Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Het is de prijs van vandaag en van NU die telt bij aandelen.
Over vijf dagen zijn de aandelen er wel nog maar tegen welke prijs.
Natuurlijk is dat niet gelijk..
Dat weet je nooit wat een aandeel kan doen.;
Het kan stijgen, maar ook nog meer dalen als je paar dagen langer wacht..
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nog wat geduld, binnekort moeten de banken Instantbetalingen verplicht aanbieden volgens de nieuwe europe regelgeving. Nog +- 10 maand voordat het in gaat denk ik.
"Michiel Hoogeveen (ECR, NL), rapporteur, zei: “De verordening voor instantbetalingen markeert de langverwachte modernisering van betalingen op de Europese interne markt. Klanten kunnen nu vaarwel zeggen tegen het ongemak van twee of drie werkdagen wachten om toegang te krijgen tot hun geld. We leveren op iets wat mensen en bedrijven echt belangrijk vinden: geld overmaken binnen 10 seconden op elk moment van de dag.”"
Weer een reden voor de banken om de kosten voor een rekening nog wat op te drijven zeker? Voordien konden ze nog wat verdienen aan het geld dat wat achter bleef zitten door die tragere overschrijvingen.
"Michiel Hoogeveen (ECR, NL), rapporteur, zei: “De verordening voor instantbetalingen markeert de langverwachte modernisering van betalingen op de Europese interne markt. Klanten kunnen nu vaarwel zeggen tegen het ongemak van twee of drie werkdagen wachten om toegang te krijgen tot hun geld. We leveren op iets wat mensen en bedrijven echt belangrijk vinden: geld overmaken binnen 10 seconden op elk moment van de dag.”"
Weer een reden voor de banken om de kosten voor een rekening nog wat op te drijven zeker? Voordien konden ze nog wat verdienen aan het geld dat wat achter bleef zitten door die tragere overschrijvingen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt. De reden waarom je dat zou willen maakt op zich niet veel uit, jij moet je niet veantwoorden naar de bank toe.Charlesvdw schreef: ↑22 juni 2024, 21:47 Het zou gemakkelijk zijn als je een overschrijving doet van de ene bank naar de andere, en dan bij de andere bank iets wil doen (termijnrekening openen, aandelen kopen, ik zeg maar wat), en dan is het leuk als je dat in 1 tijd zou kunnen doen ipv te moeten wachten tot de volgende dag.
Het is gewoon niet meer van deze tijd dat je 3 dagen of meer moet wachten op zoiets banaal als een geldoverschrijving. Ondertussen landen we wel al op Mars.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik denk dat die tragere overschrijvingen bij Keytrade deeluitmaken van hun verdienmodel.jeff schreef: ↑7 december 2023, 01:45
En o nee, thans van Keytrade nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn bericht van 21 november betreffende de trage verwerkingstijd van vertrekkende overschrijvingen bij hen. Niet dat ik er nog op zit te wachten, maar het geeft wel de indruk dat zij ook op dat vlak niet erg klantgericht te zijn.
Het is van het ogenblik dat internet bestaat al niet meer "van de tijd" dat het meer dan 10 seconden duurt.tuinder666 schreef: ↑24 juni 2024, 09:48
Het is gewoon niet meer van deze tijd dat je 3 dagen of meer moet wachten op zoiets banaal als een geldoverschrijving. Ondertussen landen we wel al op Mars.
Intussen op 14 augustus een overschrijving ingegeven van Keytrade naar Hello Bank. Intussen zijn we VIJF dagen verder en nog niets te zien.
Misschien normaal, want de "bodes" die het geld van de ene naar de andere bank dragen beginnen waarschijnlijk maar binnen een half uurtje te werken.
Juicht mensen, juicht, na de middag is het geld toegekomen op de rekening. Na ongeveer 7200 (zevenduizend tweehonderd) minuten.
Schitterend dat we dit nog mogen meemaken in 2024 !
Dat moet je er dan bij nemen omdat ze je 5 eurocent geven per transactie en dan nog wat telkens je gebruik maakt van hun creditcard?Nete schreef: ↑19 augustus 2024, 08:32Het is van het ogenblik dat internet bestaat al niet meer "van de tijd" dat het meer dan 10 seconden duurt.tuinder666 schreef: ↑24 juni 2024, 09:48
Intussen op 14 augustus een overschrijving ingegeven van Keytrade naar Hello Bank. Intussen zijn we VIJF dagen verder en nog niets te zien.
Misschien normaal, want de "bodes" die het geld van de ene naar de andere bank dragen beginnen waarschijnlijk maar binnen een half uurtje te werken.
Juicht mensen, juicht, na de middag is het geld toegekomen op de rekening. Na ongeveer 7200 (zevenduizend tweehonderd) minuten.
Het is bij mijn weten alleen bij Keytrade dat verwerkingen van uitgaande overschrijvingen zo lang duren. Zie ook mijn eerdere posts in dit topic.
