Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
VincentVega schreef: ↑23 augustus 2024, 13:10Werkt bpost beter dan post.nl dan? En wat met DHL en andere koerierdiensten?
Stukken beter en voor pakjes 30% goedkoper dan B-Post.
Maar je moet platin zijn commentaren ook weten te relativeren: platin is franstalig en heeft het niet zo op Nederland (en ook niet Vlaanderen) begrepen ....
Nederland staat gekend om z'n schijnzelfstandigheid. Het is geen toeval dat PostNL ook in België in opspraak is gekomen voor slechte werkomstandigheden. Bij Bpost is alles wel beter geregeld voor werknemers, inderdaad. Ik denk dat het voornamelijk daarover ging.VincentVega schreef: ↑23 augustus 2024, 13:10Werkt bpost beter dan post.nl dan? En wat met DHL en andere koerierdiensten?
Maar je moet platin zijn commentaren ook weten te relativeren: platin is franstalig en heeft het niet zo op Nederland (en ook niet Vlaanderen) begrepen ....
Daarnaast: mijn (beperkte) ervaring met PostNL in Nederland is niet zo goed, maar dat kan ook toeval geweest zijn.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Qua klantenservice zie ikzelf in de praktijk geen verschil tussen beide. Wat mogelijk wel een verschil is, is dat bij Bpost de koeriers postbodes (en dus ambtenaren) zijn. Of dat een voordeel of een nadeel is laat ik aan anderen over …pmu schreef: ↑23 augustus 2024, 13:34Nederland staat gekend om z'n schijnzelfstandigheid. Het is geen toeval dat PostNL ook in België in opspraak is gekomen voor slechte werkomstandigheden. Bij Bpost is alles wel beter geregeld voor werknemers, inderdaad. Ik denk dat het voornamelijk daarover ging.VincentVega schreef: ↑23 augustus 2024, 13:10
Werkt bpost beter dan post.nl dan? En wat met DHL en andere koerierdiensten?
Daarnaast: mijn (beperkte) ervaring met PostNL in Nederland is niet zo goed, maar dat kan ook toeval geweest zijn.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Mijn ervaring met B-post is helaas ronduit slecht. Veel te duur, weinig postbezorging, niet aanbellen maar gewoon direct briefje in de bus met "kom het maar afhalen" (ik loop nog naar buiten toen hij voor de poort stopte, maar nee hoor, snel briefje in de bus en doorrijden terwijl hij mij ziet staan!). Aangetekende brief met bericht van ontvangst. Geen bericht van ontvangst gehad, was zoek!
Dat was zo ongeveer mijn ervaring met PostNL in Nederland (terwijl ik met Bpost eigenlijk nog nooit problemen gehad heb). Ik denk dat veel afhangt van individuele bezorgers, minder van de bedrijven op zich. Ik ben geneigd om te zeggen dat bedrijven met vaste bezorgers in loondienst een meer constante kwaliteit kunnen aanbieden, maar dat is louter een hypothese langs mijn kant.
Ik denk wel dat Bpost z'n technologie best op orde heeft (en zelfs vooruitstrevend was). Zo heeft men al vele jaren pakketautomaten, de optie om per pakket leveringsvoorkeuren in te stellen, de optie om automatisch alle pakketten naar een afhaalpunt te laten sturen, ook als dat niet voordien zo geregeld was... Ik weet niet of dat internationaal zo standaard is, eigenlijk.
Ik denk wel dat Bpost z'n technologie best op orde heeft (en zelfs vooruitstrevend was). Zo heeft men al vele jaren pakketautomaten, de optie om per pakket leveringsvoorkeuren in te stellen, de optie om automatisch alle pakketten naar een afhaalpunt te laten sturen, ook als dat niet voordien zo geregeld was... Ik weet niet of dat internationaal zo standaard is, eigenlijk.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok, we hebben nu allemaal onze eigen, persoonlijke ervaringen met Bpost en PostNL gedeeld … maar waar het eigenlijk over ging is dat in Nederland de werkloosheidscijfers opmerkelijk lager zijn dan hier, en dat omwille van een strengere aanpak.
In Nederland is de werkloosheidsvergoeding sowieso beperkt in de tijd, gaande van 3 maanden tot 24 maanden (afhankelijk van je arbeidsverleden). België is zowat het enige land waar je je leven lang werkloos kunt blijven.
Dat is dus in ieder geval al een belangrijk verschilpunt. Je kan je in NL niet levenslang “settelen” in een werkloosheidsvergoeding
In Nederland is de werkloosheidsvergoeding sowieso beperkt in de tijd, gaande van 3 maanden tot 24 maanden (afhankelijk van je arbeidsverleden). België is zowat het enige land waar je je leven lang werkloos kunt blijven.
Dat is dus in ieder geval al een belangrijk verschilpunt. Je kan je in NL niet levenslang “settelen” in een werkloosheidsvergoeding
Precies.VincentVega schreef: ↑23 augustus 2024, 13:59 Ok, we hebben nu allemaal onze eigen, persoonlijke ervaringen met Bpost en PostNL gedeeld … maar waar het eigenlijk over ging is dat in Nederland de werkloosheidscijfers opmerkelijk lager zijn dan hier, en dat omwille van een strengere aanpak.
