Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat na staatsbon?
@stranger
Zelf heb ik in juli een afspraak kunnen bekomen in een Ethias-kantoor op +/-35 km rijden van bij mij thuis. In dichterbij gelegen kantoor was het niet mogelijk.
Ja dat is een nadeel, je moet er iets voor over hebben..
Zelf heb ik in juli een afspraak kunnen bekomen in een Ethias-kantoor op +/-35 km rijden van bij mij thuis. In dichterbij gelegen kantoor was het niet mogelijk.
Ja dat is een nadeel, je moet er iets voor over hebben..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoe moet je trouwens het geld storten in zo een tak21 van Ethias? Is dat via een persoonlijke rekening of algemene met gestructureerde melding?
Kan je rente jaarlijks ontvangen of is dat sowieso op het einde om geen roerende voorheffing te moeten betalen?
Kan je rente jaarlijks ontvangen of is dat sowieso op het einde om geen roerende voorheffing te moeten betalen?
Op een algemeen rekeningnr. storten met de juiste mededeling.
De rente wordt elk jaar opgeteld bij de reserve, maar om geen belastingen te betalen laat je het totaal dus best onaangeroerd de eerste 8 jaar. De rente brengt trouwens op zich ook rente op.
De rente wordt elk jaar opgeteld bij de reserve, maar om geen belastingen te betalen laat je het totaal dus best onaangeroerd de eerste 8 jaar. De rente brengt trouwens op zich ook rente op.
-
- Newbie
- Contacteer:
MeDirect geeft een premie van 0,5% als je de nieuwe staatsbon bij hen koopt. Overal staat dat het netto is, maar niet op de website van MeDirect. Kan het zijn dat de fiscus die 0,5% als rente ziet? Met belastingen erop?
70 km rijden voor een paar euro voordeel… Waarom kan dit niet online ??
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Goed zo, eindelijk eens een terechte en inhoudelijke opmerking
Het getuigt inderdaad niet van een moderne beleidsvoering van Ethias in het digitale tijdperk als je mensen dwingt om naar een kantoor te gaan (er zijn er amper 3 in mijn provincie), tijdens de werkuren en op afspraak.
Die afspraken kunnen dan nog eens pas binnen enkele weken doorgaan omdat de kantoormedewerkers overbelast zijn. En mogelijk is tegen dan het gunstige tarief niet meer van kracht ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Vooral die laatste zin! Vrijdag naar 1 bank gebeld voor termijnrekeningen die ze aanbieden, je kan nu bij hen sinds kort online intekenen ook, maar hun beste termijnrekening kan je dan weer niet online intekenen en moet je afspraak maken. Probleem is dat je wel de komende weken geen afspraak kan krijgen... Dan maar langs geweest om te zegggen dat ik wil intekenen, en als het niet lukt ik het geld wel bij andere bank zet. Plots kreeg ik nu maandag al afspraak.VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 12:32Goed zo, eindelijk eens een terechte en inhoudelijke opmerking
Het getuigt inderdaad niet van een moderne beleidsvoering van Ethias in het digitale tijdperk als je mensen dwingt om naar een kantoor te gaan (er zijn er amper 3 in mijn provincie), tijdens de werkuren en op afspraak.
Die afspraken kunnen dan nog eens pas binnen enkele weken doorgaan omdat de kantoormedewerkers overbelast zijn. En mogelijk is tegen dan het gunstige tarief niet meer van kracht ...
MeDirect zet turbo op nieuwe staatsbon
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240823_96952016
Ieder is (gelukkig) vrij om i.f.v. zijn mogelijkheden en rendementsverwachtingen zelf te beslissen of hij/zij zich wil verplaatsen om een belegging te doen. Maar idd. als het te beleggen bedrag bescheiden is en je slechts enkele tientallen Euros profijt kan doen dan is het beter om iets anders te zoeken en geen verplaatsingen te overwegen. Misschien dan maar best op de spaarrekening laten staan.
Wie de huidige staatsbon bij MeDirect heeft, komt blijkbaar niet in aanmerking voor de bonusevita schreef: ↑24 augustus 2024, 12:54 MeDirect zet turbo op nieuwe staatsbon
voorwaarden
Ja, inderdaad helaas! Ik vind dat door die voorwaarde de klanten van MeDirect gediscrimineerd worden. MeDirect toont zo ook weinig respect voor haar klanten.vortex schreef: ↑24 augustus 2024, 13:33Wie de huidige staatsbon bij MeDirect heeft, komt blijkbaar niet in aanmerking voor de bonusevita schreef: ↑24 augustus 2024, 12:54 MeDirect zet turbo op nieuwe staatsbon
voorwaarden
-
- Full Member
- Contacteer:
Is wel waar, maar ze geven nu toch ook al 3,30% bruto, zou wel eens kunnen dat de nieuwe staatsbon geen 2% netto haalt en dat die 0,5% extra ongeveer opevita schreef: ↑24 augustus 2024, 14:53Ja, inderdaad helaas! Ik vind dat door die voorwaarde de klanten van MeDirect gediscrimineerd worden. MeDirect toont zo ook weinig respect voor haar klanten.vortex schreef: ↑24 augustus 2024, 13:33
Wie de huidige staatsbon bij MeDirect heeft, komt blijkbaar niet in aanmerking voor de bonus
voorwaarden
hetzelfde zal uitkomen dan.
Beiden niets dus. Beter 0% obligaties dan.Gwendoline1 schreef: ↑24 augustus 2024, 16:36Is wel waar, maar ze geven nu toch ook al 3,30% bruto, zou wel eens kunnen dat de nieuwe staatsbon geen 2% netto haalt en dat die 0,5% extra ongeveer op
hetzelfde zal uitkomen dan.