Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
Ja, "begrijpend lezen" dat komt me bekend voor. Wordt niet meer onderwezen tegenwoordig begrijp ik.Sammy2 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:29Bedankt; maar is niet voor iedereen "cognitief" verwerkbaar. Vroeger werd dit "begrijpend lezen" genoemd.Torro schreef: ↑24 augustus 2024, 22:26
Nochtans zo staat het geschreven:
De online bank MeDirect geeft een bonus van 0,50% bovenop de rente voor wie in september via haar intekent op de nieuwe staatsbons. Die bonus is bovendien netto want hij wordt al in oktober uitbetaald als een cashback als beloning voor de inschrijving.
Oud mag ook, mits het niet zwart geworden is.Sammy2 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:24Je hebt gelijk:Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:10
Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Er staat ook niet dat het in oktober 2024 uitbetaald wordt. Er staat alleen: "ten vroegste op 14 oktober 2024". Maar er staat geen uiterste datum bij, dus ze kunnen het ook ergens in 2025 of later betalen.Verder geldt het alleen voor nieuw gestort geld.
Veel succes er mee.
- er staat nergens dat het 0.5% netto is;
- ten vroegste 14/10/24: kan ook ten laatste 14/10/2099?;
- het mag ook "oud" geld zijn; reeds gebruikt.
Volgens mij zal het moeilijk zijn voor andere banken om met hun kasbons of termijnrekeningen beter te doen. 0,5% netto komt overeen met 0,71% bruto. Dus als de nieuwe staatsbon 2,8% bruto zou geven, dan krijg je bij MD 3,51% bruto voor hetzelfde product, dat is maar even 25% meer.
--KNIP--Torro schreef: ↑24 augustus 2024, 22:54 Volgens mij zal het moeilijk zijn voor andere banken om met hun kasbons of termijnrekeningen beter te doen. 0,5% netto komt overeen met 0,71% bruto. Dus als de nieuwe staatsbon 2,8% bruto zou geven, dan krijg je bij MD 3,51% bruto voor hetzelfde product, dat is maar even 25% meer.
Hou ons maar op de hoogte hoe het is afgelopen in sept. en okt.
Tussentijds doe ik nog wat Duitse staatsbon tegen 3% NETTO (ps dat zou dan wel 4,2857% zijn). Die vind ik trouwens ook wel wat veiliger.
En succes uiteraard.
Sorry, ik vrees dat je het zelf niet begrijpt, veel succes met je Duitse staatsbons. Ik ga proberen om hier niet meer op te reageren. Waar is het spaargids forum van vroeger toch naartoe?
Hangt ervan af hoeveel men erin investeert natuurlijk.
Voor iemand met 100k is dat die 70km misschien wel waard?
En waarom dat niet online kan is een goede vraag. Misschien de vraag eens aan Ethias zelf stellen.
Een rekening openen bij CKV moet ook via een agent en bij velen kan dat ook niet online.
Idd best vreemd in deze tijden, maar het bestaat dus nog.
Nu ja, daarom niet per se slechter.
Alvorens een belegging te kunnen doen is er tegenwoordig -tot vervelens toe- eerst een hele poespas aan formaliteiten te doorlopen :
een "risicoprofiel" op maat dient opgesteld te worden, er is de antiwitwaswetgeving "ken jouw klant", enz...
Een belegging in een instelling waar je al gekend bent zal dan ook vlotter verlopen, waar je niet gekend bent zal je in veel gevallen eerst moeten langsgaan. Hoeveel keer moet je niet langsgaan bij de bank waar je reeds gekend bent om weer eens jouw "risicoprofiel" te actualiseren, om weer eens jouw ID uit te lezen om te zien of je nog dezelfde persoon bent, enz...
een "risicoprofiel" op maat dient opgesteld te worden, er is de antiwitwaswetgeving "ken jouw klant", enz...
Een belegging in een instelling waar je al gekend bent zal dan ook vlotter verlopen, waar je niet gekend bent zal je in veel gevallen eerst moeten langsgaan. Hoeveel keer moet je niet langsgaan bij de bank waar je reeds gekend bent om weer eens jouw "risicoprofiel" te actualiseren, om weer eens jouw ID uit te lezen om te zien of je nog dezelfde persoon bent, enz...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ook reeds gekende klanten van Ethias moeten langskomen op kantoor.pereboom schreef: ↑25 augustus 2024, 07:47 Alvorens een belegging te kunnen doen is er tegenwoordig -tot vervelens toe- eerst een hele poespas aan formaliteiten te doorlopen :
En een risicoprofiel invullen of andere administratieve poespas kan ik ook zelf en online doen …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
@VincentVega : dan moet je dat ook zo doen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Samsara, bij CKV kan je nu ook online intekenen hoor op termijnrekeningen.(Denk wel dat dit nog niet zo lang is.)Samsara schreef: ↑25 augustus 2024, 01:05Hangt ervan af hoeveel men erin investeert natuurlijk.
Voor iemand met 100k is dat die 70km misschien wel waard?
En waarom dat niet online kan is een goede vraag. Misschien de vraag eens aan Ethias zelf stellen.
Een rekening openen bij CKV moet ook via een agent en bij velen kan dat ook niet online.
Idd best vreemd in deze tijden, maar het bestaat dus nog.
Nu ja, daarom niet per se slechter.
Klopt, maar als je nog geen klant bent en klant wil worden, moet je eerst bij één van hun gevolmachtigde bankagenten langsgaan.
Ik weet wel het volgende: in juni gaf MeDirect op de nieuwe staatsbon een bonus van 0,20%, ik heb toen ingeschreven en heb een korting van 0,20% netto gekregen en is op 5juni 2024 uitbetaald.Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:10Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Er staat ook niet dat het in oktober 2024 uitbetaald wordt. Er staat alleen: "ten vroegste op 14 oktober 2024". Maar er staat geen uiterste datum bij, dus ze kunnen het ook ergens in 2025 of later betalen.Verder geldt het alleen voor nieuw gestort geld.
Veel succes er mee.
Dat klopt, maar tegelijk slagen veel financiële instellingen er wel in om dergelijke, en zelfs complexere, producten online aan te bieden - ook aan niet-klanten. Je kan bijvoorbeeld perfect online klant worden bij banken als KBC en Argenta, en daar via de app een beleggingsfonds kopen. Die "een hele poespas aan formaliteiten" komt uiteindelijk ook gewoon neer op het voorschotelen van een vragenlijst. Het is ook niet nodig om een ID "uit te lezen". De gegevens verifiëren aan de hand van een foto volstaat. Kan ook met Itsme.pereboom schreef: ↑25 augustus 2024, 07:47 Alvorens een belegging te kunnen doen is er tegenwoordig -tot vervelens toe- eerst een hele poespas aan formaliteiten te doorlopen :