Holdings
TIP
Re: Holdings
Zeer grappig. In uw laatste post in een top 5 haalt u allemaal Bollore holdings aan. By the way is UMG daar 1 van de belangrijkste aandelen! Dan hebt u zogezegd UMG gehedged want er is geen aankoop te vinden alleen een vraag!doorwinterd schreef: ↑19 augustus 2024, 14:12Dat is niet nodig. Als iedereen om de 4 maanden een idee oppert dat ondertussen x15 gaat dan zitten we goed.
Zo kan het kleinste kind postings droppen want ooit zal je dan wel ergens gelijk krijgen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
doorwinterd schreef: ↑19 augustus 2024, 14:12
Dat is niet nodig. Als iedereen om de 4 maanden een idee oppert dat ondertussen x15 gaat dan zitten we goed.
U bent blijkbaar niet helemaal mee met het concept. Die 5 zijn idd een matige 20% gestegen sinds begin '23, de hoofdmoot UMG is na de stijging van 20% teruggevallen tot die koers van begin '23. Ideaal dus.
U vroeg mij naar mijn 'laatste post met wat inhoud', niet naar een aankoop. De mogelijkheid aankaarten om UMG uit het geheel te hedgen was inhoudelijk.
Probeer nu gewoon eens uw aan- en verkopen de dag zelf te posten (of helemaal niet) ipv te beweren dat 4 forumleden het de dag zelf krijgen en wij (de rest) soms pas weken nadien als de koers al terug veel hoger of lager staat.
Recent zei u letterlijk dat u 'vergeten te vermelden was' dat u weken voordien aan veel hogere koersen had verkocht. Hoezo 'vergeten'? Was net dat dan iets waarvan u de intentie had dat wél met ons op de dag zelf te delen (maar helaas vergeten was), en niet met die 4 forumleden alleen?
Leuk, ik heb ze aan ongeveer dezelfde koers als Buffet een tijdje geleden gekocht.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Is er iets aan de hand met Brederode die op het moment van schrijven met 3,72 procent naar beneden dondert?
Toch niet de USD/EUR koers
Toch niet de USD/EUR koers
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Volgens mijn gegevens betaalde Buffett gemiddeld 406 dollar.
Nu, Ulta Beauty mag dan wel een nieuwe positie zijn, het gaat over minder dan 1/1000 van de portfolio van Berkshire.
Berkshire kan niet anders dan van die mini posities opbouwen gewoon doordat ze zelf zo groot zijn. Tenzij ze zich op Nvidia zouden gooien ofzo maar dat is erg onwaarschijnlijk.MeneerParmentier schreef: ↑26 augustus 2024, 13:08 Nu, Ulta Beauty mag dan wel een nieuwe positie zijn, het gaat over minder dan 1/1000 van de portfolio van Berkshire.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Is dat zo? Ze kunnen toch perfect een groter aantal aandelen opkopen? Ik snap dat een dergelijk bedrijf niet 30% van de port kan gaan uitmaken omdat het daarvoor simpelweg te klein is. Maar zolang er nog aandelen te koop zijn zouden ze die toch perfect kunnen opkopen?
Afhankelijk van het beschikbare volume is dat ook vaak niet mogelijk zonder de prijs te zeer op te drijven.MeneerParmentier schreef: ↑26 augustus 2024, 16:37Is dat zo? Ze kunnen toch perfect een groter aantal aandelen opkopen? Ik snap dat een dergelijk bedrijf niet 30% van de port kan gaan uitmaken omdat het daarvoor simpelweg te klein is. Maar zolang er nog aandelen te koop zijn zouden ze die toch perfect kunnen opkopen?
De prijs der aandelen ULTA is inmiddels bedaard, dus dat was welicht niet het motief. We zullen observeren of men de posities zal opschroeven.
Laatst gewijzigd door Rhijnvis op 27 augustus 2024, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kereltje!
Gaan we niet een beetje te snel ?
Berkshire momenteel aan een koers van 464USD en voorbeurs 467USD.
YTD +28%
Berkshire momenteel aan een koers van 464USD en voorbeurs 467USD.
YTD +28%
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Mij viel hetzelfde op nav een bericht dat Berkshire toetreedt tot de trillion dollars club. Hoewel Berkshire voor een groot deel uit cash bestaat blijft het maar stijgen zonder enig noemenswaardig bericht rond een onderliggende waarde. Misschien vinden veel beleggers het aantrekkelijk dat je investeert in een holding die goed ingedekt is tegen beurscalamiteiten en tevens gepositioneerd is voor een grote opportuniteit.
Het was toch Buffet niet zijn idee om een positie in Ulta Beauty te nemen dacht ik.
Donderdag na sluiting van de markt rapporteerde de schoonheidswinkelier resultaten van het tweede kwartaal die schattingen over de hele linie misten. De omzet bedroeg $2,55 miljard, vergeleken met $2,62 miljard verwacht. De winst per aandeel van $5,30 bleef ook achter bij de verwachte $5,50.
367,58 USD
+0,76 (0,21%)vandaag
Nabeurs 340,75 −26,83 (7,30%)
Donderdag na sluiting van de markt rapporteerde de schoonheidswinkelier resultaten van het tweede kwartaal die schattingen over de hele linie misten. De omzet bedroeg $2,55 miljard, vergeleken met $2,62 miljard verwacht. De winst per aandeel van $5,30 bleef ook achter bij de verwachte $5,50.
367,58 USD
+0,76 (0,21%)vandaag
Nabeurs 340,75 −26,83 (7,30%)
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Als Ulta morgen plots failliet is, zul je dit aan de beurskoers van Berkshire niet eens merken. Zo klein is die positie. De minste prot die Tim Cook laat heeft een impact die 1000 keer groter is.
https://www.businessinsider.nl/apple-is ... th-openai/
https://www.businessinsider.nl/apple-is ... th-openai/
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Buffett nog steeds aan het verkopen: https://theedgemalaysia.com/node/725071
Wat is die Buffett van plan in de nabije toekomst