Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
In 2025? 36% belasting in plaats van 32% in 2023. En het nieuwe stelsel blijkt uitgesteld te zijn.Finny10 schreef: ↑23 augustus 2024, 16:22Dat was 2023 en zoals er staat een overgangsperiode. Kijk nu ook eens naar de regels per 1 jan. 2025.pmu schreef: ↑23 augustus 2024, 16:17
Bij deze: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... w_vermogen
En het nieuwe stelsel zal ook geen goed nieuws zijn voor de aandelenbelegger.Het tarief in box 3 wordt verhoogd van 32% naar 36% in 2024. Het tarief blijft dan in 2025 ook 36%. Het heffingsvrije vermogen van € 57.000 per belastingplichtige blijft in 2023 en 2024 gelijk. Het nieuwe box 3 stelsel is uitgesteld tot 2027.
https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.n ... _3_stelsel
Maar goed, hoewel ik deze discussie interessant vind, is die misschien niet op zijn plaats in dit topic.De ministerraad heeft op voorstel van staatssecretaris Van Rij (Fiscaliteit en Belastingdienst) ingestemd met het aanbieden van de Wet werkelijke rendement box 3 voor advies aan de Raad van State. Met het wetsvoorstel stelt het kabinet voor om vanaf 2027 een nieuw stelstel voor de belastingheffing in box 3 in te voeren. Belastingplichtigen betalen alleen belasting over wat zij daadwerkelijk hebben verdiend met hun vermogen. Naar verwachting betalen belastingplichtigen met spaargeld daarom minder belasting, vanwege de relatief lage spaarrentes. Belastingplichtigen met aandelen zullen relatief meer belasting betalen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -van-state
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tweet van GLB:
If true ...
If true ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 23 augustus 2024, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
OK Maar last but not least moet je eigenlijk het hele plaatje bekijken incl ink. belasting, onr. goedbelasting etc.pmu schreef: ↑23 augustus 2024, 16:27In 2025? 36% belasting in plaats van 32% in 2023. En het nieuwe stelsel blijkt uitgesteld te zijn.En het nieuwe stelsel zal ook geen goed nieuws zijn voor de aandelenbelegger.Het tarief in box 3 wordt verhoogd van 32% naar 36% in 2024. Het tarief blijft dan in 2025 ook 36%. Het heffingsvrije vermogen van € 57.000 per belastingplichtige blijft in 2023 en 2024 gelijk. Het nieuwe box 3 stelsel is uitgesteld tot 2027.
https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.n ... _3_stelselMaar goed, hoewel ik deze discussie interessant vind, is die misschien niet op zijn plaats in dit topic.De ministerraad heeft op voorstel van staatssecretaris Van Rij (Fiscaliteit en Belastingdienst) ingestemd met het aanbieden van de Wet werkelijke rendement box 3 voor advies aan de Raad van State. Met het wetsvoorstel stelt het kabinet voor om vanaf 2027 een nieuw stelstel voor de belastingheffing in box 3 in te voeren. Belastingplichtigen betalen alleen belasting over wat zij daadwerkelijk hebben verdiend met hun vermogen. Naar verwachting betalen belastingplichtigen met spaargeld daarom minder belasting, vanwege de relatief lage spaarrentes. Belastingplichtigen met aandelen zullen relatief meer belasting betalen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -van-state
In ieder geval is het voor gepensioneerden niet slecht als ze gewoon termijn rek'n nemen of spaarrekeninegen waar dan ook.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat is dat nu voor een uitspraak ?pmu schreef: ↑23 augustus 2024, 15:48Dan zou ik zeggen dat het nu aan Bouchez is om met zijn 20 van de 82 zetels (van de wenscoalitie) 100% van het MR-programma te proberen uitvoeren. Zal niet lukken. Het is hier geen dictatuur. Vergeet trouwens ook de positie van CD&V en Les Engagés niet. Ook die partijen zijn voorstander van meer evenwichtig verdeelde belastingen. En geen van de andere partijen heeft zijn last-minute terugtrekken gewaardeerd.voorheenCP1234 schreef: ↑23 augustus 2024, 15:38 Politici krijgen een mandaat van de kiezers met wat ze voor de verkiezingen stelden te doen of juist niet te doen. Bouchez heeft een aardverschuiving veroorzaakt bij onze Zuiderburen en het is dus normaal dat zijn stem sterker gehoord wordt dan dan van een halve crimineel wiens partijtje het op één na slechtste resultaat in decennia heeft geboekt (...)
