Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Wat na staatsbon?
Staat hier toch op spaargids bij nieuwsberichten dat het 0,50% netto is.evita schreef: ↑25 augustus 2024, 12:58Ik weet wel het volgende: in juni gaf MeDirect op de nieuwe staatsbon een bonus van 0,20%, ik heb toen ingeschreven en heb een korting van 0,20% netto gekregen en is op 5juni 2024 uitbetaald.Finny10 schreef: ↑24 augustus 2024, 22:10
Er staat nergens dat het 0,50% netto is.
Er staat ook niet dat het in oktober 2024 uitbetaald wordt. Er staat alleen: "ten vroegste op 14 oktober 2024". Maar er staat geen uiterste datum bij, dus ze kunnen het ook ergens in 2025 of later betalen.Verder geldt het alleen voor nieuw gestort geld.
Veel succes er mee.
Over welke Duitse staatsbon (isin?) heb je het als ik mag vragen. Ik vermoed een nulcoupon die je bij Bolero of Saxo koopt maar ik denk niet dat er nog zijn die een yield van 3% geven.
Jawel, tegen de laatste koers van vrijdag kwam ik precies op 3% voor de Franse FR0013415627 bij Bolero incl. kosten ( en 3,13% bij de Giro incl. kosten) en voor de Duitse DE0001141810 op 2,99% bij de Giro incl. kosten.
Wat ben je daar nou mee? Loopt nog amper 7 maand. En dat met een dalende marktrente. Neen bedankt.
Laatst gewijzigd door Hector op 25 augustus 2024, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Het rendement op 7 maanden is anders dan op 12 maanden. Markten verwachten nog steeds dalende rentes. Het zou dus niet eerlijk zijn om het rendement van een product op 12 maanden te vergelijken met dat van een op 7 maanden.
Dat kan, maar ik spreid graag wat in tijd en niet langer dan een jaar.
Bovendien is het helemaal geen zekerheid dat de rente maar blijft dalen.
Dat mag je gerust doen, maar vermeld er in het vervolg liefst bij wat de exacte looptijd is. Het is anders moeilijk te vergelijken.
Ik ben nog geen klant Gwendoline, en dan vind ik het nogal een ouderwetste instelling.Gwendoline1 schreef: ↑25 augustus 2024, 12:16Samsara, bij CKV kan je nu ook online intekenen hoor op termijnrekeningen.(Denk wel dat dit nog niet zo lang is.)Samsara schreef: ↑25 augustus 2024, 01:05
Hangt ervan af hoeveel men erin investeert natuurlijk.
Voor iemand met 100k is dat die 70km misschien wel waard?
En waarom dat niet online kan is een goede vraag. Misschien de vraag eens aan Ethias zelf stellen.
Een rekening openen bij CKV moet ook via een agent en bij velen kan dat ook niet online.
Idd best vreemd in deze tijden, maar het bestaat dus nog.
Nu ja, daarom niet per se slechter.
Er woont ook geen enkele agent in mijn buurt. Bij bepaalde agenten kan je misschien klant worden via video call, maar dan moet je de hele lijst afgaan en telkens via hun persoonlijke websites uitzoeken of het al dan niet mogelijk is. Best omslachtig allemaal.
Laatst gewijzigd door Samsara op 25 augustus 2024, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Gelijk heb je, ben er ook geen klant en ben het ook niet van plan. Liet het gewoon even weten omdat ik het paar dagen geleden op hun website zag.Samsara schreef: ↑25 augustus 2024, 23:12Ik ben nog geen klant Gwendoline, en dan vind ik het nogal een ouderwetste instelling.Gwendoline1 schreef: ↑25 augustus 2024, 12:16
Samsara, bij CKV kan je nu ook online intekenen hoor op termijnrekeningen.(Denk wel dat dit nog niet zo lang is.)
Er woont ook geen enkele agent in mijn buurt. Bij bepaalde agenten kan je misschien klant worden via video call, maar dan moet je de hele lijst afgaan en telkens via hun persoonlijke websites uitzoeken of het al dan niet mogelijk is. Best omslachtig allemaal.
Misschien is dat zo slecht nog niet op deze manier.Gwendoline1 schreef: ↑26 augustus 2024, 00:50Gelijk heb je, ben er ook geen klant en ben het ook niet van plan. Liet het gewoon even weten omdat ik het paar dagen geleden op hun website zag.Samsara schreef: ↑25 augustus 2024, 23:12
Ik ben nog geen klant Gwendoline, en dan vind ik het nogal een ouderwetste instelling.
Misschien een betere service met minder miserie en meer bereikbaarheid dan bij bepaalde andere banken.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Had afgelopen weekend nog een gesprek met een collega over CKV, ging wel niet over wat te doen met vrijgekomen gelden maar over de bank zelf.
Mijn collega heeft dat spaargeld staan, alles moet je dus via een agent doen. Mijn collega wilde een deel van zijn gelden opvragen omdat hij grote kosten heeft. Pas na dreigen om alles af te sluiten ging de agent akkoord ..., daarvoor bleef deze maar hameren dat het niet opportuun was, beter een lening nemen ...
Bij zo'n instelling zien ze mij alvast NOOIT !
Heb men collega voor goed gek verklaard dat die daar niet met alles is vertrokken maar het is nogal een braven ziel ...
Mijn collega heeft dat spaargeld staan, alles moet je dus via een agent doen. Mijn collega wilde een deel van zijn gelden opvragen omdat hij grote kosten heeft. Pas na dreigen om alles af te sluiten ging de agent akkoord ..., daarvoor bleef deze maar hameren dat het niet opportuun was, beter een lening nemen ...
Heb men collega voor goed gek verklaard dat die daar niet met alles is vertrokken maar het is nogal een braven ziel ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik doe al jaren alles digitaal bij CKV,ook grote bedragen worden onmiddellijk(zonder limiet) overgeschreven naar tegenrekening...voorheenCP1234 schreef: ↑26 augustus 2024, 16:11 Had afgelopen weekend nog een gesprek met een collega over CKV, ging wel niet over wat te doen met vrijgekomen gelden maar over de bank zelf.
Alles correct in orde...