Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
Mss kan het compromis federaal zijn:
1) (evt) meerwaardebelasting enkel op nieuwe beleggingen
2) uitbreiding en verhoging Taks op de effectenrekeningen
3) BTW verhogingen enkel op minder gezonde of luxe-producten:
dus géén verhoging BTW op volkoren brood (6%), wel op wit brood (12%);
geen verhoging op magere zuivel (6%), wel op halfvette (12%) en op vette (21%);
forse verhoging op suikerproducten (21%)
maar absoluut geen verlagingen, ook geen 0% op verse groenten en fruit, daar de 6% behouden;
fastfood (frituren, hamburgertenten, pitas en pizzerias) BTW uitneem verhogen naar 12% (of uitneem+verbruikzaal beide zelfs 21%) ...
maar absoluut geen verlagingen, ook geen 0% op verse groenten en fruit, daar de 6% behouden;
fastfood (frituren, hamburgertenten, pitas en pizzerias) BTW uitneem verhogen naar 12% (of uitneem+verbruikzaal beide zelfs 21%) ...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat Bouchez hier niet mee akkoord zou gaan. Het zijn allemaal belastingverhogingen …spaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2024, 14:56 Mss kan het compromis federaal zijn:
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Europa zou ook het schuldenplafond kunnen verhogen, zoals in de Vs
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij is Bouchez vooral tegen platte belastingverhoging, vandaar dat de meerwaardebelasting idd best wordt laten vallen.VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 15:05Ik kan me voorstellen dat Bouchez hier niet mee akkoord zou gaan. Het zijn allemaal belastingverhogingen …spaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2024, 14:56 Mss kan het compromis federaal zijn:
Zomaar alle BTW van 6 naar 12% is ook een platre belasting, maar als er een visie achter steekt, die bovendien besparend kan werken op termijn (gezondheidsproblemen), dan zou hij dat evt wel kunnen accepteren in combinatie met de voorgestelde besparingen op arbeidsmarkt, uitkeringen en bijzondere pensioenstelsels....
-
- Hero Member
- Contacteer:
spaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2024, 15:19Volgens mij is Bouchez vooral tegen platte belastingverhoging, vandaar dat de meerwaardebelasting idd best wordt laten vallen.VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 15:05
Ik kan me voorstellen dat Bouchez hier niet mee akkoord zou gaan. Het zijn allemaal belastingverhogingen …
Zomaar alle BTW van 6 naar 12% is ook een platte belasting, maar als er een visie achter steekt, die bovendien besparend kan werken op termijn (gezondheidsproblemen), dan zou hij dat evt wel kunnen accepteren in combinatie met de voorgestelde besparingen op arbeidsmarkt, uitkeringen en bijzondere pensioenstelsels....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Allez, Eva De Bleeker is net verkozen als voorzitter O-VLD en ze sluit evt regeringsdeelname, als ze gevraagd wordt, niet meer uit...
Wil zij premier worden om Alexander eens echt lik op stuk te geven
Wil zij premier worden om Alexander eens echt lik op stuk te geven
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens mij is Bouchez tegen elke belastingverhoging, plat of niet platspaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2024, 15:19Volgens mij is Bouchez vooral tegen platte belastingverhoging, vandaar dat de meerwaardebelasting idd best wordt laten vallen.VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 15:05
Ik kan me voorstellen dat Bouchez hier niet mee akkoord zou gaan. Het zijn allemaal belastingverhogingen …
Zomaar alle BTW van 6 naar 12% is ook een platre belasting, maar als er een visie achter steekt, die bovendien besparend kan werken op termijn (gezondheidsproblemen), dan zou hij dat evt wel kunnen accepteren in combinatie met de voorgestelde besparingen op arbeidsmarkt, uitkeringen en bijzondere pensioenstelsels....