En Conner mag met zijn nog veel kleiner aandeel, wel alles proberen binnen te halen ?
Bouchez was al in veel meegegaan maar daarom moet je toch niet alles zomaar aanvaarden hé, hij zit bij de MR niet bij de OpenVLD die hun moeders zouden verkopen en hun dochters zouden "verhuren" voor nog maar een postje binnen te halen ...
En zoals ik al schreef, indien je de franse taal een beetje beheerst; lees de pers van onze Zuiderburen ook eens, zal je een heel, heel ander verhaal zien van heffingen en extra belastingen waar er hier gewoon niet over wordt gesproken !
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
DE slechtste bedoelt u waarschijnlijk…. Daar ga ik volledig mee akkoord.
[/quote]
Als een TROL het de slechtste vindt, moet hij wel de beste zijn ...
Bedankt om mijn argument zo bij te staan !
Ik zie nog geen poll wi nu de formateur wordt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Federaal (België) krijgen politici van de kiezers de mogelijkheid tot een zetel/stem in het federaal parlement. That's it.voorheenCP1234 schreef: ↑23 augustus 2024, 15:38 Politici krijgen een mandaat van de kiezers met wat ze voor de verkiezingen stelden te doen of juist niet te doen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Opmerkelijk is dat De Wever en co op het punt stonden om een netto belastingverlaging van 3 miljard euro af te kloppen. Dat is veel, gezien de slechte budgettaire toestand van België kent. Concreet stond er 8,5 miljard euro aan lastenverlagingen klaar in ruil voor 5,5 miljard euro belastingverhogingen. (Uit HLN)
Fantastisch plan moet dat geweest zijn van de grote premier bespaarder !
Fantastisch plan moet dat geweest zijn van de grote premier bespaarder !
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Al bij al heeft deze in Vlaanderen eerder onbekende politicus toch een goede indruk nagelaten op mij. Zowel inhoudelijk (niet obstructief, steeds zoekend naar een compromis) als communicatief (geen brulboei zoals Bouchez).EarthNvstr1 schreef: ↑23 augustus 2024, 19:38Ik gok op Maxime Prévot. Uiteindelijk premier, maar nog niet voor direct. Eerst nog wat rondjes draaien.
Ik denk ook dat hij een kans maakt (al sluit ik niet uit de BDW toch nog het premierschap "krijgt" eens er overeenstemming is gevonden tussen de huidige 5 partijen).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
In tegenstelling tot sommige trollen hier op het forum (ha***wyn om de trol niet bij naam te moeten noemen ) kan Prévot toch veel waardering opbrengen voor ex-formateur BDW.
"Voor Maxime Prévot, de voorzitter van de partij Les Engagés die vrijdag werd aangesteld tot bemiddelaar, is de Arizona-coalitie 'niet dood' en is de huidige 'crisis' slechts tijdelijk. Dat zegt de Franstalige politicus zaterdag in een interview met de krant Le Soir. In de ogen van Prévot blijft plan A dus overeind, met Bart De Wever als beoogd premier.
Prévot gooide ook nog met bloemetjes naar N-VA-voorzitter Bart De Wever. 'Eerlijk, ik doe mijn hoed voor hem af. Hij heeft met waardigheid zijn functie van formateur ingevuld. En er is nog steeds veel vertrouwen in zijn vermogen om het stokje over te nemen als het stof is neergedaald. Na deze crisis moeten we het vertrouwen herstellen zodat het stokje opnieuw kan worden doorgegeven.
