Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240826_91591259
Bijna 11.000 artsen factureren meer dan wat de premier verdient: “Als we niets doen, stevenen we op een muur af”
Een nieuw mantra in de maak voor BDW ? Ik zie het er niet van te komen...
Die kiest zijn doelwitten liever ergens anders
Bijna 11.000 artsen factureren meer dan wat de premier verdient: “Als we niets doen, stevenen we op een muur af”
Een nieuw mantra in de maak voor BDW ? Ik zie het er niet van te komen...
Die kiest zijn doelwitten liever ergens anders
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tot 18 jaar naar school, 35 jaar effectief werken, op je 63ste op welverdiend pensioen. Nu nog een mogelijkheid om na 30 jaar full-time-werken te landen, en maximaal 20 jaar pensioen krijgen. Europa zal wel content zijn.
60 is de ideale pensioenleeftijd , dan heb je er nog wat aan.
Je zou kunnen pensioensparen in een gewijzigd systeem om een vroegere pensioenleeftijd zelf te bekostigen.
Sparen kan ook natuurlijk.
Sparen kan ook natuurlijk.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok, sorry. Ik zal niet meer zo impulsief reageren op het triumviraat Brembos aka haelewyn aka DestereirFinny10 schreef: ↑26 augustus 2024, 10:23Don't feed the Troll.VincentVega schreef: ↑26 augustus 2024, 10:10
Ik vind dat VDB een demagoog is met een autoritair, dictatoriaal, stigmatiserend en onsympathiek karakter. Eerder een kwal en een opschepper dan een toffe pee. De man van de grote plannen (zie covid) maar als puntje bij paaltje komt : niks.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Stop dan ineens ook met tegen jezelf / je andere nicks discussies te voeren of ze te loven voor hun opmerkingen.
Mij verbaast het niet maar anderen verwachten misschien dat je zelf iets te vertellen hebt.
Of : schrijf je eigen mening uit en steel er mijn teksten niet voor. Straf dat je het zelf niet beter kan.
Mij verbaast het niet maar anderen verwachten misschien dat je zelf iets te vertellen hebt.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
En wat dan na 20 jaar pensioen? Plots geen pensioen niet meer, betekent dat dan tijd voor een spuitje? Of word je gewoon het WZC uitgezet?
Na 20 jaar pensioen zijn er opties, maar verder pensioen krijgen is er geen van.
- je hebt de 20 jaar niet gehaald
- je hebt het gehad en vraagt een spuitje
- je maakt je spaarpot leeg
- je erfgenamen draaien op voor een verlengd verblijf in het wzc
- ?
Weet ook dat het gemiddeld verblijf in een wzc in Vlaanderen 18 maanden is.
- ?
Ehhh 18 + 35 is toch 53?
OK ik was inderdaad op mijn 53e al op pensioen, echter zonder staatspensioen.
Het lijkt me dat je na school tot je 18e en daarna 35 jaar werken de meesten toch niet met staatspensioen kunnen. Of je moet in je eigen pensioen voorzien. Anders lijkt 67 jaar me nu toch de aangewezen leeftijd voor een volledig staatspensioen.
Nee Finny, jij bent bijlange na nog niet op pensioen. Zo liegen, foei!
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Klinkt misschien mooi in theorie maar is het niet in de praktijk:pukkie007 schreef: ↑26 augustus 2024, 13:51 Na 20 jaar pensioen zijn er opties, maar verder pensioen krijgen is er geen van.
- ?
- Wat als die bejaarde niet in een wzc zit (maar nog thuis woont)? Plots zomaar het inkomen (pensioen) stopzetten?
- Wat als er geen spaarpot is?
- Wat als er geen kinderen/erfgenamen zijn (a propos, je bent pas erfgenaam na iemands overlijden)? Of ze kunnen/willen niet bijdragen?
- Wat als hij/zij geen spuitje wil?
- ....
De gemiddelde verblijfsduur in een wzc is volgens mijn bronnen 2,9 jaar. En de gemiddelde leeftijd op moment van opname bijna 83 jaar. Dat betekent dus dat iemand die zich laat opnemen in een wzc ook in diezelfde tijdsperiode aan het einde van zijn 20-jarig pensioen zit. Hoe moet hij/zij dan het verblijf in een wzc betalen?
Laatst gewijzigd door VincentVega op 26 augustus 2024, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
VincentVega schreef: ↑26 augustus 2024, 14:16Klinkt misschien mooi in theorie maar is het niet in de praktijk:pukkie007 schreef: ↑26 augustus 2024, 13:51 Na 20 jaar pensioen zijn er opties, maar verder pensioen krijgen is er geen van.
- ?
- Wat als die bejaarde niet in een wzc zit (maar nog thuis woont)? Plots zomaar het inkomen (pensioen) stopzetten? Lijfrente ?
- Wat als er geen spaarpot is? 't ja
- Wat als er geen kinderen/erfgenamen zijn (a propos, je bent pas erfgenaam na iemands overlijden)? Of ze kunnen/willen niet bijdragen? 't ja
- ....
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Tja ...pukkie007 schreef: ↑26 augustus 2024, 14:24VincentVega schreef: ↑26 augustus 2024, 14:16
Klinkt misschien mooi in theorie maar is het niet in de praktijk:
- Wat als die bejaarde niet in een wzc zit (maar nog thuis woont)? Plots zomaar het inkomen (pensioen) stopzetten? Lijfrente ?
- Wat als er geen spaarpot is? 't ja
- Wat als er geen kinderen/erfgenamen zijn (a propos, je bent pas erfgenaam na iemands overlijden)? Of ze kunnen/willen niet bijdragen? 't ja
- ....