Ga je het nog ingewikkelder maken? Ik zou dat wit brood en bruin brood maar omdraaien trouwens, want bruinbrood is tegenwoordig wit brood met kleurstof en zeker niet gezonder. Hahaha.spaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2024, 14:56 Mss kan het compromis federaal zijn:
Ja, waarom niet?VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 14:56Dus iemand die erft van een verre nonkel en iemand die erft van zijn ouders of overleden partner zouden dan evenveel moeten betalen?Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 14:21 Wat wel zou kunnen is een flattax van 10% in de erfenisbelasting invoeren en de hand tot handgift afschaffen,
Er gaat per jaar via erfnissen en hand tot hand gift 34,8 miljard om.
De opbrengst van de erfbelasting is slechts amper 6%.
Een flattax van 10% zou ruim 4% opleveren, oftewel bijna 1,4 miljard.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Omwille van sociale redenen (zeker in het geval van de langstlevende echtgenoot)Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 16:34Ja, waarom niet?VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 14:56
Dus iemand die erft van een verre nonkel en iemand die erft van zijn ouders of overleden partner zouden dan evenveel moeten betalen?
Omdat de overledene vermoedelijk wel voor zijn partner of kinderen heeft gespaard (en niet voor en ver familielid)
Omdat een vlaktaks asociaal is (typerend voor systemen met een vlaktaks is dat ze minder herverdelend zijn dan systemen die stapsgewijs de belastingtarieven verhogen, volgens het IMF).
…
Het huis is al vrij van erfbelasting voor de echtgenoot/note, en in de 10% of hoger voor de rest zit je ook al snel.VincentVega schreef: ↑24 augustus 2024, 17:09Omwille van sociale redenen (zeker in het geval van de langstlevende echtgenoot)
Omdat de overledene vermoedelijk wel voor zijn partner of kinderen heeft gespaard (en niet voor en ver familielid)
Omdat een vlaktaks asociaal is (typerend voor systemen met een vlaktaks is dat ze minder herverdelend zijn dan systemen die stapsgewijs de belastingtarieven verhogen, volgens het IMF).
…
Vind je een tarief voor anderen zoal een goede vriend b.v. wel normaal. (tot 35.000 25%, 35.000 t/m 75.000 45% en daarboven 55%.
Leuk voor als je het aan een stiefkind wil nalaten.
Ik zie niets, maar dan ook niets asociaals in een vlaktaks. Je hebt tenslotte voor dat geld gewerkt en er al belasting over betaald. Dus als je vrijgezel bent of weduwnaar/weduwe zonder kinderen, mag de staat het grootste deel hebben? Kom nou!
-
- Hero Member
- Contacteer:
De overledene heeft daar al belasting op betaald, de verkrijger nog niet.
Vandaar dat leden van het gezin slechts beperkt belast worden, omdat geacht wordt dat zij er ook -minstens moreel- bij betrokken waren om het bedrag bij elkaar te krijgen/sparen; onder meer als appeltje voor de dorst nu het gezinslid overleden is.
Vandaar dat leden van het gezin slechts beperkt belast worden, omdat geacht wordt dat zij er ook -minstens moreel- bij betrokken waren om het bedrag bij elkaar te krijgen/sparen; onder meer als appeltje voor de dorst nu het gezinslid overleden is.
Ja, zo kan ik er nog wel een paar bedenken.spaarfreakje schreef: ↑24 augustus 2024, 17:57 De overledene heeft daar al belasting op betaald, de verkrijger nog niet.
Dus wat doen mensen met veel geld? Die emigreren naar landen waar de erfbelasting slechts heel laag is, zoals b.v. de Canarische eilanden 1%, of landen waar de erfbelasting is afgeschaft zoals Italië, Zwitserland, Zweden, Portugal, Oostenrijk.
Anderen schenken weer tegen 0% (4 jaar in leven blijven) of betalen evt. 3% (rechte lijn) of 7% (ieder ander) voor de zekerheid.
Vandaar dat België amper 6% ontvangt. Dan is 10% vlaktax toch beter?
In Zweden liep vroeger de erfbelasting op tot over de 100%, later hebben ze die afgeschaft. Waarom denk je?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Reactie verplaatst wegens off-topic hier.
nieuwe-vlaamse-regering-t31716-690.html#p626234
nieuwe-vlaamse-regering-t31716-690.html#p626234