De voorzitter van Les Engagés ziet De Wever liever als formateur dan als harde onderhandelaar aan tafel. 'Daarom hoop ik dat dit momentum een zo kort mogelijke parenthese is en dat het vertrouwen hersteld kan worden, zodat iedereen zich meer comfortabel voelt als de onderhandelingen hernemen. Het is zelfs in het belang van de Franstaligen, hoe paradoxaal dat ook mag klinken, dat Bart De Wever de rol van formateur blijft opnemen, omdat dat hem van nature verplicht om inspanningen te doen om een compromis te vinden."
"Voor Maxime Prévot, de voorzitter van de partij Les Engagés die vrijdag werd aangesteld tot bemiddelaar, is de Arizona-coalitie 'niet dood' en is de huidige 'crisis' slechts tijdelijk. Dat zegt de Franstalige politicus zaterdag in een interview met de krant Le Soir. In de ogen van Prévot blijft plan A dus overeind, met Bart De Wever als beoogd premier.
Prévot gooide ook nog met bloemetjes naar N-VA-voorzitter Bart De Wever. 'Eerlijk, ik doe mijn hoed voor hem af. Hij heeft met waardigheid zijn functie van formateur ingevuld. En er is nog steeds veel vertrouwen in zijn vermogen om het stokje over te nemen als het stof is neergedaald. Na deze crisis moeten we het vertrouwen herstellen zodat het stokje opnieuw kan worden doorgegeven.
De voorzitter van Les Engagés ziet De Wever liever als formateur dan als harde onderhandelaar aan tafel. 'Daarom hoop ik dat dit momentum een zo kort mogelijke parenthese is en dat het vertrouwen hersteld kan worden, zodat iedereen zich meer comfortabel voelt als de onderhandelingen hernemen. Het is zelfs in het belang van de Franstaligen, hoe paradoxaal dat ook mag klinken, dat Bart De Wever de rol van formateur blijft opnemen, omdat dat hem van nature verplicht om inspanningen te doen om een compromis te vinden."
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Als je het van een politicus moet aannemen en geloven... dan ben je wel klaar voor 't weekend.
Je hoeft echt geen andere bron te zoeken hoor. Ik verander mijn idee over de grote bespaarpremier toch niet meer de eerste tijd.
Je hoeft echt geen andere bron te zoeken hoor. Ik verander mijn idee over de grote bespaarpremier toch niet meer de eerste tijd.
Doe eens een poll hoeveel leden hier jou een troll vinden. In dit geval : mijn stem krijg je !!VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 10:24 In tegenstelling tot sommige trollen hier op het forum (ha***wyn om de trol niet bij naam te moeten noemen ) .......
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Laat ons hopen dat het een Franstalige wordt. Want voor het premierschap dient er steeds een prijs betaald. Het mag eens aan Franstalië zijnVincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 10:12Ik denk ook dat hij een kans maakt (al sluit ik niet uit de BDW toch nog het premierschap "krijgt" eens er overeenstemming is gevonden tussen de huidige 5 partijen).
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Uit De Tijd. https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 61208.html
Ook zeer opvallend gezien de tegenstand langs Waalse kant.
Ook zeer opvallend gezien de tegenstand langs Waalse kant.
Op het politieke bestel zou Arizona een eerder symbolische 150 miljoen besparen, met de afschaffing van de Senaat, begrensde bedragen voor regering en koningshuis, de inperking van de kabinetten, enzovoort.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/24 ... 5-miljard/
13,5 miljard besparingen, 11 miljard nieuw beleid en 19 miljard aan terugverdieneffecten: dat zijn zowat de belangrijkste hoofdlijnen uit de begrotingstabel van de intussen ex-formateur. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet over een akkoord dat de Arizona-partijen hadden, maar wel over concrete plannen waarover ze het eens hadden kunnen raken.