Dit was samen met hun geklungel met betrekking tot het uitbetalen van getrouwheidsintresten reden voor mij om, eerder dit jaar, mijn rekeningen bij hen op te doeken.
Ik had er trouwens nooit zelf voor gekozen om spaar- en termijnrekeningen bij Keytrade te hebben, maar was daar als klant onvrijwillig terechtgekomen door hun overname van mijn termijnrekeningen (overname van Fortuneo door Keytrade) en spaarrekeningen (door hun overname van mijn Moneyou-rekeningen).
Een instantoverschrijving is niet nodig als je uw zaken op tijd in orde brengt. Anders moet je een andere bank kiezen zoals KBC of ING.Nete schreef: ↑19 augustus 2024, 08:32Het is van het ogenblik dat internet bestaat al niet meer "van de tijd" dat het meer dan 10 seconden duurt.tuinder666 schreef: ↑24 juni 2024, 09:48
Ik heb recent een overschrijving van Keytrade naar KBC gedaan, en die kwam gewoon netjes de volgende werkdag aan. Kan natuurlijk enkele dagen duren als er een weekend tussen zit, maar dat normaal. Mijn ervaring is eerder dat Hello Bank aan de trage kant is.
Het ligt aan de combinatie van de twee.
Zowel keytrade als hello bank zijn erg traag voor het verwerken van gewone overschrijvingen.
Er zat hier een lang bankweekend tussen vanaf donderdag 15 augustus.
Vertrekkend van bij hello bank kan het instant. Je moet het dan wel aanduiden bij "datum" van de overschrijving. Niet naar keytrade daarentegen want zij doen niet mee aan instant overschrijvingen en kunnen ze ook niet ontvangen. Keytrade is, laat ons eerlijk wezen, geen echte bank. En anders toch verre van de beste, wel de goedkoopste.
Hello bank heeft nu gratis instant overschrijvingen, dus weinig te klagen daar.
De snelheid van een overschrijving hangt vaak af van welke connectie er bestaat tussen 2 banken maar lange bankweekends zijn altijd wel een ramp tenzij het instant gaat.
Zowel keytrade als hello bank zijn erg traag voor het verwerken van gewone overschrijvingen.
Er zat hier een lang bankweekend tussen vanaf donderdag 15 augustus.
Vertrekkend van bij hello bank kan het instant. Je moet het dan wel aanduiden bij "datum" van de overschrijving. Niet naar keytrade daarentegen want zij doen niet mee aan instant overschrijvingen en kunnen ze ook niet ontvangen. Keytrade is, laat ons eerlijk wezen, geen echte bank. En anders toch verre van de beste, wel de goedkoopste.
Hello bank heeft nu gratis instant overschrijvingen, dus weinig te klagen daar.
De snelheid van een overschrijving hangt vaak af van welke connectie er bestaat tussen 2 banken maar lange bankweekends zijn altijd wel een ramp tenzij het instant gaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mij gaat het erom dat de bankencomputers dus blijkbaar bruggen maken en in het weekend (of verlengd weekend) een uitstapje maken naar zee ?
Voor mij is het NIET normaal dat "gewone" overschrijvingen na 30 jaar internet nog steeds tot 5 dagen kunnen "onderweg" zijn.
Maar ja, er is weer een Europese verordening nodig om ALLE banken er toe te verplichten om van instant overschrijving de gratische norm te maken.
Voor mij is het NIET normaal dat "gewone" overschrijvingen na 30 jaar internet nog steeds tot 5 dagen kunnen "onderweg" zijn.
Maar ja, er is weer een Europese verordening nodig om ALLE banken er toe te verplichten om van instant overschrijving de gratische norm te maken.
Totaal naast de kwestie. Ik heb aan instant overschrijvingen weinig behoefte, maar het gedoe met weekends en brugdagen is toch echt wel middeleeuws.
Je zou soms denken dat elke overschrijving handmatig moet ingegeven worden in "het systeem" of dat bodes de overschrijvingen van de ene bank naar de andere moeten brengen.
https://businessam.be/zwitserland-zet-s ... tschappij/
Zwitserland start ook met instant betalingen.
@Nete : als je dat gedoe met lange weekends wil vermijden zal je toch de instantbetalingen als oplossing moeten zien.
Er is geen tussenstap tussen extra lang en normaal kort. En waarom zou die er moeten zijn?
Zwitserland start ook met instant betalingen.
@Nete : als je dat gedoe met lange weekends wil vermijden zal je toch de instantbetalingen als oplossing moeten zien.
Er is geen tussenstap tussen extra lang en normaal kort. En waarom zou die er moeten zijn?
De Europese verordening bepaalt niet dat het gratis moet, wel tegen dezelfde kostprijs als een gewone overschrijving. In ons land mag dat, zeker voor consumentenrekening, de facto op hetzelfde neerkomen, maar dat is in andere landen niet zo. Als bank X 15 euro vraagt voor een overschrijving (ja, ze bestaan), mogen ze ook 15 euro vragen voor een instantoverschrijving.