Het beperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd zat in het voorgestelde plan. Was tot voor kort ondenkbaar in België, maar werd bijna werkelijkheid...
In de praktijk blijft er natuurlijk nog het leefloon als ultieme optie.
In de praktijk blijft er natuurlijk nog het leefloon als ultieme optie.
En dat leefloon is volgens mij een nog veel groter issue dan de WLH onbeperkt in de tijd…
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Is dat zo?
De voorwaarden voor een leefloon en werkloosheidsuitkering zijn anders.
Niet iedereen die in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering komt zomaar in aanmerking voor een leefloon (en vice versa).
Voor een leefloon mag je niet over voldoende bestaansmiddelen beschikken. Iemand die een gezin heeft met andere gezinsleden die een inkomen hebben, of iemand die een bepaald vermogen heeft (huis, spaargeld ...) komt normaliter gezien niet in aanmerking voor een leefloon. Voor een werkloosheidsuitkering zijn de belangrijkste eisen dat je werkloos bent geworden buiten je wil om en dat je werkzoekende bent. Er zijn geen inkomens- of vermogensvoorwaarden.
Je beschuldigd mij van cherry picking, terwijl ik een volledig land aanhaal waarbij je het algemene werkloosheidcijfer kan vergelijken en geen individueel geval. Jij haalt inderdaad een situatie aan hoe het ook niet moet. En het zal ook geen alleenstaand geval zijn binnen meer dan 2 miljoen(!) bedrijven die er in Nederland zijn. Maar voor toestanden als deze zijn er op 100 waarschijnlijk 90 of meer die het wel goed gaat. Het getal zoveel mogelijk naar 100 brengen is natuurlijk wenselijk. Maar gaat wat te ver voor deze discussie. Feit is dat men mag verstrengen in Belgie. Het hoe of wat daar zijn boeken over te schrijven en studies over te voeren en wijkt te hard af van de algemene discussie.platin schreef: ↑23 augustus 2024, 11:26Nederland er bij halen is heel makkelijk.
Maar dan wel heel graag het ganse verhaaltje.
Post nl is ook Nederland en hoe daar de jobs worden ingevuld en betaald is al uitvoerig in de media gekomen.
Zo een praktijken nee bedankt.
Over jobs van 12 uur per week nog niet gesproken, natuurlijk zo zijn er minder werklozen.
Maar of ze van 12 uur jobs kunnen leven .....wordt in uw betoog niet over gepraat.
Als A dan ook heel graag B.
Laatst gewijzigd door Galactic op 23 augustus 2024, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Een manier van leven ….VincentVega schreef: ↑23 augustus 2024, 14:36Is dat zo?
De voorwaarden voor een leefloon en werkloosheidsuitkering zijn anders.
Niet iedereen die in aanmerking komt voor een werkloosheidsuitkering komt zomaar in aanmerking voor een leefloon (en vice versa).
Voor een leefloon mag je niet over voldoende bestaansmiddelen beschikken. Iemand die een gezin heeft met andere gezinsleden die een inkomen hebben, of iemand die een bepaald vermogen heeft (huis, spaargeld ...) komt normaliter gezien niet in aanmerking voor een leefloon. Voor een werkloosheidsuitkering zijn de belangrijkste eisen dat je werkloos bent geworden buiten je wil om en dat je werkzoekende bent. Er zijn geen inkomens- of vermogensvoorwaarden.
Voor sommige een keuze zeker als de kloof met werken te klein is…
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Leefloon en OCMW mogen ze per direct afschaffen en vervangen door een systeem zoals in Nederland waar men verplicht bepaalde gemeenschapsjobs moeten doen !
Zou direct ook al een gedeeltelijke oplossing zijn voor het immigratieprobleem want als er geen ocmw meer is kunnen we dat van de wereld al niet meer zijn ...
Zou direct ook al een gedeeltelijke oplossing zijn voor het immigratieprobleem want als er geen ocmw meer is kunnen we dat van de wereld al niet meer zijn ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Volledig akkoord. Onkruid uitdoen, zwerfvuil oprapen, werk genoeg dat ze voor de gemeenschap kunnen dienen ipv op straat rondhangen of in hun luie zetel op onze kosten playstation te spelen.voorheenCP1234 schreef: ↑23 augustus 2024, 17:10 Leefloon en OCMW mogen ze per direct afschaffen en vervangen door een systeem zoals in Nederland waar men verplicht bepaalde gemeenschapsjobs moeten doen !
Geheel mee eens.Kwakkie schreef: ↑23 augustus 2024, 18:21Volledig akkoord. Onkruid uitdoen, zwerfvuil oprapen, werk genoeg dat ze voor de gemeenschap kunnen dienen ipv op straat rondhangen of in hun luie zetel op onze kosten playstation te spelen.voorheenCP1234 schreef: ↑23 augustus 2024, 17:10 Leefloon en OCMW mogen ze per direct afschaffen en vervangen door een systeem zoals in Nederland waar men verplicht bepaalde gemeenschapsjobs moeten doen !
En dat is wel geld besparen!