !pmu schreef: ↑22 augustus 2024, 22:40 Bezuinigingen op werkloosheidsuitkeringen en op pensioenen is niet niets. Daarnaast, en belangrijker: voor zover ik weet gingen de overheidssaneringen pas later besproken worden. De supernota ging enkel over hervormingen in de arbeidsmarkt, de pensioenen en de fiscaliteit, en is onvoldoende om het begrotingstekort weg te werken. Alles op zijn tijd...
Want hoe kan me nu in godsnaam alles hervormen als men geen geld heeft of achteraf alles moet veranderen omdat men er toch op moet besparen ... ??
Als je wat waalse media leest kan je ook zien dat oa tax op brandstoffen omhoog ging. Dus ondanks dat de media hier fixeren op meerwaarde was er blijkbaar toch meer aan de hand.
En wat voegt dit toe aan de discussie? In mijn professionele en vriendenkring zie ik dat ook niet, in tegendeel, allemaal dokters, fiscalisten, bankiers, iters, beleggers, vastgoed eigenaars etc. In mijn familie zie ik dat wel, in de vriendenkring van mijn familieleden zie ik dat wel. Deels soort zoekt soort vermoed ik. Maar het doet blijken dat dit soort individueen er zeker zijn EN dat de regels te laks zijn.Finny10 schreef: ↑22 augustus 2024, 12:50Strookt met wat ik zie en meemaak in mijn omgeving.VincentVega schreef: ↑22 augustus 2024, 12:08
Bedankt om dit persoonlijke verhaal te delen. En proficiat dat jij jezelf hebt opgewerkt ...
Ik vrees echter dat jouw verhaal geen alleenstaand geval is (sterker nog, ik weet dat 100% zeker). Maar ik heb in het verleden al ondervonden dat het moeilijk discussiëren is op dit forum over dat soort van zaken. Er wordt dan al heel snel veralgemeend alsof je iedere steuntrekker een profiteur vindt. En dat is zeker niet het geval ...
Als ik in mijn omgeving rondkijk, dat baart het me zorgen dat vele jongeren (twintigers, dertigers ...) werken niet meer als een noodzaak vinden maar eerder als iets optioneel. Daarvan verschillen ze dan waarschijnlijk van mijn generatie: bij mij was het van moeten werken. En diezelfde jongeren settelen zich ook heel gemakkelijk in een uitkering die misschien iets lager is dan een basisloon maar door allerlei "sociale voordelen" in feite de zoektocht naar werk voor hen overbodig maakt.
Mijn mening ... maar daar zal nu ongetwijfeld veel commentaar op komen.
Waarom is er in een vergelijkbaar land als Nederland minder werkeloosheid, de reden is hoofdzakelijk en dus niet volledig te wijten aan, een strengere behandeling van werkelozen.
Nederland er bij halen is heel makkelijk.
Maar dan wel heel graag het ganse verhaaltje.
Post nl is ook Nederland en hoe daar de jobs worden ingevuld en betaald is al uitvoerig in de media gekomen.
Zo een praktijken nee bedankt.
Over jobs van 12 uur per week nog niet gesproken, natuurlijk zo zijn er minder werklozen.
Maar of ze van 12 uur jobs kunnen leven .....wordt in uw betoog niet over gepraat.
Als A dan ook heel graag B.
Estate Guru believer.
Ik zou het eerst maar eens allemaal goed opzoeken hoe post nl en de ww in Nederland werken, voordat je nog mer onzin uitkraamt.platin schreef: ↑23 augustus 2024, 11:26Nederland er bij halen is heel makkelijk.
Post nl is ook Nederland en hoe daar de jobs worden ingevuld en betaald is al uitvoerig in de media gekomen.
Over jobs van 12 uur per week nog niet gesproken, natuurlijk zo zijn er minder werklozen.
Maar of ze van 12 uur jobs kunnen leven .....wordt in uw betoog niet over gepraat.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Werkt bpost beter dan post.nl dan? En wat met DHL en andere koerierdiensten?Finny10 schreef: ↑23 augustus 2024, 11:48Ik zou het eerst maar eens allemaal goed opzoeken hoe post nl en de ww in Nederland werken, voordat je nog mer onzin uitkraamt.platin schreef: ↑23 augustus 2024, 11:26
Nederland er bij halen is heel makkelijk.
Maar je moet platin zijn commentaren ook weten te relativeren: platin is franstalig en heeft het niet zo op Nederland (en ook niet Vlaanderen) begrepen ....
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid