Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Inderdaad. Ik vind dat men daar al moet mee beginnen op school maar daar hebben ze het blijkbaar liever over andere dingen.
Als je tijdens de lessen economie in de jaren '80 een beetje had opgelet, dan had je een zeer goede basiskennis van zulke zaken. Zat je in de nillies in de richting toerisme, dan heb je er niks over geleerd. Dus wie gaan we de zwarte piet toeschuiven?
In de jaren '80 zaten de meeste jonge mensen van nu en ook die van 40 jaar nu, nog niet op school.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1
Ik zat in de jaren '80 en '90 op school, heb zelfs een gedeeltelijke economische richting gedaan en buiten de standaard begrippen werd daar niets over gezegd en zeker niet over de gevaren van ons systeem of ons speciaal pensioensysteem op zich !
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Begin de jaren 90 werd daar bij ons wel over gesproken in de les economie. Wij hadden dan ook hele aparte leraar economie, had 1 hele straat eigendommen die hij verhuurde en kwam paar uur les geven voor zijn hobby vertelde hij ons.(ondertussen heb ik door dat het voor zijn latere pensioen was) In ieder lesuur die hij voor de klas stond kon hij het niet laten om de overheid en de banken de maffia te noemen. Iedereen die in de politiek zat of bij de bank werkte waren vuile ruftertjes...voorheenCP1234 schreef: ↑27 augustus 2024, 00:24+1
Ik zat in de jaren '80 en '90 op school, heb zelfs een gedeeltelijke economische richting gedaan en buiten de standaard begrippen werd daar niets over gezegd en zeker niet over de gevaren van ons systeem of ons speciaal pensioensysteem op zich !
Vertelde ook veel over hoe rot het hele systeem in ons land wel was, pensioenen, werkloosheidsuitkeringen enz....
Als je daar zoveel jaren later eens bij stil staat, die man heeft bijna alles voorspeld wat er nu aan de hand is.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Geloof dat best maar dat was zeker niet het "basispakket" dat werd aangeleerd zoals "pukkie007" beweerde.Gwendoline1 schreef: ↑27 augustus 2024, 01:03Begin de jaren 90 werd daar bij ons wel over gesproken in de les economie. Wij hadden dan ook hele aparte leraar economie, had 1 hele straat eigendommen die hij verhuurde en kwam paar uur les geven voor zijn hobby vertelde hij ons.(ondertussen heb ik door dat het voor zijn latere pensioen was) In ieder lesuur die hij voor de klas stond kon hij het niet laten om de overheid en de banken de maffia te noemen. Iedereen die in de politiek zat of bij de bank werkte waren vuile ruftertjes...voorheenCP1234 schreef: ↑27 augustus 2024, 00:24
+1
Vertelde ook veel over hoe rot het hele systeem in ons land wel was, pensioenen, werkloosheidsuitkeringen enz....
Als je daar zoveel jaren later eens bij stil staat, die man heeft bijna alles voorspeld wat er nu aan de hand is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij deze leraar was absoluut geen sprake van basispakket, die kerel deed alles op zijn manier, als je tijdens het examen in groep mag gaan zitten en elkaar helpen, onvoorstelbaar toen in die tijd in 1 katholieke school. En toch als je leerlingen van die periode spreekt, allen zeggen ze dat ze het meest van hem hebben bijgeleerd die nuttig was, en het is hen ook bijgebleven.voorheenCP1234 schreef: ↑27 augustus 2024, 01:13Geloof dat best maar dat was zeker niet het "basispakket" dat werd aangeleerd zoals "pukkie007" beweerde.Gwendoline1 schreef: ↑27 augustus 2024, 01:03
Begin de jaren 90 werd daar bij ons wel over gesproken in de les economie. Wij hadden dan ook hele aparte leraar economie, had 1 hele straat eigendommen die hij verhuurde en kwam paar uur les geven voor zijn hobby vertelde hij ons.(ondertussen heb ik door dat het voor zijn latere pensioen was) In ieder lesuur die hij voor de klas stond kon hij het niet laten om de overheid en de banken de maffia te noemen. Iedereen die in de politiek zat of bij de bank werkte waren vuile ruftertjes...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De leraars met een eigenzinnige mening en aanpak blijven altijd het meeste bij. Ze durven al eens de platgetreden paden (het leertraject en de eindtermen) te verlaten. Vaak leer je het meeste van hen en ontwikkel je een meer kritische blik op van alles en nog wat.Gwendoline1 schreef: ↑27 augustus 2024, 02:08Bij deze leraar was absoluut geen sprake van basispakket, die kerel deed alles op zijn manier, als je tijdens het examen in groep mag gaan zitten en elkaar helpen, onvoorstelbaar toen in die tijd in 1 katholieke school. En toch als je leerlingen van die periode spreekt, allen zeggen ze dat ze het meest van hem hebben bijgeleerd die nuttig was, en het is hen ook bijgebleven.voorheenCP1234 schreef: ↑27 augustus 2024, 01:13
Geloof dat best maar dat was zeker niet het "basispakket" dat werd aangeleerd zoals "pukkie007" beweerde.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Bij ons in het college zat het in het pakket. Hoe een basispakket er destijds uitzag weet ik niet. De leraars en de eerste leraressen hadden wel een enorme vrijheid. Bij lessen zoals economie en Frans was dat een zegen, bij godsdienst en chemie was dat 'erover', tenminste toch voor mij.
