Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Wat na staatsbon?
Inderdaad, kijk eens in het topic “nulcoupons overzicht”.Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 16:40Beiden niets dus. Beter 0% obligaties dan.Gwendoline1 schreef: ↑24 augustus 2024, 16:36
Is wel waar, maar ze geven nu toch ook al 3,30% bruto, zou wel eens kunnen dat de nieuwe staatsbon geen 2% netto haalt en dat die 0,5% extra ongeveer op
hetzelfde zal uitkomen dan.
Onlangs heb ik daar een overzicht gegeven van interessante nulcoupons (of bijna nulcoupons).
Als ze aan pari (of boven pari) zijn uitgegeven betaal je 0% RV.
-
- Full Member
- Contacteer:
Thanks.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑24 augustus 2024, 17:16Inderdaad, kijk eens in het topic “nulcoupons overzicht”.
Onlangs heb ik daar een overzicht gegeven van interessante nulcoupons (of bijna nulcoupons).
Als ze aan pari (of boven pari) zijn uitgegeven betaal je 0% RV.
Wat na de staatsbon? Misschien terug de staatsbon via MeDirect; zij geven een bonus op de bon van +0.50%; bruto denk ik. Aan voorwaarden verbonden. Terug te vinden hier op Spaargids.
Gewoon = "Als ik voor hetzelfde product een betere opbrengst krijg, kies ik voor het betere aanbod; of niet? Concreet: de staatsbon biedt mij bv. een netto-opbrengst van om en bij de 2.10%; maar een aanbieder geeft mij voor diezelfde "bon" een netto-rendement van 2.35%... waarvoor kies jij dan? Ik spreek hier enkel over de staatsbon en niet over andere beleggingsinstrumenten.
Voor geen van beiden, dan kies ik voor een Duitse staatsobligatie met netto 3%.Sammy2 schreef: ↑24 augustus 2024, 21:47Gewoon = "Als ik voor hetzelfde product een betere opbrengst krijg, kies ik voor het betere aanbod; of niet? Concreet: de staatsbon biedt mij bv. een netto-opbrengst van om en bij de 2.10%; maar een aanbieder geeft mij voor diezelfde "bon" een netto-rendement van 2.35%... waarvoor kies jij dan? Ik spreek hier enkel over de staatsbon en niet over andere beleggingsinstrumenten.
Ik schrijf nu zeer langzaam en voor de meesten te verstaan: "Ik spreek hier enkel over de staatsbon en niet over andere beleggingsinstrumenten".Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 21:54Voor geen van beiden, dan kies ik voor een Duitse staatsobligatie met netto 3%.Sammy2 schreef: ↑24 augustus 2024, 21:47
Gewoon = "Als ik voor hetzelfde product een betere opbrengst krijg, kies ik voor het betere aanbod; of niet? Concreet: de staatsbon biedt mij bv. een netto-opbrengst van om en bij de 2.10%; maar een aanbieder geeft mij voor diezelfde "bon" een netto-rendement van 2.35%... waarvoor kies jij dan? Ik spreek hier enkel over de staatsbon en niet over andere beleggingsinstrumenten.
Dus jouw Duitse staatsobligatie; voor zover Duitsland nog relevant en hun rates niet herzien worden, buiten beschouwing gelaten en enkel focusserend op de Belgische Staatsbon; uitgeven in september 2024; met een looptijd van één jaar. Oké voor jou?
Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Er staat ook niet dat het in oktober 2024 uitbetaald wordt. Er staat alleen: "ten vroegste op 14 oktober 2024". Maar er staat geen uiterste datum bij, dus ze kunnen het ook ergens in 2025 of later betalen.Verder geldt het alleen voor nieuw gestort geld.
Veel succes er mee.
I k z a l o o k h e e l l a n g z a a m a n t w o o r d e n .Sammy2 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:02Ik schrijf nu zeer langzaam en voor de meesten te verstaan: "Ik spreek hier enkel over de staatsbon en niet over andere beleggingsinstrumenten".
Dus jouw Duitse staatsobligatie; voor zover Duitsland nog relevant en hun rates niet herzien worden, buiten beschouwing gelaten en enkel focusserend op de Belgische Staatsbon; uitgeven in september 2024; met een looptijd van één jaar. Oké voor jou?
J a i k s n a p h e t .
S u c c e s e r m e e .
Je hebt gelijk:Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:10Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Er staat ook niet dat het in oktober 2024 uitbetaald wordt. Er staat alleen: "ten vroegste op 14 oktober 2024". Maar er staat geen uiterste datum bij, dus ze kunnen het ook ergens in 2025 of later betalen.Verder geldt het alleen voor nieuw gestort geld.
Veel succes er mee.
- er staat nergens dat het 0.5% netto is;
- ten vroegste 14/10/24: kan ook ten laatste 14/10/2099?;
- het mag ook "oud" geld zijn; reeds gebruikt.
Nochtans zo staat het geschreven:Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:10Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Veel succes er mee.
De online bank MeDirect geeft een bonus van 0,50% bovenop de rente voor wie in september via haar intekent op de nieuwe staatsbons. Die bonus is bovendien netto want hij wordt al in oktober uitbetaald als een cashback als beloning voor de inschrijving.
https://www.spaargids.be/sparen/medirec ... tsbon.html
Bedankt; maar is niet voor iedereen "cognitief" verwerkbaar. Vroeger werd dit "begrijpend lezen" genoemd.Torro schreef: ↑24 augustus 2024, 22:26Nochtans zo staat het geschreven:Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:10
Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Veel succes er mee.
De online bank MeDirect geeft een bonus van 0,50% bovenop de rente voor wie in september via haar intekent op de nieuwe staatsbons. Die bonus is bovendien netto want hij wordt al in oktober uitbetaald als een cashback als beloning voor de inschrijving.