Maar euh, als je 30 jaar bent, zelfs anno 2024, en je weet niks over het pensioenstelsel in België, 't ja ...
Maar euh, als je 30 jaar bent, zelfs anno 2024, en je weet niks over het pensioenstelsel in België, 't ja ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
pukkie007 schreef: ↑27 augustus 2024, 08:06 Bij ons in het college zat het in het pakket. Hoe een basispakket er destijds uitzag weet ik niet. De leraars en de eerste leraressen hadden wel een enorme vrijheid. Bij lessen zoals economie en Frans was dat een zegen, bij godsdienst en chemie was dat 'erover', tenminste toch voor mij.
Ik ken het wel omdat economie me van kindsaf geboeid heeft, ik was al op de beurs actief voor mijn 12ste, natuurlijk via mijn moeder want die moest tekenen.
Je opmerking, zoals zovelen van jou, dat iemand die dertig is en het pensioenstelsel niet kent een is slaagt gewoon op niets ! Als je het op school niet leert, het nooit deftig in debatten of de media komt; een werkgever het niet gaat uitleggen, wat moet je dan doen alles zelf gaan uitvissen ? Natuurlijk ga je nu ja zeggen maar dan hoeft school eigenlijk afgeschaft te worden en moet je alles wat je niet weet zelf maar leren, wat een zever ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als we een beetje ons best doen kunnen we ervoor zorgen dat het voltallige ereschavot Belgisch wordt.
Langste regeringsvormingen:
Nog een duwtje
Nog een duwtje
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja precies. En dan zijn wij nog even verlost van die meerwaardetaks.CarpeNoctem schreef: ↑27 augustus 2024, 17:25 Als we een beetje ons best doen kunnen we ervoor zorgen dat het voltallige ereschavot Belgisch wordt.
Nog een duwtje
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur vraag ik me echt af of er een akkoord gaat zijn voor die datum, dikke kans dat Bouchez de NVA uit de brand heeft getrokken door alles even on hold te zetten want ik denk niet dat de doorsnee NVA kiezer blij gaat zijn met die meerwaardebelasting ...Finny10 schreef: ↑27 augustus 2024, 17:59Ja precies. En dan zijn wij nog even verlost van die meerwaardetaks.CarpeNoctem schreef: ↑27 augustus 2024, 17:25 Als we een beetje ons best doen kunnen we ervoor zorgen dat het voltallige ereschavot Belgisch wordt.
Nog een duwtje
Van mij mogen ze het rekken tot augustus 2028.
Ze hebben hun grafiekje (van Carpe) dan toch gemaakt zonder rekening te houden met Nederland.
#GrafiekjevandenAldi
In 2021 deden ze er daar 299 dagen over bv. en daarna nog eens 233 dagen voor de volgende regering die in 2024 tot stand kwam.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... _Nederland
Ze hebben hun grafiekje (van Carpe) dan toch gemaakt zonder rekening te houden met Nederland.
#GrafiekjevandenAldi
In 2021 deden ze er daar 299 dagen over bv. en daarna nog eens 233 dagen voor de volgende regering die in 2024 tot stand kwam.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... _Nederland